شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۵:۲۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

ویکی‌پدیا؛ چهارمین وبسایت پربازدید در فرانسه

به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، دانشنامه برخط ویکی‌پدیا یکی از ده سایت پربازدید جهان است و با ۱۶۰ میلیون مقاله به بیش از ۳۰۰ زبان و روزانه ۶۰۰ میلیون بازدیدکننده، مهم‌ترین دانشنامه آنلاین محسوب می‌شود. نسخه فرانسوی این دانشنامه در سال ۲۰۰۱ با ۲ میلیون و […]



به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، دانشنامه برخط ویکی‌پدیا یکی از ده سایت پربازدید جهان است و با ۱۶۰ میلیون مقاله به بیش از ۳۰۰ زبان و روزانه ۶۰۰ میلیون بازدیدکننده، مهم‌ترین دانشنامه آنلاین محسوب می‌شود. نسخه فرانسوی این دانشنامه در سال ۲۰۰۱ با ۲ میلیون و ۲۰۰ مطلب، راه‌اندازی شد. به‌تازگی ویکی‌پدیا گزارشی از سلیقه و مطالب محبوب کاربران فرانسوی منتشر کرده است که نشان می‌دهد این دانشنامه بعد از گوگل، فیس‌بوک و یوتیوب چهارمین وبسایت پربازدید در فرانسه است.

براساس این گزارش، هر ماه بیش از ۳۰ میلیون فرانسوی از ویکی‌پدیا بازدید می‌کنند. تنها در سال ۲۰۱۹، بیش از ۸ میلیارد صفحه در سایت فرانسوی زبان این دانشنامه مورد بازدید قرار گرفت؛ مقالات مرتبط با اطلاعات مختلف از کشور فرانسه (با ۸ میلیون بازدید)، مطالب مربوط به سینما و مجموعه‌های تلویزیونی، حادثه آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس، فوت ژاک شیراک رئیس‌جمهوری سابق فرانسه به ترتیب در رده اول تا پنجم پربازدیدترین مطالب ویکی‌پدیای فرانسوی در سال ۲۰۱۹ قرار داشتند و مطالب مربوط به حادثه هسته‌ای چرنوبیل جایگاه دهم را به خود اختصاص داد.

با شیوع کرونا، طبعا موضوعات مربوط به این ویروس در زمره عناوین پربازدید در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. به طوری که مقالات با عنوان پاندمی/همه‌گیری ۷ میلیون و ۸۹۹ هزار بازدید، صفحات مربوط به ویروس کرونا ۵ میلیون و ۲ هزار بازدید و پس از آن مقالات درباره ملکه الیزابت دوم با ۴ میلیون و ۹۷ هزار در جایگاه سوم قرار گرفتند. همچنین، امانوئل مکرون، ژرار دارمانان (وزیر کشور کنونی فرانسه) و شارل دوگل سه شخصیت فرانسوی و جو بایدن، دونالد ترامپ و کریستین رونالدو سه شخصیت خارجی مورد توجه کاربران فرانسوی هستند که مقالات مربوط به آنها بیشترین بازدید را در فرانسه داشته است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × یک =