جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۴:۰۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

مشارکت آگاهانه مردم رمز پایداری امنیت در جمهوری اسلامی

ملت ایران به خوبی قدر امنیت را می داند؛ چه کهنسالانی که سال‌های دور اشغال کشور از سوی بیگانگان را به یاد دارند و چه نسل معاصر که ناامنی ها و ناآرامی های اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را در اذهان دارند اما شاید نسل ۲ دهه اخیر زیاد با این مقوله آشنایی نداشته […]



ملت ایران به خوبی قدر امنیت را می داند؛ چه کهنسالانی که سال‌های دور اشغال کشور از سوی بیگانگان را به یاد دارند و چه نسل معاصر که ناامنی ها و ناآرامی های اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را در اذهان دارند اما شاید نسل ۲ دهه اخیر زیاد با این مقوله آشنایی نداشته باشند که تبیین تبعات ناامنی برای آنان ضروری است.

در دبین مبین اسلام از امنیت و سلامت به عنوان ۲ نعمت مجهول و غیرقابل رویت نام برده شده که زیاد در انظار عمومی دیده نمی‌شود اما رمز بقا، آسایش و آرامش مردم هستند.

امنیت به راستی زیربنای توسعه، کسب و کار و فعالیت در همه بخش هاست و نبود آن می تواند جوامع را با خطرات و تهدیدات جدی مواجه کند. با نگاهی به پیرامون کشورمان می بینیم که نبود امنیت تمام زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده و نه تنها از رشد و توسعه چه فردی و چه اجتماعی خبری نیست بلکه مردم هر روز و شب را از ترس جان در هراس بسر می برند و این شرایط نعمت امنیت را به خوبی به تصویر می‌کشد.

تفاوت امنیت در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها در چند نکته کلیدی است که مشابه آن در سایر ملل و جوامع وجود ندارد؛ ایران در منطقه ای بی ثبات با پیرامونی پرآشوب، ناامن و پر از تنش و درگیری قرار دارد که بیگانگان برای رسیدن به اهداف شوم خود این کشورها را درگیر جنگ و آتش و خونریزی کرده اند و گاهگاهی هم چشم طمع به انداختن این آتش به دامن ملت ایران دارند.

اینکه در چنین منطقه پر از تنش و ناامنی کشوری بزرگ و وسیع با ۸۰ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب و فرق مختلف را امن نگاه داشت و اجازه هیچ گونه ناامنی را نداد تنها یک کلید واژه دارد و آن هم مشارکت،  همراهی و حضور آگاهانه مردم و کمک به دستگاه ها و نهادهای تولید امنیت است.

ملت ایران که از ناامنی ضربان جبران ناپذیری خورده دیگر اجازه هیچ گونه ناامنی را نمی‌دهد و خود مردم برای تامین ثبات و امنیت کشور پا به میدان می گذارند و هر ایرانی امروز به یک بانی امنیت تبدیل شده تا ایران بزرگ از گزندحوادث در امان بماند.

در کنار این حضور آگاهانه، باید از مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) به عنوان یکی از بازوان پر قدرت تامین امنیت پایدار در کشور نیز بسیار یاد کنیم؛ مجاهدانی که بی نام و نشان و در گمنامی برای تولید، تعمیق و تقویت امنیت و پایداری آن تلاش می‌کنند و با رویکرد مردم محوری آن را در بالاترین سطح نگاه داشته اند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) بدون تبلیغات و اطلاع رسانی و جنجال و هیاهو برای امن نگه داشتن خانه ایرانیان شبانه روز در تکاپو هستند و بدون هیچ چشمداشتی تنها به حفظ کشور و مردمانش از گزند دشمنان و بدخواهان می اندیشند و این کار، مجاهدتی مقدس و در خور ارزش است.

از نیروهای مسلح هم نباید به عنوان دیگر بانیان و تولیدکنندگان امنیت غافل بود؛ چکمه پوشانی که شب و روز را برای حفظ مرزها لحظه ای چشم بر روی هم نمی نهند تا مبادا خاک وطن مورد آماج نامحرمان و متجاوزان قرار گیرد.

بانیان تامین امنیت در ایران اسلامی زیر پرچم مقدس اسلام و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در یک همکاری و تعامل بسیار خوب، امنیت، آرامش و آسایش را به ملت مسلمان ایران هدیه کرده اند و این مردم نیز به خوبی قدر این نعمت و هدیه الهی را می دانند و مشارکت و همراهی بسیار خوبی با فرزندان خود در نهادهای تامین امنیت دارند.

از ناامنی و تنش هیچ ملتی نه تنها سود نبرده بلکه همه ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی اش با تهدید روبرو شده و نمی تواند به رشد و پیشرفت فکر کند و باید تمام هم و غم خود را صرف حفظ امنیت جان و مالش کند و از این رو مردم ایران امنیت را از نان شب برای خود واجب‌تر می دانند چرا که در سایه امنیت بشر به رشد و تکامل می رسد.

مردم ساکن در استان های مرزی از جمله کرمانشاه نیز درک بسیار خوبی از امنیت دارند؛ این مردم که در دوران جنگ تحمیلی از ناامنی ضربات متعددی خوردند و جنگ خانه و زندگی آنها را ویران کرد و بمباران ها آنان را مجبور به کوچ و مهاجرت نمود، امروز قدردان امنیت پایدار هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت از اقوام و فرق و مذاهب مختلف و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از استان های پهناور کشور است، مردمان سینه ستبر ایران اسلامی نمونه بارز بانیان امنیت به شمار می روند، همچنان که در دوران دفاع مقدس از کیان اسلامی دفاع کردند و مرزدارانی سلحشور هستند که اجازه هیچ گونه ناامنی را به متجاوزان نمی‌دهند و مرزها را محکم‌تر از قبل پاسداری می‌کنند.

کرمانشاه در زمان جنگ و ناامنی از رشد و توسعه عقب ماند و اکنون در فضای امن با امنیت پایدار شتابان بسوی پیشرفت و توسعه همه جانبه گام برمی دارد و خود مردم مراقب و هوشیار از امنیتی که بستر را برای جهش استان فراهم کرده، پاسداری می‌کنند.

هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) فرصت مغتنم و مناسبی برای گرامیداشت مجاهدت، ایثار و فداکاری سربازانی است که برای تامین امنیت ایران و ایرانیان شبانه روز تلاش می‌کنند و این ملت نیز قدردان مجاهدت‌های خاموش آنان است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفت + 4 =