جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶:۰۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

گام‌هایی برای توسعه ایران در ماه‌های پایانی خدمت دولت

به گزارش فرهنگ سار،بهره‌برداری از طرح های مهم کشور ،ایجاد فرصت های شغلی ، رونق تولید و گردش چرخ‌های اقتصادی علاوه بر عملی ساختن شعار توسعه متوازن ، امید و اعتقاد به توانمندی های داخلی را یکبار دیگر عینیت و تداوم بخشیده است. با وجود اینکه سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران زیر فشارها و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد […]



به گزارش فرهنگ سار،بهره‌برداری از طرح های مهم کشور ،ایجاد فرصت های شغلی ، رونق تولید و گردش چرخ‌های اقتصادی علاوه بر عملی ساختن شعار توسعه متوازن ، امید و اعتقاد به توانمندی های داخلی را یکبار دیگر عینیت و تداوم بخشیده است.

با وجود اینکه سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران زیر فشارها و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و با مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی زیادی روبرو است اما دولت در این سال‌ها توانسته با تدبیر و مدیریتی کارآمد، اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور را همچنان در صدر برنامه های خود قرار دهد.

بهره برداری از طرح های مختلف،ایجاد اشتغال و کمک به رونق تولید در شرایط اقتصادی ، شیوع کرونا و تحریم‌ها ، بی اساس بودن ادعاهای مخالفان نظام مبنی بر ضعف مدیریتی و ناکارآمدی دولت را بیش از پیش ثابت کرده و با وجود تمامی مشکلات، آهنگ توسعه، عمران و آبادانی متوقف نشده‌ است و افتتاح طرح های عمرانی ، اقتصادی و زیر ساختی همچنان ادامه دارد.

اول تا هفتم خردادماه امسال همچون هفته های گذشته فرصتی برای دولتمردان بود تا سری به استان‌های مختلف بزنند و با بهره‌برداری و کلنگ زنی از طرح های عمرانی ،علاوه بر نوید اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم ،نور امید و توسعه را در دل مردم روشن نگه دارند.

بهره برداری از طرح های مختلف حوزه گردشگری ، بهداشت و درمان ، ارتباطات ، راه و مسکن، بازدید از پروژه ها ، پیگیری مصوبات سفرهای قبلی محور برنامه های مسئولان در این هفته بود.

افتتاح مرکز نوآوری و تحویل مسکن محرومان در اصفهان محور سفر ۲ معاون رییس جمهوری

اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و استانی که حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد که در ادامه سفرهای استانی دولتمردان و در نخستین روز از خردادماه میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری بود.

افتتاح مرکز نوآوری اسنواتک دانشگاه اصفهان یکی از برنامه های سورنا ستاری در سفر به اصفهان بود، وی در این مراسم گفت که همکاری جدی بخش خصوصی در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان اتفاق افتاده و مرکز نوآوری لوازم خانگی دراین خطه پیاده سازی شده است.

مرکز نوآوری اسنواتک با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و حمایت پنج میلیارد تومانی معاونت علمی در وسعت پنج هزار متر مربع افتتاح شد.

بازدید از شرکت های مستقر در شهرک صنعتی و دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ، افتتاح طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان ، افتتاح ساختمان اندیشه ۲ ،بازدید از  محصولات دانش بنیان مختلف پارک تجهیزات پزشکی و سلامت و کارگاه های جدید تجاری سازی و فناوری از جمله برنامه های ستاری به این استان بود.

تحویل ۲هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محرومان در اصفهان

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه هم سفری به استان اصفهان داشت و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محرومان در شهرستان تیران وکرون را افتتاح کرد و کلید سه واحد مسکونی به شکل نمادین  به سه تن از متقاضیان تحویل داده شد. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین نمادین بهره برداری از مسکن محرومان تیران و کرون در غرب اصفهان گفت: نیمی از واحدهای مسکونی پروژه ۱۲۰ هزار واحدی مسکن محرومان کشور تحویل متقاضیان شده است و تا پایان دولت دوازدهم کل تعهد انجام می‌شود.

محمد باقر نوبخت افزود: سال گذشته پروژه مسکن محرومان در استان‌های کشور به صورت تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض دولت آغاز شد و امسال شاهد بهره برداری از آن هستیم.

بازدید از طرح مترو اصفهان – بهارستان، قطعه سوم کنارگذر شرق، وضعیت آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان، پروژه تصفیه خانه آبرسانی در تیران و کرون ،افتتاح ورزشگاه بزرگ ولایت دانشگاه اصفهان و ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برنامه‌های این سفر بود.

گام‌هایی برای توسعه ایران در ماه‌های پایانی خدمت دولت

هفته ای پرکار برای هفت وزیر

حوزه بهداشت و درمان هم در این هفته از طرح های افتتاحی بی نصیب نماند و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر سفری به خطه خوزستان داشت و  در آیین پویش ره سلامت، ۱۴ طرح درمانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال را  در خرمشهر ، آبادان و شادگان را افتتاح کرد.

سعید نمکی در آیین افتتاح پروژه های بخش سلامت خوزستان که در آبادان برگزار شد،گفت: موضوع کنترل کشتی ها در استان خوزستان باید جدی گرفته و از ورود ویروس هندی و آفریقایی کرونا جلوگیری شود.

وزیر بهداشت همچنین در سومین سمینار بین المللی CSR در منطقه آزاد اروند هم گفت: اگر بحث حمایت از فقرا را در کنار سازندگی لحاظ نکنیم، زیرساخت‌های اجتماعی نیز با یک بحران اجتماعی از دست خواهند رفت.

ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح چند طرح بهداشتی، درمانی و عمرانی در آبادان، خرمشهر و شادگان و  چهار پروژه حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وچهار طرح بهداشتی درمانی در دزفول به صورت ویدئو کنفرانس در آبادان از برنامه های این سفر بود.

 وزیر بهداشت سفری هم به استان ایلام داشت تا در نشست ستاد استانی کرونا حضور یابد.

نمکی در نشست استانی ستاد کرونای ایلام با انتقاد از تمام نشدن روند ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، گفت: این بیمارستان باید حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ روز آینده تکمیل شود.

صنعت فولاد یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است

خطه کاشان هم میزبان وزیر صنعت برای بهره برداری از ۲ طرح صنعتی و تولیدی در هفته گذشته بود.

علیرضا رزم حسینی در آیین بهره برداری از این طرح ها صنعت فولاد رایکی از افتخارهای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : امسال برای توسعه فولاد طرح‌های فراوانی در دست اجرا است که برنامه جامع فولاد ایران باید به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسد.

 شرکت پایا کربن اکسیر بین‌الملل و طرح توسعه شرکت درین گلاب آدونیس وبازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان و شهرک های صنعت از طرحهایی بود که در این سفر بهره برداری شد .
وزیر صنعت سفری ۲ روزه هم به آذربایجان غربی داشت که بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های استان و بازدید از منطقه آزاد ماکو و حضور در پایانه مرزی بازرگان از جمله برنامه های این سفر بود.

اساتید دانشگاهی توان پژوهشی را برای کمک به دستگاه قضا بکارببندند

وزیر دادگستری یکی دیگر از وزرا بود که به اهواز سفر و در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران سخنرانی کرد.

 سید علیرضا آوایی در این مراسم در خصوص سند تحول قضایی سخن گفت و توصیه کرد که اساتید دانشکده‌های حقوق سند تحول قضایی قوه قضاییه را ملاحظه کنند و توان پژوهشی خود را برای کمک به دستگاه قضایی و ارتقای سطح پژوهشی این دستگاه بالا ببرند.

راه اندازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران از برنامه های این سفر بود.

بهره‌برداری از طرح های صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۷۸۱ میلیارد تومانی

 برای طرح هایی که در برنامه ویدیوکنفرانسی سوم خرداد ماه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت همزمان در سه استان افتتاح شد، در مجموع ۷۸۱میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.

در هفته هفتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هفت پروژه صنعت آب در استان‌های هرمزگان، فارس و کردستان به بهره برداری رسید که سه پروژه در استان هرمزگان، سه پروژه در استان فارس و یک پروژه هم سهم کردستان بود.

سفر وزیر میراث و افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری ۲۰۲۲

در هفته گذشته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم سفری به مازندران داشت .علی اصغر مونسان در این سفر از مسجد جامع فرح آباد ساری بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت بازسازی و نگهداری این اثر تاریخی دوره صفویه قرار گرفت.

وی در این بازدید بر لزوم اتمام بازسازی و مرمت این مجموعه تاریخی تاکید کرد و گفت : همه مناطق مازندران در سه بخش میراث طبیعی و تاریخی ، صنایع دستی و گردشگری دارای ظرفیت مهمی هستند که در کنار اطلاع رسانی برای استفاده گردشگران ، باید در حفظ و نگهداری آنها تلاش شود.

افتتاح سفره خانه سنتی ،تحویل گرفتن چهار ساختمان ترمیم و مهیا شده در پارک ولایت ساری برای موزه از شهرداری برنامه های دیگری بود که در نخستین روز سفر مونسان اجرا شد.

مونسان در این سفر دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق از اجزای رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ را نیز افتتاح و تاکید کرد : مسئولان مازندران فرصت پایتختی گردشگری اکو در سال آینده برای این استان را از دست ندهند.

وزیر میراث فرهنگی که به منظور افتتاح هتل پنج ستاره هتل حیران آستارا، رونمایی از طرح مرمت کاخ سردار امجد تالش و بازدید از بافت تاریخی رشت و وضعیت مرمت بناهای تاریخی از روز پنجشنبه به گیلان سفر کرده بود در جشن نکوداشت جهانی شدن روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی هم شرکت کرد.

 بازدید وزیر راه از پایانه مرزی نوردوز

وزیر راه و شهرسازی سه شنبه گذشته پس از بازگشت از سفر ارمنستان و امضای سند همکاری در زمینه توسعه حمل و نقل بین المللی و تسهیل تزانزیت با این کشور، وارد آذربایجان شرقی هم شد و در ابتدا از پایانه مرزی نوردوز در کنار رود ارس و مرز ارمنستان بازدید کرد.

محمد اسلامی در این بازدید در جریان مشکلات این پایانه مرزی قرار گرفت و قرار شد برای توسعه این پایانه نقشه جامع تهیه شود.

وی  در ادامه سفر خود به استان از محورهای ارتباطی استان از جمله محور نوردوز – جلفا و مرند- تبریز دیدن کرد .

رونمایی از سه سامانه هوشمند در کیش در سفر وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی دیگر از وزرایی بود که هفته گذشته به خطه هرمزگان سفر کرد و در جزیره کیش از سه سامانه کیش هوشمند، جامع حقوقی و اطلاعات جغرافیایی رونمایی کرد.

محمد جواد آذری جهرمی با حضور در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره کیش گفت :کیش زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به مرکز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال کشورهای منطقه را دارد .

وی روز پنجشنبه طرح پست پهبادی را در کیش رونمایی کرد و با این اقدام “هادی و هدی “به عنوان نخستین پستچی های هوشمند پهبادی فعالیت خود را در این جزیره آغار کردند.کارآیی پست پهبادی برای دسترسی آسان افراد به خدمات پستی بر مبنای فناوری های نوین ارتباطی است.

بازدید از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری، رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدا جدید پست وپروژه های زیر ساختی شرکت ملی پست دربرخی استان های کشور،بهره برداری از دومین مرکز ” مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند (سورتینگ) پستی”کشور هم از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان از برنامه های جهرمی در هفته گذشته بود.

گام‌هایی برای توسعه ایران در ماه‌های پایانی خدمت دولت

روحانی: از افتخارات دولت احقاق حقوق مردم در بخش میراث فرهنگی است 

در شصت و نهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار “تدبیر و امید برای جهش تولید ” و در ادامه پروژه‌های افتتاحی پنجشنبه‌ها که دولت از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی و گردشگری با ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲ هزار و ۶۹۷ نفر اشتغالزایی ، در استان‌های مختلف کشور با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این آیین که ششم خرداد ماه برگزار شد، گفت: تلاشهای خوبی در دولت در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است ،وقتی تعداد تخت هتلی و اقامتگاهی در سراسر کشور از ۲۱۹ هزار به ۴۶۵ هزار افزایش پیدا می کند به آن معنا است که رونقی را در گردشگری داخلی و خارجی مشاهده می کنیم.

رییس جمهوری یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم را احقاق حقوق مردم در بخش میراث فرهنگی دانست و افزود:یک بخش از احقاق حقوق مردم این است که توانستیم در این ۸ سال  ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی ما که سالها در کشورهایی مثل آمریکا و اروپا بوده را به داخل کشور برگردانیم که بسیار حایز اهمیت است.  

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ضمن ارایه گزارش عملکرد این حوزه  در آئین افتتاح یکی از طرح های گردشگری در گیلان ،نظام جامع آموزش گردشگری کشور را یکی از نیازمندی‌های این صنعت عنوان کرد و گفت: با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد.

علی اصغر مونسان افزود: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقوله ها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

هتل پنج ستاره حیران آستارا و طرح مرمت کاخ سردار امجد تالش ۳۳ طرح مرمتی حوزه میراث فرهنگی در لرستان و ۴۲ طرح میراث فرهنگی شامل مرمت و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی طرح های بود که در این پنجشنبه افتتاح شد.

گام‌هایی برای توسعه ایران در ماه‌های پایانی خدمت دولت

معاونان وزرا هم در این هفته با وجود شیوع کرونا اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به چند استان سفر کردند و ضمن بهره برداری و بازدید از برخی طرح ها ، پیگیر مسائل و مشکلات حوزه مرتبط با فعالیت خود شدند .

سفر معاونان وزرا به استان ها
نام استان نام و عنوان مسئول برنامه ها و طرح ها اظهارات و محورها
یکشنبه ۲ خرداد ماه
خوزستان

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور

بازدید از انبارهای کالاهای اساسی، کارخانجات تولید روغن و صنایع جانبی مستقر در اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره)

نشست تسهیل و رفع موانع تولید در ماهشهر

نشست بررسی رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی، و ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان

افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر امام موجود است.

حل مشکل کمبود کامیون برای حمل کالاهای اساسی  با معاونان وزیر راه

هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه‌ اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ایجاد می‌شود.

حجم سرمایه گذاری منطقه ویژه‌ اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر ۱۹ میلیارد دلار است.

کارشناسان قرنطینه دامی ۲۴ ساعته در بندرامام مستقر می‌شوند.

فارس قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و کلنگ زنی پنج هزار میلیارد ریال پروژه درمانی در جنوب فارس

نقش ممتاز خیرین و نیک اندیشان در ساخت پروژه های درمانی قابل تحسین است.

پروژه های عظیم درمانی و بیمارستانی در جنوب فارس  این منطقه را به یکی از قطب های مهم پزشکی تبدیل خواهد کرد.

سه شنبه سوم خرداد
کاشان منوچهر رزمجو معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بهره برداری از کارخانه داروسازی یاس کبود تولید کننده داروهای گیاهی

 راه اندازی ۲ خط تولید فرآوردهای دارویی در قالب شربت و کپسول که ظرفیت عملی سالانه تولید ۱۲۰ میلیون ژل گیاهی و مکمل و ۶ میلیون عدد انواع شربت‌های گیاهی و مکمل دارد.

آذربایجان شرقی داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید از پایانه مرزی نوردوز

حذف عوارض گمرکی بین ایران و ارمنستان موجب افزایش ترانزیت در کریدور خلیج فارس – دریای سیاه می شود.

استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه، توسعه پایانه های مرزی و روابط با کشورهای همسایه در اولویت این سازمان قرار دارد.

اصفهان مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  بزودی ابلاغ می شود
چهارشنبه چهارم خرداد
کرمانشاه علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه امضا تفاهم‌نامه‌های واحدهای صنعتی منطقه‌ای

امسال ۲ هزار واحد صنعتی راکد در کشور فعال‌ و بیش از ۱۰ هزار زمین شهرک صنعتی ایجاد می‌شود.

با وجود فشارهای ناشی از تحریم ها و تهدیدات کرونا، صنعت کشور هشت درصد رشد داشت.

سبزوار محمدتقی نظرپورمعاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشست با مسوولان دانشگاه حکیم سبزواری رویکرد آموزش عالی ارتقای کیفی آموزش و حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است.
البرز

محمود عباسی  معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

افتتاح کنفرانس تخصصی حقوق کودک

نشستی با حضور اعضای شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

توجه به حقوق کودکان مطالبه جدی از دولت آینده است.

تلاش ها بر اجرای مناسب قانون جامع خدمات ایثارگران معطوف شده است

گیلان محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری همزمان فروشگاههای سموم ، کود و بذر کشاورزی شبکه تعاون روستایی گیلان تا پایان امسال ۱۱۰ فروشگاه روستا بازار در کشور احداث خواهد شد.
آذربایجان شرقی علی قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گردهمایی مدیران کل امور روستایی و شوراهای استان های سراسر کشور جذب مشارکت های مردمی  ضرورت انکارناپذیری است که باید در مسیر توسعه روستایی مورد توجه قرار گیرد.
پنجشنبه

خراسان جنوبی

لرستان

گیلان

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

محمدحسن طالبیان معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی

پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری

 افتتاح ۴۲ طرح حوزه میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور

افتتاح ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری در لرستان

بازدید از فشتکه – روستای ملی حصیر بافی

بناهای تاریخی با مشارکت مردم مرمت می‌شود

گردشگری کشاورزی رویکرد مهم وزارت میراث فرهنگی است.

رشد صادرات صنایع دستی بصورت پیوسته انجام شده است.

ایران سومین کشور تولید کننده دنیا از لحاظ تنوع در حوزه صنایع دستی و صدر نشین ثبت شهر ها و روستاهای جهانی است ا

جمعه هفتم خرداد
کرمانشاه بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور حضور در جمع کولبران شهرستان پاوه در نوار مرزی شهر نوسود دولت با اختصاص ۴۲هزار میلیارد ریال تخفیف سود از کولبران حمایت کرده است

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × 5 =