دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴:۴۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰

عزای اربعین حسینی در کرمان

به گزارش فرهنگ سار، اربعین حسینی یادآور گذشت ۴۰ روز از فراق بهترین بندگان خداوند است که لب تشنه بدست ظالم ترین قوم به شهادت رسیدند و به همین مناسبت آیین های مختلفی در سراسر دیار کریمان برگزار می شود. در هر کوی و برزن از دیار کریمان پرچم های سیاه عزا به اهتزاز درآمده و […]



به گزارش فرهنگ سار، اربعین حسینی یادآور گذشت ۴۰ روز از فراق بهترین بندگان خداوند است که لب تشنه بدست ظالم ترین قوم به شهادت رسیدند و به همین مناسبت آیین های مختلفی در سراسر دیار کریمان برگزار می شود.

در هر کوی و برزن از دیار کریمان پرچم های سیاه عزا به اهتزاز درآمده و بنرها و پارچه های مذهبی در اماکن و معابر به رسم هر سال نصب شده است تا شعار ما ملت امام حسینیم در امتداد تاریخ ادامه پیدا کند.

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم اربعین با محدودیت انجام می شود و ارادتمندان خاندان نبوت با شیوه های جدید به سوگ چهلمین روز از شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن یار باوفایش می نشینند.

زیارت اربعین، عاشورا و وارث از بلندگوی مساجد، حسینیه ها و آستان امامزادگان و بقای مبترک در صبح اربعین حسینی پخش می شود تا دلهای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را روانه کربلا و بین الحرمین کند.

در غیاب هیات های عزاداری، صوت و نوای نوحه و مرثیه از تکایا، حسینیه ها و موکب ها بلند است، که جلوه خاصی به شهرها، روستاها و محلات سراسر استان کرمان داده است.

نهضت کمک های مومنانه در ایام اربعین نیز ادامه پیدا کرده است و نهادها، ارگان ها و خیرین تعداد زیادی بسته های معیشتی و کمک های مومنانه را بین نیازمندان پخش می کنند.

مردم قدرشناس و ولایی کرمان بویژه جوانان به دلیل عمومی نبودن برنامه های عزاداری اربعین، از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای نشر معارف اهلبیت پیامبر(ص) استفاده کرده اند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست + 2 =