جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۲۹:۱۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

مدیریت شهری تحول گرا، رویکرد اصلی منتخبان شورای شهر تبریز

به گزارش فرهنگ سار، تکمیل طرح های در حال اجرا در حوزه عمران، ضرورت تعامل شهرداری با نهادهای بالادستی مانند استانداری و وزارتخانه های مسوول برای کمک به رفع مشکلات حاشیه نشینی و آموزش شهروندان در زمینه حقوق شهروندی برای مطالبه حقوق بر زمین مانده خود از مدیریت شهری و شورا، از دیگر نکات مورد تاکید جمعی […]



به گزارش فرهنگ سار، تکمیل طرح های در حال اجرا در حوزه عمران، ضرورت تعامل شهرداری با نهادهای بالادستی مانند استانداری و وزارتخانه های مسوول برای کمک به رفع مشکلات حاشیه نشینی و آموزش شهروندان در زمینه حقوق شهروندی برای مطالبه حقوق بر زمین مانده خود از مدیریت شهری و شورا، از دیگر نکات مورد تاکید جمعی از منتخبان دوره ششم شورای اسلامی کلان شهر تبریز است که در گفت و گو با فرهنگ سار به آن پرداخته اند. 

منتخبان شورای ششم تبریز همچنین خواستار تلاش برای ارتقای کرامت انسانی شهروندان تبریزی در فرآیند مدیریت شهری، انتخاب شهرداری متناسب با شأن و جایگاه تاریخی تبریز و تغییر رویکرد عملی شورای شهر از تبدیل شدن به شورای شهرداری به نهادی برخاسته از مردم و هم راستا با تامین منافع آنها هستند. 

آنان با اشاره به بروز مصادیق فساد در شهرداری تبریز در سال های اخیر، بر این عقیده اند که منتخبان این دوره از شورای اسلامی کلان شهر تبریز باید اهتمام ویژه ای برای بستن منافذ فساد داشته باشند و در این مسیر از هیچ قصوری چشم پوشی نکنند. 

مدیریت شهری تحول گرا، رویکرد اصلی منتخبان شورای شهر تبریز

منتخب شورا: تغییر و تحول در مدیریت شهری تبریز گریزناپذیر است

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: تغییر و تحول در مدیریت شهری تبریز گریزناپذیر بوده و مدیران شهری باید متعهد و مقتدر باشند.

حکیمه غفوری با حضور در فرهنگ ساری مرکز آذربایجان شرقی افزود: راس هرم هر مجموعه ای اگر سالم باشد، رده های پایین آن نیز سالم خواهد ماند و در زمان کنونی با توجه به سوء مدیریت در شورا و شهرداری تبریز، مدیریت شهری از قوانین و دستورالعمل ها فاصله گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در همه امور مدیریت شهری به ویژه در حوزه مالی و اخلاقی، اظهار کرد: اگر در مجموعه مدیریت شهری شفاف سازی صحیح انجام شود، سایر برنامه ها نیز به درستی اجرا و در جای خود قرار می گیرد.

منتخب شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه هنوز گزینه خاصی برای شهردار آینده تبریز مدنظر ندارد، گفت: شهردار آینده باید بر اساس شاخص هایی مانند تعهد، تاثیرگذاری و کارآمدی و داشتن برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مبتنی بر تامین نیازهای شهروندان انتخاب شود.

غفوری ادامه داد: شهردار آینده تبریز باید فردی مقتدر باشد و با شناخت از ارزش و قداست جایگاه خود بداند در راس چه مجموعه ای قرار گرفته و باید به دور از دهن بینی، بده بستان و رفتار بر اساس باب میل دیگران،  زیرمجموعه را خودش انتخاب و مدیریت کند.

وی یادآوری کرد: اگر چنین فردی به عنوان شهردار آینده تبریز انتخاب شود، ۵۰ درصد از برنامه ها و کارهای شورای شهر با موفقیت پیش خواهد رفت و رضایت مندی شهروندان جلب خواهد شد.

اولویت اصلی شورای منتخب، تکمیل برنامه های ناقص و سهل الوصول شورای قبلی برای ایجاد آرامش روانی در شهروندان است 

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: اولویت اصلی شورای منتخب مردم در تبریز تکمیل برنامه های ناقص و سهل الوصول شورای قبلی است تا با تکمیل این طرح ها بخشی از نیازهای شهروندان تامین شود.

غفوری با تاکید بر اینکه شهروندان نیاز به آرامش روحی و روانی دارند، افزود: برنامه ریزی و اجرای طرح های نشاط آور و آرامش بخش از برنامه های شورای جدید بوده و در این راستا تلاش می شود با اجرای پارک های تفریحی در مناطق مختلف شهر موجبات نشاط و آرامش شهروندان را جلب کرد.

وی یادآوری کرد: برنامه ریزی برای اجرای برنامه های میان مدت و بلند مدت در اولویت بعدی منتخبان ششمین دوره شوراهای اسلامی تبریز بوده و در این راستا از نظریات و برنامه های متخصصان در کمیسیون های مختلف استفاده خواهد شد.

حضور در کمیسیون نظارت و ارزیابی اولویت اول بنده در شورای اسلامی تبریز است

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: اولویت اول بنده در انتخاب کمیسیون های شورای اسلامی، حضور در کمیسیون نظارت و ارزیابی بوده و اولویت بعدی من کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است.

غفوری افزود: با توجه به اینکه در دور جدید شورا، منتخبان متخصص برای تمام کمیسیون ها وجود ندارد باید از نظرات کارشناسان متخصص در این کمیسیون های استفاده شود و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: بنده برنامه چهار ساله ای در راستای فعالیت تمامی کمیسیون های شورا دارم و منتخبان ششمین دوره شورای تبریز با کمک گیری از مشاوران متعهد و متخصص و کارشناسان تلاش خواهند کرد مدیریت شهری را در اجرای برنامه های مختلف کمک کنند.

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: برخی از برنامه های مدیریت شهری مانند ساماندهی حاشیه نشینی در تبریز نیاز به همکاری نمایندگان مجلس و ادرات و نهادهای مختلف با شهرداری است.

غفوری ادامه داد: مدیریت شهری باید با دوری از اجرای برنامه های سطحی و ویترینی مانند اجرای ۱۲۰ پله در مناطق حاشیه نشینی که چندان دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند، به فکر اجرای کارهای اساسی باشد.

آشنایی مردم از دین و وظیفه خود در قبال شهر، موجب به سرانجام رسیدن برنامه‌های مدیریت‌های شهری می‌شود

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: اگر شهروندان متوجه حق و حقوق خود بوده و مطالبه خود از شهر و دین و وظیفه خود در قبال شهر را بدانند برنامه های مدیریت های شهری به سرانجام خواهد رسید.

غفوری با تاکید بر آموزش شهروندان در خصوص حقوق شهروندان و وظیفه خود در قبال شهر، افزود: اگر شهروندان دین و وظیفه خود را در قبال شهر ندانند هر چقدر مدیریت های شهری کار انجام دهند، نتیجه بخش نخواهد شد.

وی یادآوری کرد: اکثر مردم شهر در مسیر بی حوصلگی و کسالت قرار گرفته اند و باید با احداث پارک های محلی و توجه به ورزش و تفریح آنان، زمینه آرامش و ارتقای روحی و روانی شهروندان را تامین کرد.  

منتخب شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه هر کار ما نشات گرفته از فرهنگ است، گفت: نصب بنر و تابلو در مناسبت های مختلف در سطح شهر زیاد مهم نبوده، بلکه تامین زیرساخت های فرهنگی در هر جامعه ای مهم و ضروری بوه و توسعه فرهنگ تکریم ارباب رجوع برای جلب رضایت شهروندان از زیرساخت های فرهنگی در مجموعه های مدیریت شهری است.

غفوری با اشاره به اینکه تبریز شهری تاریخی – اسلامی بوده و نباید سبقه این شهر در این زمینه را فراموش کرد، افزود: ما یا باید سبقه تاریخی خود را قبول کنیم یا باید چنان پیشرفت کنیم که به یک شهر مدرن تبدیل شویم در حالی که از هر دو آواره مانده ایم و نه توانسته ایم سابقه تاریخی خود را حفظ کنیم و نه مدرن شده ایم.

وی اظهار داشت: رسیدن به شهر مدرن برای همه قابل دسترس بوده ولی حفظ اصالت و سابقه تاریخی خیلی مهم است و با وجود اینکه برخی از آن ها از دست رفته است ولی ناامید از جبران آن ها نیستیم.

برای جبران ذره‌ای از زحمات شهروندان تلاش می‌کنیم

منتخب شورای اسلامی تبریز با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) به مردم، گفت: در دور جدید شورا تلاش می کنیم با قرار گرفتن در کنار مردم و رفع مشکلات و دغدغه های آنان بتوانیم حداقل ذره ای از زحمات شهروندات را جبران کنیم.

غفوری با قدردانی از حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های رای، افزود: مردم همیشه با حضور در صحنه های مختلف انقلاب ثابت کرده اند همواره پشتیبان نظام بوده و در دوره های بحرانی نیز به داد نظام رسیده اند.

وی یادآوری کرد: این دوره از انتخابات نشان داد که مردم با وجود نارضایتی از سوءمدیریت برخی از مسوولان و داشتن مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی همچنان به اصل نظام پایبند بوده و از آن ناراضی نیستند.

غفوری، با اشاره به نقش رسانه های در جامعه به ویژه در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ادامه داد: نقش رسانه ها در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات و کشاندن مردم به پای صندوق های رای پررنگ بوده و در انعکاس اخبار و آگاهی بخشی به مردم در خط مقدم قرار دارند.

حکمیه غفوری در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۳۹ هزار و ۹۴۲ رای و رده نخست میدان انتخاباتی را کسب کرد

مدیریت شهری تحول گرا، رویکرد اصلی منتخبان شورای شهر تبریز

منتخب شورا: شهردار آینده تبریز باید حداقل در حد وزیر باشد

منتخب دیگر شورای اسلامی تبریز با اشاره به لزوم تغییر و تحول در مدیریت شهری گفت: شهردار آینده تبریز باید حداقل فردی در حد وزیر باشد.

حجت الاسلام رسول برگی، با حضور در فرهنگ ساری مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخاب شهردار از وظایف مهم شورای شهر است،  افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آذربایجان سر ایران و تبریز مغز آن است،  تلاش می شود با تعامل سایر اعضای شورای جدید شهردار آینده در حد وزیر انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداران کلانشهرها به عنوان رجل سیاسی شناخته می شوند، اظهار کرد: در قانون برخی شاخصه ها در مورد شهردار مشخص شده ولی در کنار آن ها باید دارای شرایط عرفی، اجتماعی و بومی نیاز است و شهردار آینده تبریز باید دارای جایگاه مدیریت بالایی داشته و گستره دید آن بلند باشد.

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: شهردار آینده تبریز در کنار اینکه در عمران و شهرسازی توانمند باشد باید به مسایل مدیریت شهری اشرافیت داشته باشد چراکه اعضای شورا ساختمان به شهردار تحویل نمی دهند که فقط در آن کارهای عمرانی انجام می شود بلکه یک شهر به عنوان موجود زنده به شهردار تحویل می دهند.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه شهردار آینده تبریز باید در مدیریت شهر ابتکار عمل داشته باشد، ادامه داد: شهردار باید شهر را موقع بیماری، سلامتی، هیجان، شادی، غم و غصه مدیریت کند و وابستگی جناحی نداشته باشد.

وی یادآوری کرد: براساس کلام رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب و مکتب شهید سلیمانی در برهه کنونی در کشور جناح معنی ندارد و افراد به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم می شوند و افراد انقلابی کسانی هستند که به مردم خدمت و غیرانقلابی افرادی هستند که به مردم خیانت می کنند.

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: شهردار آینده تبریز باید فارغ از مسایل جناحی و سیاسی آنچنانی، پاکدست بوده و با بدنه شهر تعامل داشته باشد و علاوه بر اینکه در این شهر شناخته شده باشد بلکه در مرکز کشور نیز دارای جایگاه ویژه ای باشد و بتواند برخی از مشکلات تبریز را با رایزنی با کابینه دولت و وزرا حل کند.

حجت الاسلام برگی با اشاره به اینکه برای شهرداری تبریز باید فردی موفق و به تمام معنا قدرتمند و پرتوان انتخاب شود، افزود: شهردار باید از لحاظ فرهنگ بومی برای شهر شناخته شده باشد چراکه تبریز دارای یک فرهنگ نیست و در سال های گذشته مسوولان از اطلس فرهنگی شهر غافل شده و نقشه راه برای کل شهر داده شده است.

وی اظهار کرد: در این نقشه راه،  مسایل فرهنگی و ذایقه های متنوع ساکنان مناطق مختلف شهر لحاظ نشده است و شهردار آینده تبریز باید اشرافیت کامل به بومی نگری نسبت محلات مختلف شهر داشته و از محلات و فرهنگ آنان شناخت داشته باشد.

منتخب شورای اسلامی تبریز با تاکید بر وجود تعامل بین شهردار آینده با شهروندان، گفت: شهردار برای مدیریت شهری و خانواده بزرگ شهری تبریز باید پدرگونه عمل کند.

انتخابات امسال نقطه عطفی در گام دوم انقلاب است

منتخب شورای اسلامی تبریز با اشاره به مشارکت گسترده مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی گفت: مردم در این انتخابات کار اساسی در جهت گام دوم انقلاب قدم برداشته و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی نقطه عطفی در گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام برگی با تاکید بر اینکه باید قدردان مردم بود که با وجود مشکلات زیاد معیشتی در این انتخابات شرکت کردند، ادامه داد: نتیجه این انتخابات به نفع انقلاب اسلامی رقم خورد و با وجود کاهش آرا، مردم تیزبینانه و هوشیارانه در آن شرکت کرده و با بصیرت رییس جمهور و منتخبان خود را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در این دوره از انتخابات متفاوت بود، یادآوری کرد: با وجود هجمه، فشار و تبلیغات گسترده دشمنان، مردم خارق العاده در این انتخابات شرکت کردند.

حجت الاسلام برگی افزود: در این انتخابات دوستان جاهل از دشمنان دانا بیشتر به کشور ضربه زده و با تحریم رای برخی مشکلات بوجود آوردند ولی مردم  با مشارکت گسترده در این انتخابات رای بزرگی به دشمنان داخلی و خارجی دادند.

جایگاه شورای اسلامی تبریز دوباره احیا می شود

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: شورای شهر در دوره های گذشته به شورای شهرداری تبدیل شده بود، ولی در دور جدید شورای شهر دوباره به جایگاه اصلی خود به عنوان شورای شهر برمی گردد.

حجت الاسلام برگی ادامه داد: در پنج دوره قبلی به شورای تبریز ظلم شده و به این شورا به عنوان شورای شهرداری نگاه شده،  شان آن شکسته شده و پتانسیل آن رو به افول رفته است.

وی اظهار کرد: اگر شورای اسلامی تبریز به جایگاه اصلی خود بازگردد خیلی از مشکلات شهروندان و مدیریت شهری رفع می شود و انتظارات مردم از شورا برآورده می شود.

منتخب شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه برخی ها اعلام می کنند که یک روحانی در شورای شهر چکار می کند، گفت: حق با مردم است چرا که شورای شهر را به شورای شهرداری و شورای آسفالت، جوی آب و امثال آن تبدیل کرده بودند و در این شورا روحانی جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام برگی افزود: در صورتی که شورای شهر در کنار توجه به مسایل عمرانی، اقتصادی و بهداشتی به مسایل اجتماعی و فرهنگی مطرح شود نقش روحانی و اقشار مختلف جامعه در آن پررنگ خواهد شد.

شهر پدیده ای فرهنگی و اجتماعی است

منتخب شورای اسلامی تبریز با اشاره به علاقه خود برای عضویت در کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی و نظارت و ارزیابی، گفت: شورای منتخب باید به مسایل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کند و ظلمی که به این شهر شده شوراهای شهر قبلی، شهر را به عنوان پروژه عمرانی حفظ کرده اند و فقط به دنبال ساخت و ساز و زیرگذر و روگذر بوده اند.

حجت الاسلام برگی ادامه داد: نبود پروژه عمرانی در شهر موجب مرگ شهر می شود و همیشه باید در حال نوسازی، ساخت و ایجاد تسهیلات مختلف برای رفاه مردم بود ولی با توجه به اینکه شهر پدیده ای فرهنگی و اجتماعی است در آن صورت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به مهمترین کمیسیون شورای شهر تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ در شهر نباشد و تنها به ساخت و ساز توجه شود شهر به بتن شهر تبدیل و بی روح می شود، یادآوری کرد: هم اکنون مردم تبریز در مسایل فرهنگی، هنری و ورزشی با مشکل مواجه هستند.

سرانه ورزشی تبریز پنج برابر کمتر از جلفاست

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: تبریز جزو سه شهر اول کشور است که زنان آن دارای بیشترین میزان افسردگی را دارند و امکان تفریح و ورزش در این شهر برای این قشر وجود ندارد.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه حداقل سرانه ورزشی در شهرهای در حال توسعه باید یک متر باشد، افزود: سال هاست که سرانه ورزشی در تبریز در ۲۵ تا ۲۷ سانتی متر درجا می زند که بخشی از آن به باغشمال و زورخانه های مربوط به دوران قدیم برمی گردد.  

وی اظهار کرد: در مقایسه با شهرهای استان سرانه ورزشی تبریز پنج برابر کمتر از سرانه ورزشی جلفا است و این موضوع برای تبریز درد است و باید با احداث ورزشگاه های مختلف سرانه ورزشی کشور را ارتقا داد.

منتخب شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه شورای دور گذشته تبریز به بهانه توسعه ورزش همگانی، توجه به ورزش قهرمانی را کنار گذاشتند، گفت: در این دوره نه ورزش همگانی پیش رفت و نه به ورزش قهرمانی توجه شد.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه در بیش از ۲۴ رشته ورزشی، تبریز دارای قهرمان بین المللی و کشوری داشت، ادامه داد: توسعه فرهنگسراها در این شهر کاریکاتوری بوده و در یک منطقه به آن بیشتر توجه شده و در یک منطقه به حال خود رها شده است.

وی یادآوری کرد: سرانه فرهنگسراها در تبریز باید حداقل ۷۰ سانت برای هر فرد باشد در حالی که این سرانه هفت سانت نیست و باید به توسعه زیرساخت های ورزشی و فرهنگی این شهر توجه بیشتری شود.

شورای شهر باید با نهادهای دولتی و خیران تعامل مناسب داشته باشد

منتخب شورای اسلامی تبریز گفت: شورای شهر باید با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس،  دولت و خیران شهر تعامل داشته باشد و باید از ظرفیت آنان برای رفع مشکلات شهری استفاده کنند.

حجت الاسلام برگی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های خیرین فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، عمرانی و سایر حوزه ها،  افزود: فرد خیری مانند «مردانی آذر» وجود دارد که برای قدردانی از آن باید خیابانی به نام وی زده شود و در شورای شهر از وی و چنین خیرانی تجلیل کرد.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیران و به دست آنان می توان امکانات مختلف ورزشی، فرهنگی و اقتصادی برای شهروندان و جوانان ایجاد کرد.

منافذ فساد در مجموعه شهرداری باید بسته شود

 منتخب شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه قاطبه ۱۳ منتخب شورای شهر تبریز عدالت خواهی و ضد فساد است، گفت: فساد حرکتی نامرئی است که باید منافذ آن در مجموعه شهرداری بسته شود و اینکه قانون، بخشنامه، ارتباط بیجا با ارباب رجوع یا عدم ارتباط با ارباب رجوع، فساد ایجاد کرده باید شناسایی شود.

حجت الاسلام برگی ادامه داد: از لحاظ نظارتی باید وارد شد و راه های نفوذ فساد را شناسایی کرد و یکی از راه های از بین بردن منافذ فساد ارتباط مستقیم مسوول با ارباب رجوع است.

رسانه های از اعضای شورای شهر مطالبه گری کنند

منتخب شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه رسانه ها زبان گویای مردم هستند، گفت: رسانه ها باید از اعضای شورای شهر مطالبه گری داشته و پیگیر شعارها و برنامه های اعلام شده منتخبان شورا در دوران تبلیغات باشند.

حجت الاسلام برگی، افزود: رسانه ها باید در این زمینه برنامه ای مطالبه گر انه داشته و به صورت سلسله وار در چهار سال آینده آن ها را به چالش بکشند.  

مدیریت شهری تحول گرا، رویکرد اصلی منتخبان شورای شهر تبریز

شفافیت  از نیازهای اساسی شورا و شهرداری تبریز است

منتخب دیگر ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: اولین اقدام من در شورا شفاف‌سازی با ایجاد تعامل هر چه بیشتر است و تدوین سند راهبردی محله محور را پی گیری خواهم کرد که هر ۲ از نیازهای اساسی شهر و شورای تبریز است.

روح الله دهقان نژاد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز اظهار کرد: شورا روزهای یکشنبه و فقط در صحنه علنی نباید در منظر عمومی مردم قرار بگیرد بلکه با شفاف سازی همیشه باید در منظر و رصد مردم بوده و تنها حالت اداری نداشته باشد.

وی افزود: شفافیت، قانون گرایی و دوری از هوچی گری از اولویت هاست و با تکیه بر این اولویت ها می توان مشکلات مردم و شهر را برطرف کرد.

وی با قدردانی از اعتماد مردم ابراز امیدواری کرد که باید مردم تبریز به شورای این شهر افتخار کنند و بتوانند به آن تکیه کنند .

 کار جهادی و تلاش شبانه روزی از  اولویت‌های شورای شهر است

دهقان نژاد اظهار کرد: کارآمدی، کار جهادی، تلاش شبانه روزی از  اولویت‌های کاری شورای شهر خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای کار آمده ایم نه برای معامله بر این اساس از کار شبانه روزی و تلاش ترسی نداریم البته اعتقاد داریم برای هر کاری باید برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات این دوره شوراها با قاعده شکنی همراه و به نسل جوان اعتماد شد، ادامه داد: هزینه های تبلیغات انتخاباتی چندین نفر از اعضای شورای منتخب شهر شاید به اندازه یک نفر از افرادی باشد که هزینه تبلیغاتی بالایی داشتند اما به شورا راه نیافتند.

دهقان نژاد با اشاره به اینکه انتخابات امسال پیام دیگری را به همراه داشت، گفت: پیام تغییر، کارآمدی، تحول و کارایی از جمله مطالبات مردم است که به نوعی به دوره‌های گذشته اعتراض داشتند و خواستار تغییر و تحول هستند.
وی افزود: آرزو می کنم بتوانیم به اعتماد مردم پاسخ داده، خواسته ها و مطالبات آنان را در شأن و اعتبار تبریز پاسخ دهیم.
منتخب دوره ششم شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: اگر مدیران شهری اراده کنند تغییر مورد خواست و اراده مردم تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: واقع تلاش می‌کنیم شورا را به خاستگاه اصلی و قانونی آن برگردانیم طوری که شورای شهر باشد نه شورای شهرداری و همچنین اولویت بندی های عمرانی، فرهنگی، حمل و نقل و سایر موارد باید مشخص شود در حالی که این اولویت بندی ها به طور کارشناسی و دقیق وجود ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: به مدیریت سیاسی اعتقادی ندارم و اولویت ها باید به صورت واقعی مشخص باشد.

این منتخب شورای شهر تبریز با بیان اینکه از سال ۹۶ تا کنون تاکسی جدیدی به ناوگان تاکسیرانی تبریز وارد نشده است از طرف دیگر برنامه ای نیز برای نگهداری و استهلاک تاکسی های شهری نداشتیم، ادامه داد: اگر بر اساس اولویت بندی ها پیش برویم بسیاری از کارها با سرعت مناسب پیش می رود.

دهقان نژاد خاطرنشان کرد: به تبریز یکپارچه فکر می کنم به طوری که تمام مناطق تبریز آبرومند باشد و اعتقاد دارم نباید دیدگاه اعضای شورای شهر به مردم تنها رای باشد و پس از اخذ رای مناطق آنها فراموش شود.

وی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های بزرگ کلانشهر تبریز تراکم جمعیتی در نقاط آسیب پذیر است در مواقع زلزله این مسئله تبریز را تهدید می کند.

وی تاکید کرد:اعتقاد به ساماندهی حاشیه نشینی شهر تبریز دارم اما همزمان با ساماندهی باید با افزایش حاشیه نشینی نیز مقابله شود. اعتقاد به ساماندهی حاشیه نشینی شهر تبریز دارم اما همزمان با ساماندهی باید با افزایش حاشیه نشینی نیز مقابله شود.

وی ادامه داد: طرح های راهبردی برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین تبریز لازم است اما نباید یک بعدی نگاه کنیم اکنون نیز طرح کلید به کلید مطرح است اما باید به خرده فرهنگ ها و نحوه اجرای طرح های ساماندهی توجه شود.

دهقان نژاد خاطرنشان کرد: تلاش خواهم کرد که بر اساس داشته ها و تخصص هایم فعالیت موثری در توسعه و پیشرفت تبریز ایفا کنم.

وی همچنین گفت: اولویت های فرهنگی تبریز به درستی مشخص نشده است و باید پیگیری شود اطلس فرهنگی یا نقشه جامعه فرهنگی تبریز به کجا رسیده است.

دهقان نژاد تاکید کرد: باید بر اساس ظرفیت های محله ای و ظرفیت های تاریخی پیش برویم و حتی برای نصب نمادها نیز باید از تاریخ و فرهنگ محله اولویت بگیریم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه پایین هنر و رسانه در تبریز گفت: جایگاه هنر و رسانه در تبریز بی‌تعارف پایین است و باید این ظرفیت ها را ارتقا دهیم زیرا هنوز هنر تئاتر و موسیقی در این شهر دارای مشکلات زیادی است و این رشته ها باید پیش قدم باشند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نه − 4 =