جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۱۶:۵۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

دیشب از خدا چه خواستی؟

نخستین پنجشنبه ماه رجب، لیله رغائب است، و مردم به درگاه دوست، خواست های خود را برای یک سال بیان می کنند. در چند سال گذشته با امکان فضای مجازی، بسیاری آرزوها یا دعاهای خود را در شب آرزوها برای خویش یا عزیزانشان، در قالب پست یا توئیت در این فضا قرار می دهند، به گونه […]



نخستین پنجشنبه ماه رجب، لیله رغائب است، و مردم به درگاه دوست، خواست های خود را برای یک سال بیان می کنند. در چند سال گذشته با امکان فضای مجازی، بسیاری آرزوها یا دعاهای خود را در شب آرزوها برای خویش یا عزیزانشان، در قالب پست یا توئیت در این فضا قرار می دهند، به گونه ای که این شب، اکنون ترند توئیتر است.

مریم توئیت کرده است: «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَهَ اللّٰهِ وَ ناصِرَ حَقِّهِ، سلام بر تو ای خلیفه خدا و یاور حقّش، سلام بلندترین آرزوی بشریت، سلام منتهای سعادتِ اهل زمین، اگر زمانه خوش ذوق باشد در شب آرزوها جز تو را آرزو نمیکند. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج»

پونه در توئیتی آورده است:« ۱۰ ساله شب آرزوها اینو توییت می کنم! یاد گرفتم هیچ آرزویی نکنم تا بعدش، خروارها خواستن و نرسیدن ،خواستن و نشدن رو دستم نمونه.»

کاربری با نام سپی آرزوهای اش برای دیگران است و نوشته است: «الهی شب آرزوها ، بیماران سلامتی بدست بیارند، بدهکارا پول بهشون برسه، فقیرا یه لبخندی به لبشون بیاد گرسنه نخوابند، هر کسی خواسته ای داره خدا بهش بده، هرعاشقی به عشقش برسه، اونایی که قهرند آشنی کنند.»

فاطمه نوشته است: «در این شب آرزوها ، آرزوی معجزه دارم ؛ معجزه ای از جنس محبت …»

امیر از شیراز نوشته است: «بعد از ۲ ماه بی نصیب بودن از نعمت بارون، در شب آرزوها خداوند باران رحمتش رو نصیبمون کرد #شیراز»

کاربری با نام مریم چنین توییت کرده است؛ «مور پرسید: دانی چرا خدا باد را مُسخّرِ تو کرد؟ سلیمان گفت: تا تختِ روان من باشد. مور گفت: نی! تا بدانی که تو را جز باد در دست نیست. درآید و نپاید و برود!»

لیلا نوشته است: « «بنَفْسی اَنْتَ اُمْنِیَّهُ شائِق یَتَمَنّی» کاش می‌دانستم در شب آرزوها، تو را چگونه آرزو کنم مولای من…»

حمید دیگر کاربر توئیتر نوشته است: «چه آرزویی بهتر از سلامتی. چه آرزویی بهتر از زمین پاک. چه آرزویی بهتر از جهان عاری از جنگ.»

برخی نیز از دغدغه های عاطفی خود نوشته اند. امیر در این باره نوشته است: «هیچ وقت فکر می کردی کسی که یک روز داشتیش ، تو شب آرزوها آرزوی داشتنش رو کنی.»

مژده دعای همگانی نوشته است: «بخوان دعا،دعا اثر دارد/ امشب خدا ما رو دعوت کرده به مهمانیش/ امشب شب لیله الرغائبه،شب آرزوها،شب رغبت ها.. / یا حبیب من لا حبیب له/یا طبیب من لا طبیب له/یا مجیب من لا مجیب له/
خدایا تو سزاوار بخشایشی هرچند که من لایق آن نباشم
برای همه دعاکنید برای عزیزان از دست رفته نیز»

برخی از کاربران نیز به معنای لیله الرغائب اشاره کرده و آن را شب رغبت مومنانه خوانده اند.

در این باره محمد به نقل از آیت الله جوادی آملی نوشته است: «#لیله_الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست؛ لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت، در برابر رهبت.»

برخی نیز، امروز در این باره توئیت زده اند و هنوز نیز در حال انتشار توئیت هستند، که یک لیله رغایب دیگر گذشت و آنها فراموش کردند که به درگاه آن لایزال، مجذوبیت خود را به دوست بیان کنند.

در یک جمع بندی بیشترین طیف توئیت های شب گذشته و امروز /جمعه/، آرزوهایی از جنس دعا برای حال خوش همه مردم، برای بیماران، دور شدن کرونا از سر جهان، فرج امام زمان (عج)، بوده  و هست.

برخی نیز دی شب و امروز با نوشتن جملاتی از بزرگان دینی، آرزوی خود را در قالب مطالب آنها بیان کرده اند.

شب لیله رغایبی دیگر گذشت، و ما چشمانمان به سوی توست ای آنکه بزرگتر از وصفی. که ما را رستگار کنی، عشق را به ما بیاموزی، که مولانا گفته است: غازی به دست پور خود/ شمشیر چوبین می دهد/ تا وی در آن استا شود/ شمشیر گیرد غزا.

آرزوهای ما کوچک است و رحمت تو گسترده بر همه جهانیان. ما را در پناه خود نگاه دار.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × دو =