جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۰:۵۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

کارگردان نمایش «برونسی»: تئاتری‌ها بدون کار بیمار می‌شوند

مرتضی شاه‌کرم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار اظهار کرد: یکی از بزرگترین ضررهایی که حتی پیش از کرونا شامل حالمان شده، این است که تئاتر جزو مشاغل محسوب نمی‌شود و وقتی مشکلی مثل کرونا پیش می‌آید، این چنین همه چیز بر هم می‌ریزد، وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، یک سالی گذشت تا […]



مرتضی شاه‌کرم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار اظهار کرد: یکی از بزرگترین ضررهایی که حتی پیش از کرونا شامل حالمان شده، این است که تئاتر جزو مشاغل محسوب نمی‌شود و وقتی مشکلی مثل کرونا پیش می‌آید، این چنین همه چیز بر هم می‌ریزد، وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، یک سالی گذشت تا مسئولان به فکر تئاتری ها افتادند، چون عده‌ای به خاطر کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند.

وی اضافه کرد: من معتقدم اگر ما تئاتری ها تمرین و کار نکنیم دچار بیماری می‌شویم در حین تمرین «برونسی» هم خوشبختانه هیچکدام از اعضای گروه ما دچار این بیماری نشدند و حدود ۲ ماه با گروهی ۱۰ نفره از بازیگران و گروه ۱۵ نفره از عوامل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کردیم که خدا را شکر هیچکدام بیمار نشدیم ولی واقعیت این است که فکر می‌کنم تا حالا هیچ تمهیدی برای آن دسته از بچه‌های تئاتر که «کرونازده» شدند اندیشیده نشده و ما همچنان از این قضیه ضرر می‌بینم.‌ نمایش من از دوم بهمن ماه در خلال برگزاری جشنواره تئاتر فجر در تالار سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود و امیدوارم بخشی از هزینه‌های ما با حضور تماشاگران و حمایتشان جبران شود.

شاه‌کرم گفت: به نظرم اگر جشنواره تئاتر فجر تعطیل می‌شد، تئاتر به طور کلی تعطیل می‌شد ما نباید اجازه بدهیم جشنواره تئاتر فجر که ویترین تئاتر کشور است، تعطیل شود. در جشنواره «مقاومت» اجراها به صورت آنلاین به نمایش درآمد که من با آن هم موافق بودم اما حالا در جشنواره تئاتر فجر قرار است نمایش‌ها به صورت فیزیکی ‌و با حضور ۵۰ درصد از افراد اجرا شوند که به نظرم اتفاق خوبی است امیدوارم سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بابی برای بازگشایی دوباره تئاتر باشد.

کارگردان «برونسی» ادامه داد: این نمایش درباره یکی از قهرمانان جنگ به نام عبدالحسین برونسی است که چهار برهه از زندگی او را مرور می‌کنیم؛ برهه اول مربوط به دوران سربازی او و قبل از انقلاب می‌شود، برهه دوم زندگی این شهید را در روستا و بازگشتش به شهر و انقلاب را می‌بینیم، در برهه سوم و چهارم دوباره به روستا برمی‌گردیم و سپس حضورش در جنگ را می‌بینیم.

وی افزود: «برونسی» اولین اثر من در حوزه دفاع مقدس نیست به همین دلیل دوست داشتم این اثر دچار شعارزدگی نشود و با مخاطب ارتباط برقرار کند. با توجه به اینکه در این نمایش درباره یک قهرمان بسیار ساده صحبت می‌کنیم دوست داشتیم حرف خودمان را ساده عنوان کنیم، با تماشاگر ساده دوست شویم و ارتباط برقرار کنیم از همین رو سعی کردیم به سراغ برهه‌هایی از زندگی او برویم که دراماتیک‌تر باشد، کمتر دچار شعارزدگی شویم و آنچنان که شهید برونسی زیست داشته، او را به مخاطب معرفی کنیم.

نمایش «برونسی» از روز پنجشنبه دوم بهمن ساعت ۱۸ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود.

مسعود شامی خاتونی، محسن پوشایی، پروا آقاجانی، مائده جلالی، مرتضی شاه کرم، فرید کیامرثی، ایمان سلگی، احمد صمیمی، سالار مسیب زاده و مجید رحمتی بازیگران این نمایش هستند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه + 3 =