یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹:۴۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

انصراف نمایشگاه کتاب فرانکفورت از برگزاری رویداد فیزیکی

به گزارش مجله بوک‌سلر، قرار بر آن بود که نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال به صورت ویژه و در قالب ترکیبی از غرفه‌های فیزیکی و مجازی برگزار شود. اما برگزارکنندگان این رویداد معتقدند از آنجایی که شیوع کرونا و ادامه محدودیت‌های مسافرتی مانعی برای برپایی غرفه‎های کشورهای خارجی خواهد بود، پیاده کردن این برنامه دیگر ممکن […]



به گزارش مجله بوک‌سلر، قرار بر آن بود که نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال به صورت ویژه و در قالب ترکیبی از غرفه‌های فیزیکی و مجازی برگزار شود. اما برگزارکنندگان این رویداد معتقدند از آنجایی که شیوع کرونا و ادامه محدودیت‌های مسافرتی مانعی برای برپایی غرفه‎های کشورهای خارجی خواهد بود، پیاده کردن این برنامه دیگر ممکن نیست. همچنین مقررات جدید قرنطینه که از اول اکتبر (۱۰ مهر ۹۹) اعمال می‌شوند نیز حضور بازدیدکنندگان خارجی را در این نمایشگاه تقریبا غیرممکن خواهد کرد.

با وجود لغو نسخه فیزیکی، نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ارائه نسخه دیجیتال و برپایی چندین رویداد زنده در سطح شهر فرانکفورت و در فست‌هال (Festhalle)، به کار خود ادامه می‌دهد.  

 کارن اشمیت فردریکس (Karin Schmidt-Friderichs ) رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان آلمان در این باره گفت: نمایشگاه کتاب فرانکفورت نه تنها بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان بوده بلکه یک کسب و کار در حال تکامل نیز هست؛ پرجنب و جوش، چابک و انعطاف‌پذیر. با توجه به وضعیت موجود، این بدان معناست که به خاطر اعمال دوباره محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی، نمایشگاه ۲۰۲۰ بدون برپایی فیزیکی غرفه‌ها برگزار خواهد شد. با این وجود رویدادهایی که در فرانکفورت و دیگر شهرها برگزار می‌شوند در کنار پخش زنده اینترنتی و دسترسی به نسخه‌های ضبط شده، فرصت تجربه شور و شعف و هیجانی که کتابها ایجاد می‌کنند را در اختیار مردم قرار می‌دهد.  

یورگن بوس (Juergen Boos) رئیس نمایشگاه فرانکفورت نیز گفت: نمایشگاه کتاب فرانکفورت با تبادل بین‌المللی رونق می‌گیرد. از تمام غرفه‌داران به خاطر اعتماد و میلشان به کمک به تحقق نسخه فیزیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: حال تمرکز را بر برنامه‌های دیجیتال خواهیم گذاشت. در ماه‌های اخیر خدمات موجود را به خدمات دیجیتال جزئی و رویدادهای آنلاین گسترش داده‌ایم. این بدان معناست که مهره‌های بین‌المللی در حوزه نشر در دوره شیوع کرونا نیز می‌توانند از بخش‌های جدید دیجیتال برای پیشبرد کسب و کارشان استفاده کنند. خوانندگان نیز فرصت آن را خواهند داشت تا اشتیاق خود را به کتاب به دو روش ابراز کنند: یکی به صورت آنلاین و دیگری در رویدادهای زنده در سطح شهر فرانکفورت.

هفتاد و دومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۲۳ تا ۲۷ مهر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در بخش مجازی این بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان، فرصتی ایجاد شده تا شرکت‌کنندگان با استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال، دسترسی کاملی به مخاطبان تجاری و عمومی خود در هر کجای جهان داشته باشند؛ استفاده از این پلتفرم‌ها برای شرکت‌کنندگان رایگان است.

همچنین در بخش دیجیتال این نمایشگاه، شرکت‌کنندگان می‌توانند از بخش‌های مختلفی همچون، اطلاعات ناشران، تقویم برنامه‌ها، موضوعات تخصصی و بخش خرید و فروش کپی‌رایت استفاده کنند.

برای نخستین بار در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، شیوه‌های مختلف استفاده از فضای دیجیتال و پیشنهادات مجازی جدید؛ از قبیل برنامه‌ها و فرصت‌های ملاقات، برنامه‌ریزی شده است که بعد از ثبت‌نام دسترسی به آنها مجاز خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − هفده =