جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۴۲:۲۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

پایان سالها ناکامی؛ پاس در یک قدمی ثبت صعود تاریخی

سبزپوشان دیار الوندنشینان فوتبالدوست در این سال‌ها هرگز نتوانستند در سه رده لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم فوتبال کشور قد علم کنند. پاسی‌ها در بهترین حالت با اختلاف تفاضل گل و یا امتیاز موفق به صعود نشدند و همین شرایط نیز باعث تکرار سقوط‌های تلخ برای آن‌ها شد. سه سقوط تلخ از لیگ‌های برتر، […]



سبزپوشان دیار الوندنشینان فوتبالدوست در این سال‌ها هرگز نتوانستند در سه رده لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم فوتبال کشور قد علم کنند.

پاسی‌ها در بهترین حالت با اختلاف تفاضل گل و یا امتیاز موفق به صعود نشدند و همین شرایط نیز باعث تکرار سقوط‌های تلخ برای آن‌ها شد.

سه سقوط تلخ از لیگ‌های برتر، دسته اول و دسته دوم باعث شد تا کمر این تیم خم شود و هواداران پرشور و با تعصب فوتبال همدان را مغموم و دل شکسته کرد.

این تیم از خردادماه ۸۶ با ۱۸ مربی در رده‌های مختلف لیگ فوتبال کشور حضور یافت و نتوانست به موفقیت برسد.

این تیم از خردادماه ۸۶ با ۱۸ مربی  در رده‌های مختلف لیگ فوتبال کشور حضور یافت و نتوانست به موفقیت برسد.

این ناکامی‌ها در واقع حاصل ضعف در مسایل فنی و مدیریتی تیم بود که منجر به صرف میلیاردها تومان بدون هیچ گونه اثربخشی شد.

البته پاس در ۲ سال اخیر با تغییر در شیوه مدیریتی و فنی توانست بارقه‌های امید را در دل هوادارانش زنده کند و بازگشت امیدوار کننده به عرصه فوتبال داشته باشد.

تیمی که تنها سه فصل در لیگ برتر دوام آورد و سپس با سقوط به لیگ یک هم نتوانست موفق عمل کند و در پنج سال حضور در لیگ دسته یک هم ناکام بود.

سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال کشور دومین کابوس مرگ بار تیم ریشه دار پاس بود که سبب شد از سال ۹۵ تا ۹۷ در لیگ رده باقی بماند و طولی نکشید که به لیگ دسته سه هم سقوط کرد.

این سقوط‌های تلخ و مرگ بار سبب شد تا بازهم سودای خرید امتیاز مطرح شود و پاسی‌ها سال ۹۶ با خرید امتیاز دسته دومی نماینده خراسان رضوی، بازهم راهی لیگ دو شدند.

بازگشت به اوج

خرید امتیاز تیم پاس در لیگ ۲ هر چند اوایل با انتقادهایی روبه رو شد اما حمایت‌ها و تصمیم‌های درست از سوی مدیران اجرایی این تیم باعث سپری شدن مسیر موفقیت شد.

انتخاب احمد جمشیدیان در همان شروع کار نیز اعتراض‌هایی را به دنبال داشت و اینکه او تجربه سرمربیگری ندارد و امکان ناکامی دوباره قابل پیش بینی است.

جمشیدیان اگرچه اوایل فصل به دلیل تاخیر در شروع یارگیری و آماده نبودن نفرات تیمش، نتایج مطلوب را کسب نکرد اما در ادامه توانست اعتماد هواداران و مسوولان را با نتایج مطلوب کسب کند.

این سرمربی بومی و جوان پاس در نخستین تجربه حضورش در عرصه مربیگری توانست پاس را تا یک قدمی صعود به لیگ یک هدایت کند اما بدشانسی در هفته‌های پایانی این امکان را فراهم نکرد.

جمشیدیان در فصل جاری لیگ دسته ۲ کشور نیز اگرچه گریبانگیر حواشی و مشکلاتی شد اما در نهایت توانست این تیم را با کمک مدیریت و سایر اعضای اجرایی، کادر فنی و بازیکنان رهسپار مرحله پلی آف کند.

پلی‌آف خوشبختی

حضور پاس در مرحله پلی آف هراندازه خوشایند اما بیم و امید هواداران فوتبالدوست همدانی بود.

پاسی‌ها در شرایطی گام به مرحله پلی آف گذاشتند که پیشتر امیدوار به صعود مستقیم بودند و حتی نسبت به اتفاق‌های هفته پایانی لیگ ۲ مبنی بر زد و بندها نیز اعتراض کردند.

با این حال ارکان انضباطی و اخلاقی فدراسیون این ادعای پاسی‌ها را نپذیرفتند تا این تیم پس از ۲۰ روز بلاتکلیفی راهی پلی آف شود.

پلی آف که همیشه بازی مرگ و زندگی بوده و هست، برای پاس خوشایند بود و آن‌ها توانستند بازی رفت را با یک گل مقابل شهرداری آستارا به پیروزی برسند.

این برد ارزشمند در دیدار خارج از خانه برای تیم پاس حکم عبور نیمی از راه برای رسیدن به لیگ یک بود و حالا ۹۰ دقیقه تا ثبت این اتفاق تاریخی زمان باقی است.

۹۰ دقیقه تا صعود تاریخی

تیم پاس از زمان انتقال به همدان، تاکنون موفق به صعود نشده و همواره طعم تلخ سقوط را چشیده است.

همین مساله با انتقادهای گسترده از سوی رسانه‌ها و پیشکسوتان قدیمی پاس تهران مواجه شد و معتقدم بودند پاس در همدان نابود شده است.

اما حمایت مسوولان و هواداران سبب پایدار ماندن حیات تیم پاس در عرصه فوتبال کشور شد و آن‌ها پس از این سال‌ها، می‌خواهند توانمندی فوتبال همدان را ثابت کنند.

پاس برای هواداران پیشانی ورزش همدان محسوب می‌شود و به طور قطع صعود این تیم به لیگ یک تحولات عظیمی را در ورزش این استان به ویژه در فوتبال ایجاد می‌کند.

شاگردان جمشیدیان با برتری در بازی رفت توانستند یک گام ارزشمند برای صعود بردارند و حالا ۹۰ دقیقه دیگر باقی مانده تا بتوانند حاصل زحمات ۲ ساله خود را به ثمر برسانند.

شاگردان جمشیدیان با برتری در بازی رفت توانستند یک گام ارزشمند برای صعود بردارند و حالا ۹۰ دقیقه دیگر باقی مانده تا بتوانند حاصل زحمات ۲ ساله خود را به ثمر برسانند.

آن‌ها در شرایطی صعود خود را قطعی می‌کنند که در بازی برگشت ابتدا گلی را دریافت نکنند.

پاس در صورتی که در بازی برگشت با هر نتیجه‌ای به تساوی یا پیروزی برسد، به لیگ دسته یک کشور صعود می‌کند.

شکست یک بر صفر پاس در ۹۰ دقیقه بازی برگشت منجر به انجام دیدار در وقت اضافه و در نهایت ضربات پنالتی می‌شود تا تکلیف تیم پیروز مشخص شود.

البته گل زده در خانه حریف نیز ملاک صعود است و اگر پاس در بازی برگشت با بیش از یک گل شکست بخورد، شهرداری آستارا راهی لیگ یک می‌شود.

دیدار ۲ تیم پاس و شهرداری آستارا یکشنبه ششم مهرماه جاری در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده + 7 =