شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳:۱۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

زبان هنر در تکاپوی مستمر بیان رشادت‌های دفاع مقدس است

سیدمجتبی حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار ۴۰ در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار کرد: این نمایشگاه هرچه قدر باشکوه و با عظمت باشد، باز انگشت اشاره‌ی به حماسه بسیار بزرگی که در این کشور اتفاق افتاده، است. وی افزود: سالیان سال در حافظه و خاطره مردمان ایران این رشادت‌ها و از […]



سیدمجتبی حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار ۴۰ در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار کرد: این نمایشگاه هرچه قدر باشکوه و با عظمت باشد، باز انگشت اشاره‌ی به حماسه بسیار بزرگی که در این کشور اتفاق افتاده، است.

وی افزود: سالیان سال در حافظه و خاطره مردمان ایران این رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها خواهد ماند کما اینکه دفاع از عزت و کیان کشور که در طول تاریخ انجام شده امروز در حافظه بلند مدت مردم ایران در تاریخ ثبت شده است.

معاون وزارت فرهنگ گفت: بنابراین این اشارت که به طور سالانه تکرار می‌شود بهانه بسیار خوبی است که فراموش نکنیم برای استقلال و عزت امروز ما چه جان‌ها و جوان‌ها و سرداران گران قدری از دست دادیم و چقدر باید با دلسوزی و همت، پاسدار خونشان باشیم و از کیان،  استقلال،  آزادی و سربلندی با تمام توان و جان دفاع کنیم.

حسینی در مورد فعالیت‌های هنری در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این موضوعی نیست که تنها در مناسبتی از آن یاد شود بلکه به عنوان یک خاطره بزرگ و طولانی و یک حماسه ماندگار در تاریخ کشور همیشه مورد توجه تمام هنرمندان بوده و خواهد بود، از تئاترهایی که مجوز گرفتند و بر صحنه رفتند و در رده‌های اول موضوعی آنها حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بوده، همچنین در حوزه موسیقی سمفونی‌ها، قطعات، ترانه‌ها و شعرهایی که در این حوزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم سروده شده و به اجرا درآمده است.

وی گفت: در حوزه هنرهای تجسمی سالانه صدها نمایشگاه از آثاری که در آن دوره و با بهانه آن دوره و با یاد آن دوره خلق شده در معرض دید و داوری امر قرار گرفته است، حتی در حوزه جدید ظهور مد و لباس که براساس اِلمان‌های برآمده از دوران دفاع مقدس سعی می‌کنند گوشه‌ای از شجاعت‌های آن روزگار را نشان دهند.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۱۱ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج + 2 =