شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۰:۲۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

علم الهدی مرجع تقلیدی بود که به ایتام رسیدگی می‌کرد

حجت الاسلام محمدعلی مدرسی به خبرنگار معارف فرهنگ سار گفت: یکی از ویژگی های مرحوم علم الهدی رسیدگی به ایتام بود و چند هزار نفر در کشور تحت پوشش وی بودند. او یک موسسه خیریه داشت و افراد نیکوکار و متدین به وی اعتماد داشتند و شاید چند هزار گوسفند در ماه برای نیازمندان قربانی می […]



حجت الاسلام محمدعلی مدرسی به خبرنگار معارف فرهنگ سار گفت: یکی از ویژگی های مرحوم علم الهدی رسیدگی به ایتام بود و چند هزار نفر در کشور تحت پوشش وی بودند. او یک موسسه خیریه داشت و افراد نیکوکار و متدین به وی اعتماد داشتند و شاید چند هزار گوسفند در ماه برای نیازمندان قربانی می کرد.

وی افزود: آن مرحوم از نظر اخلاقی و اجتماعی جایگاه ویژه و ارتباط خاصی با مردم داشت؛ به گونه ای که در خانه وی از صبح تا شب به روی مردم باز بود و تا مدتی پیش نیز هر گاه کمی بهبود می یافت، دیدارهای خود را با مردم آغاز می کرد.

این مدرس حوزه ادامه داد: با وجود این که مرحوم علم الهدی یک مرجع تقلید بود و رساله داشت هیچگاه حضور رسانه ای نداشت. چون تمایلی به دیده شدن نداشت ولی همواره با مردم زندگی و شاگردان خوبی نیز تربیت کرد.

وی از علم الهدی به عنوان یکی از شاگردان نزدیک امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: او از شاگردان آیت الله بروجردی و شاید یکی از آخرین شاگردان امام خمینی (ره) بود که رخت از دنیا بربست و یکی از شاگردان خاص امام (ره) و مورد علاقه شدید ایشان بود.

مدرسی اضافه کرد: علم الهدی تقریرات امام خمینی (ره) را در فقه و اصول به گونه ای زیبا نوشته بود که حضرت امام(ره) از قلم وی تعجب کرده بودند و همانگونه که امام خمینی (ره) علاقه شدیدی به او داشتند، رهبر معظم انقلاب نیز توجه ویژه ای به علم الهدی داشتند؛ به گونه ای که آن مرحوم را «آسید جواد» خطاب می کردند.

وی افزود: مرحوم علم الهدی قبل از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی (ره) و پیام رسان انقلاب اسلامی فعالیت می کرد و بعد از انقلاب نیز از نزدیک ترین یاران حضرت امام (ره) به شمار می رفت.

آیت الله علم الهدی متولد سال ۱۳۰۹ شمسی فرزند سید علی علم الهدی و موسس و تولیت حوزه علمیه الامام القائم (عج) و از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) و از مبارزان دوران انقلاب بود.
وی برادر بزرگ‌تر آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس بود. پیکر این فقیه اندیشمند امروز (شنبه) با حضور علما و شاگردانش در مدرسه شهید مطهری تشییع و بعد از اقامه نماز میت توسط آیت الله محمد امامی کاشانی برای تدفین به مشهد اعزام شد. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × دو =