یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱:۵۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

پیر تعزیه ایران درگذشت

نیکنام حسینی پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، با تایید خبر درگذشت زنده یاد رضا نصرالله لنکرانی، وی را از چهره‌های با سابقه و تأثیرگذار تعزیه ایران خواند که بیش از هشتاد سال نسخه خوانی در نقش شمر در تعزیه‌ها به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را عهده دار بوده است. مدیرعامل […]



نیکنام حسینی پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، با تایید خبر درگذشت زنده یاد رضا نصرالله لنکرانی، وی را از چهره‌های با سابقه و تأثیرگذار تعزیه ایران خواند که بیش از هشتاد سال نسخه خوانی در نقش شمر در تعزیه‌ها به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را عهده دار بوده است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: تسلط زنده یاد لنکرانی به نسخ تعزیه و شبیه خوانی و همچنین جنبه‌های دیگر تعزیه نظیر معین‌البکایی، او را به دایرهالمعارف آگاهی و معرفت تعزیه تبدیل کرده بود.

حسینی پور تاکید کرد: خوب است که تجربه و نمونه فعالیت های تعزیه‌خوانی، نسخه‌خوانی و نقش آفرینی افرادی مانند زنده یاد لنکرانی به نسل امروز و فردا منتقل شود تا همواره بتوانیم ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره پیشکسوتان هنرمند به نحو شایسته نیز از تجربه آنان بهره کافی ببریم.

به گزارش فرهنگ سار، مرحوم رضا نصرالله لنکرانی در سال‌های پایانی عمر خود به بیماری پارکینسون مبتلا شد و به دلیل شدت گرفتن این بیماری ساعاتی پیش دارفانی را وداع گفت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 − 2 =