سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷:۳۰
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

هجدهمین انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات و پیشتازی رسانه‌های برخط

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار ، هجدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات امروز ( بیستم آبان ماه ۹۹) در حالی اغاز شد که با توجه به انصراف ۹۸ نفر از نامزدها تا پایان وقت اداری دوشنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۹، این انتخابات الکترونیکی بین […]



به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار ، هجدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات امروز ( بیستم آبان ماه ۹۹) در حالی اغاز شد که با توجه به انصراف ۹۸ نفر از نامزدها تا پایان وقت اداری دوشنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۹، این انتخابات الکترونیکی بین ۱۱۶ نفر از مدیران مسئول متقاضی حضور در هجدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات در حال برگزاری است.

خوشبختانه دوره هجدهم با حضور گسترده مدیران مسئول رسانه‌ها اعم از مکتوب و الکترونیک در انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات برگزار می شود که ‌خوشبختانه آمارهای موجود از اقبال خوب و گسترده مدیران مسئول رسانه‌ها حکایت دارد.

اینکه چهارهزارو ۴۴۰ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در این دوره از انتخابات هستند این مهم گواه همین استقبال و اقبال این دوره از انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات است.

بیشینه و کمینۀ واجدین شرایط

در این دوره و تا بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه ۸۳۸ نفر معادل ۲۰.۷ درصد واجدین شرایط زن و سه هزار و ۲۰۶ نفر معادل ۷۹.۳ درصد را مردان تشکیل داده اند.

دو شرکت کننده خانم ها با رده سنی کمتر از ۲۰ سال (معادل ۵..۰ درصد) و یزده شرکت کننده مرد زیر ۲۰ سال  (معادل ۲۷.۰ درصد) و شش شرکت کننده خانم در رده بالای ۷۰ سال (معادل ۱۵.۰ درصد) و صد و ده مرد بالای ۷۰ سال (معادل ۲.۷۲ درصد) کم سن ترین و مسن ترین واجدین شرایط بر اساس سن و جنسیت را تشکیل می دهند؛ لازم به ذکر است که در این میان، رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال در هر دو گروه جنسیتی زنان و مردان (زنان ۴۰۳ نفر شرکت کننده معادل ۹.۹۷ درصد و مردان با ۱۰۵۸ نفر شرکت کننده معادل ۲۶.۱۶ درصد) پرشمارترین گروه سنی است. 

همچنین واجدین شرایط بر اساس نوع مجوز به ترتیب الکترونیک – برخط ۲۳۴۴ مورد معادل %۵۷.۹۶، چاپی ۱۶۰۰ مورد معادل %۳۹.۵۶ و الکترونیک – غیر برخط ۱۰۰ مورد %۲.۴۷ هستند.

واجدین شرایط بر اساس دوره انتشار از پرشمارترین: پایگاه خبری (الکترونیک – برخط ) با ۲۳۲۲ مورد معادل  %۵۷.۴۲ تا سالنامه (الکترونیک – غیر برخط)با صفر مورد معادل %۰.۰۰ قابل تقسیم هستند.

واجدین شرایط بر اساس گستره توزیع در چهار رده: سراسری با ۱۱۷۵ مورد معادل %۶۳.۴۱، منطقه ای با  مورد۱۸۷ معادل %۱۰.۰۹، استانی با ۴۰۶ مورد معادل %۲۱.۹۱ و محلی با ۸۵ مورد معادل % ۴.۵۹ قابل تشخیص است.

واجدین شرایط بر اساس استان دفتر مرکزی تهران با ۱۷۷۰ مورد معادل %۴۳.۷۸، آذربایجان شرقی با ۱۹۳ مورد معادل %۴.۷۷ و گیلان با ۱۹۰ مورد معادل %۴.۷۰ به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته و کمترین فراوانی مربوط به خراسان شمالی با ۶ مورد معادل %۰.۱۵ بوده است.

هجدهمین انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات

به گزارش فرهنگ سار، انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، هر دو سال یکبار به منظور انتخاب نماینده مدیران مسئول رسانه های کشور در هیات نظارت بر مطبوعات انجام می شود.

هجدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات از ساعت ۱۰ تا ۱۶ روز سه شنبه ۲۰ آبان‌ماه و نوبت بعدی آن پس از دو هفته در روز سه شنبه مورخ ۴ آذرماه ۱۳۹۹ در همان بازه زمانی برگزار خواهد شد.

تعداد چهار هزار و ۴۴ نفر از مدیران مسئول رسانه‌های کشور مجاز به شرکت در هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات تشخیص داده شده اند که فهرست آنها در سامانه جامع رسانه های کشور منتشر شده است.

الکترونیکی شدن این دوره از برگزاری انتخابات باعث شده که جنبه مشارکت به بالاترین حد خود برسد و حضور حداکثری مدیران مسئول در این دوره از انتخابات رخ داده است.

اطلاع رسانی جامع، پخش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها، ایجاد صفحات اختصاصی انتخابات و پخش از طریق وب را از دیگر ویژگی‌های این دوره انتخابات شمرده می شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 + 16 =