دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۰:۱۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

بهشت ساختنی است، رفتنی نیست

اربعین امسال گروه فرهنگی فردوس به کمک کسری کرکزی هنرمند حوزه خوشنویسی و نقاشیخط به گونه ای نوآورانه نقش و نگار اصیل و زوال ناپذیر حسینی را در قالب یک اثر هنری به تصویر کشید و موفق شد یکی از بزرگترین آثار نقاشیخط آیینی کشور را در باغ فردوس تهران به اجرا درآورد.امیرحسین وحیدی قهرودی موسس گروه […]



اربعین امسال گروه فرهنگی فردوس به کمک کسری کرکزی هنرمند حوزه خوشنویسی و نقاشیخط به گونه ای نوآورانه نقش و نگار اصیل و زوال ناپذیر حسینی را در قالب یک اثر هنری به تصویر کشید و موفق شد یکی از بزرگترین آثار نقاشیخط آیینی کشور را در باغ فردوس تهران به اجرا درآورد.
امیرحسین وحیدی قهرودی موسس گروه فرهنگی فردوس در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار گفت: تولید این اثر نفیس حدود ۲۱ روز زمان برده است. این تابلو در ابعاد ۴ متر مربع در ۲ متر مربع است که با متریال ترکیب مواد و اکریلیک، در چند لایه فضاسازی انجام شده است. این اثر بر مبنای غزلی فاخر و ماندگار از مرحوم حسین منزوی که درباره سالار شهیدان سروده اند، کار شده است.
وی افزود: امیدواریم طی چند روز آینده در روند یک حراج هنری رونمایی شود و با هدف ایجاد اشتغال برای مناطق روستایی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وحیدی قهرودی در تشریح برنامه های گروه فرهنگی فردوس بیان کرد: عزم آن را داریم تا در حد توان خود با نگاهی نو و خلاقانه به مسائل، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در سبک زندگی مردم تاثیرگذار باشیم و در این راستا از هیچ اقدامی مضایقه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: رویداد اربعین یک رویداد معمولی نیست. گروه فردوس از تمامی علاقه مندان به فرهنگ و هنر دعوت می‌کند تا در راستای تولید برجسته ترین آثار فرهنگی و همینطور هنری به همراه یکدیگر قدم های بسیار بزرگی برداریم.
وحیدی قهرودی اظهار کرد: در مسائل فرهنگی باید نگاه ویژه ای به زبان مخاطبین داشت. زبان مخاطب یعنی شناخت فرهنگ. یعنی نگاه دقیق به علایق افراد، شغل، محل زندگی، آداب و رسوم و تاریخی که حاکی از پیشینه افراد است.

وی گفت: سبک زندگی، تفریحات، مشکلاتی که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و تمام مسائل دیگری که به ما کمک می‌کند تا بهترین برنامه متناسب با مخاطبین را اجرا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: گروه فردوس یک شعار بسیار مهم و البته محاوره ای یا به اصطلاح خودمانی دارد که آن بهشت‌مونو می‌سازیم است. چون معتقدیم که بهشت ساختنی است و رفتنی نیست. ما مطالعات میدانی بسیاری برای انتخاب این شعار انجام دادیم و با افراد و مخصوصا جوانان بسیاری به گفتگو پرداختیم.

مهمترین اهداف ما جلوگیری از مهاجرت جوانان ایرانی است

موسس گروه فرهنگی فردوس گفت: یکی از مهم ترین اهداف گروه ما جلوگیری از مهاجرت جوانان ایرانی به دنیای غرب برای رسیدن به آرمان ها و آرزوهای مهم زندگیشان است. بسیاری از جوانان، کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان و در مجموع غرب را همچون بهشتی برای خود می‌دانند و این موضوع ما را به تأسیس چنین گروهی سوق داد.

وی افزود: معتقدیم برای اثر گذاری و تغییر ذهنیت جوانان باید فرهنگی به آن ها ارائه شود که برای جزیی ترین ابعاد زندگی آن ها برنامه ای جامع برای پیشرفت و ظهور استعدادهایشان داشته باشد. بسیار نکته جالبی است که گزاره «ساختن بهشت» در معارف دینی ما قابل پیگیری است و بزرگان و اساتیدی چون علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی نکات بسیار دقیقی در این باره فرموده اند که به این موضوع کمتر توجه شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − پنج =