یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹:۳۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

نمایش بچه‌های اکباتان به صحنه رفت

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نمایش بچه‌های اکباتان با طراحی، نویسندگی و کارگردانی باران فرد و حضور دیدنی گروهی از کودکان و نوجوانان توانمند و کم‌توان حرکتی و ذهنی به عنوان بازیگر در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه‌ آموزشی خضرا با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی به اجرا درآمد. نمایش بچه‌های اکباتان با حضور ترکیبی از […]



به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نمایش بچه‌های اکباتان با طراحی، نویسندگی و کارگردانی باران فرد و حضور دیدنی گروهی از کودکان و نوجوانان توانمند و کم‌توان حرکتی و ذهنی به عنوان بازیگر در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه‌ آموزشی خضرا با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی به اجرا درآمد.

نمایش بچه‌های اکباتان با حضور ترکیبی از بچه‌های توانمند و کم‌توان حرکتی و ذهنی در مقام نقش‌آفرینان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه در شرایطی به صحنه رفت که اجرای تماشایی آن‌ها با استقبال خوب تماشاگران و خانواده‌ها روبه‌رو شد.

همچنین شهریار فرد به عنوان بازیگر بزرگسال در نقش دلقک، هم‌بازی بچه‌ها در این نمایش بود.

در خلاصه ‌داستان این نمایش آمده: داستان نمایش ما، داستان لذت‌بردن از زندگی‌ است؛ چیزی که احساس می‌کنیم در این روزگار، زیر خروارها گرد و غبار مخفی شده است.

باران فرد کارگردان این نمایش می‌گوید: اجرای ما از اکباتان شروع شد؛ جایی که این بچه‎‌ها، کنار دوست و معلم خود، خاور ترابی و همراهان‌شان محیا علی‌زاده، الهام ایوبی و سلامه خاتمی، چند ساعت در روز وقت می‌گذراندند، درس می‌خواندند، بازی می‌کردند و خیلی عجیب با هم رفیق بودند. در یکی از همین روزها ما و بچه‌ها یکدیگر را دیدیم و تصمیم گرفتیم یک گروه نمایش تشکیل بدهیم. پس با یک برنامه‌ریزی دقیق بچه‌ها در درجه اول به مدت ٣ ماه وارد تمرین‌ها و روش‌های مختلف شدند تا از آن‌ها به شناخت برسیم و توانایی‌های‌شان را بشناسیم و در جای درست استفاده بکنیم.

دو ماه بعد با بچه‌ها وارد یک متن نمایشی شدیم که من سر تمرین‌ها و تجربه‌هایی که با هم داشتیم، آن را نوشتم و سعی کردم در متن چیزی را از درون و زبان بچه‌ها بنویسم که به عنوان تجربه اول، روی صحنه و در اجرا با آن ارتباط برقرار کنند اما به صورت خلاصه، این نمایش در مورد بودن یا نبودن و ضرورت خانواده برای هر بچه‌ای است. همه ما مرتب به هم گوشزد می‌کنیم خانواده همه ‌چیز زندگی است و اگر هستی، خودت، توانایی‌هایت، ضعف‌هایت و از همه مهم‌تر احساسات را بشناس!

باران فرد به روابط عمومی این گروه نمایشی تاکید کرده: این گروه نمایشی قرار است به کار خود ادامه بدهد و با آموزش و تمرین‌های کارگاهی به زودی اجراهای دیگری خواهند داشت.

کودکان و نوجوانانی که در این نمایش به اجرای نقش پرداختند، عبارت‌اند از: دریا مرادی، مارال ابراهیم‌پور، محمدحسین سعادتی، امیرحسین مهدی‌آبادی، آتوسا بیگدلی، رادین دژاکام، عسل عبدالوند، آروین شهبازی، مهرسا سوری، آرینا ترابی و با حضور رونیکا شافعی و شهریار فرد.

همچنین شهریار فرد (مشاور کارگردان) و نهال فرجادی (موسیقی) در تولید این اثر نمایشی همکاری داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت + چهارده =