دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۷:۴۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

شجریان، آینه تمام نمای فرهنگ ایران

علی مغازه ای درباره نقش استاد محمدرضا شجریان به خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار گفت: روح او درون صدای ماندگارش در هستی تا ابد برجای می‌ماند و هرگز از میان رفتنی نیست چرا که او آینه‌ هنر و فرهنگ ایران برای جهان است و آثارش جاودانه خواهد ماند. دبیر فستیوال آیینه دار افزود: فقدان هنرمند فرهمند و […]



علی مغازه ای درباره نقش استاد محمدرضا شجریان به خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار گفت: روح او درون صدای ماندگارش در هستی تا ابد برجای می‌ماند و هرگز از میان رفتنی نیست چرا که او آینه‌ هنر و فرهنگ ایران برای جهان است و آثارش جاودانه خواهد ماند.

دبیر فستیوال آیینه دار افزود: فقدان هنرمند فرهمند و گرانقدر موسیقی ایران باری گران از اندوه بر خاطر هر شنونده‌ موسیقی ایران است و رواست که برای همدلی ملی چند روز پرچم‌های کشور نیمه افراشته باشند.

وی افزود: اگرچه که این اندوه در سویه سمبلیک خود، جهانی را داغدار نبود گوهری در موسیقی ایران کرده است اما در سویه دیگرش سندی است بر حقانیت جایگاه هنرمند مردم شدن و همراه با مردم ماندن که در ناب‌ترین شکل آن در نفس و آواز استاد شجریان تبلور یافته بود. 

مغازه ای ادامه داد: حضور ایشان برای اهدای تندیس هنرمندان خراسان و سیستان و بلوچستان در جشن ما از افتخارات فستیوال آینه‌دار است. بر خود می‌بالیم که در همزیستی با صدا و حضور او بودیم و همچون تک‌تک ایرانیان شجریان را با صدایش زنده و جاوید می‌دانیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 15 =