جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶:۰۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

کرونای مازندران زردتر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که شب گذشته منشتر شد، دو شهرستان فریدونکنار و چالوس در مازندران از هفته آینده در جمع شهرستان‌های با وضعیت زنگ بندی زرد کرونایی در این خطه شمال کشور قرار می گیرند و شهرستان سوادکوه که در این مدت در وضعیت […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که شب گذشته منشتر شد، دو شهرستان فریدونکنار و چالوس در مازندران از هفته آینده در جمع شهرستان‌های با وضعیت زنگ بندی زرد کرونایی در این خطه شمال کشور قرار می گیرند و شهرستان سوادکوه که در این مدت در وضعیت زرد قرار داشت با روند افزایشی آمار بیماران کرونایی در هفته جاری به جرگه شهرستان های نارنجی پیوست.
براساس این ارزیابی که محدودیت های آن از فردا شنبه ۱۸ بهمن ماه سال جاری قابل اجراست، شهرستان های گلوگاه، میاندورد، سیمرغ، کلاردشت، سوادکوه شمالی، میاندورد، فریدونکنار و چالوس که جزو شهرستان کوچک مازندران هستند در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تمام محدودیت کرونایی برای این شهرستان ها که شامل ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به داخل این شهرستان ها و تردد از ساعت ۲۱ تا سه بامداد  و دور کاری یک سوم کارکنان دولت را شامل می شود، اجرایی خواهد شد.
طبق ارزیابی کرونایی، شهرستان هایی در وضعیت زرد کرونایی قرار می گیرند که آمار بیماران قطعی کووید- ۱۹ آنها در روز به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن به چهار نفر برسد.
بقاء ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی 
براساس ارزیابی سامانه ماسک شهرستان های بهشهر، نکاء، ساری، آمل، بابل، بابلسر، نور، محمودآباد، تنکابن، رامسر، نوشهر ، سوادکوه ، قائمشهر و جویبار در زمره شهرستان های با وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند که محدودیت اعمالی در این شهرستان نیز فعالیت مشاغل سطح دو و سه از صبح تا ساعت ۱۸ عصر، ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا سه بامداد و اشتغال نیمی از کارکنان دولت است.
براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان طبق ارزیابی سامانه ماسک تمام محدودیت های کرونایی در این شهرستان ها نیز از ۱۸ بهمن ماه سال جاری قابلیت اجرایی دارد و برای متخلفین سلامت به خصوص خودروهای غیر بومی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شد.
براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون ۹۸۱ بیمار با علایم مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های زیر نظر این دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند که ۲۱۲ بیمار به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
طبق آمار رسمی بیماران کرونایی در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از حدود ۴۵ روز سه رقمی شد و نشان می دهد که این خطه شمال کشور در حال گذر از پیک موج سوم کرونایی قرار دارد.
علاوه بر آن همچنین براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل دیگر دانشگاه استان مازندران هم اکنون ۲۳۹ بیمار کووید۱۹در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند که ۳۸ بیمار به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − هشت =