شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶:۱۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری از امام رضا(ع) تاسی کنند

به گزارش فرهنگ سار، نصراللهی امروز (یکشنبه، ۲۴ اسفند) در نشست هم اندیشی داوران جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) گفت: مبنای گفت‌وگو و مناظره امام هشتم (ع)  حتی در  گفت‌وگو علمای ادیان مختلف و حتی مخالفان، آزادی فکر و اندیشه، انصاف، سعه صدر و مدارا بود.وی افزود: رسانه ها با ترویج سیره امام رضا (ع) و […]



به گزارش فرهنگ سار، نصراللهی امروز (یکشنبه، ۲۴ اسفند) در نشست هم اندیشی داوران جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) گفت: مبنای گفت‌وگو و مناظره امام هشتم (ع)  حتی در  گفت‌وگو علمای ادیان مختلف و حتی مخالفان، آزادی فکر و اندیشه، انصاف، سعه صدر و مدارا بود.
وی افزود: رسانه ها با ترویج سیره امام رضا (ع) و اصول و معیارهای مناظره به ویژه در گفت‌وگوها و مباحث علمی  و مناظره و تبلیغات انتخاباتی می توانند زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند  و  بسیاری از مخاطرات و چالش های احتمالی را  به فرصت  مبدل سازند.
نصراللهی با رد کمی‌گرایی و راهبردهای مغایر با اخلاق دینی و اسلامی نظیر اغراق و بزرگنمایی تصریح کرد: خادمان و فعالان رسانه ای باید تلاش کنند فرهنگ و ارزش های رضوی، عشق و ارادت مردم به ائمه (ع) و برکات وجود امام رضا را با واقع نمایی تبیین کنند.

موضوعات مربوط به امام رضا(ع) به جای  داخل حرم  و شهر مشهد و از زبان افراد معروف و مسئول، بهتر است از طریق حاشیه و پیرامون  و افراد گمنام کشف و  واقع نمایی شود. 

نصراللهی همچنین اعلام کرد به دلیل شرایط کشور از جمله کرونا جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) به صورت غیرحضوری برگزار می شود و مهلت دریافت آثار جشنواره نیز تا نیمه فروردین سال آینده تمدید شده است.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: تاکنون ۲۰۰۳ اثر از استان های مختلف حتی از استان‌های با برادران سنی‌نشین به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان با توجه به مناسبت‌های پیش رو افزایش قابل توجه‌ای داشته باشد.
وی جشنواره‌ رسانه ای امام رضا (ع) را فرصتی برای شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و نیز هم‌افزایی و همراهی اهالی و فعالان رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: این جشنواره، فرصت مغتنمی برای شناخت خادمان گمنام رسانه‌ای، حمایت از آنها، بهره مندی از ابتکارات و تجربیات کسب شده در دوران بحران به منظور برنامه‌ریزی دقیق تر برای هم‎افزایی، شبکه سازی و افزایش خادمان رسانه‌ای و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی در سال های آینده  است.
نصراللهی گفت: خبر، گزارش، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، عکس و گزارش خبری و اینفوگرافی در بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی، پادکست، طرح بازی و نرم افزار و موشن گرافی در بخش رسانه مجازی و برنامه تلویزیونی، رادیویی، مستند و نماهنگ تلویزیونی از جمله قالب‌های رسانه‌های صوتی و تصویری نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا ع است که مراسم پایانی آن  در صورت مساعد بودن شرایط به مناسبت عید سعید فطر اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در این نشست محسن هوشمند، دبیر اجرایی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) نیز، چهار هدف کلی برگزاری این جشنواره را گسترش و ترویج آموزه‌های و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در سیره امام رضا(ع)، حمایت، تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار فاخر رضوی و نیز توجه به ابعاد کمی و کیفی آثار رسانه‌ای عنوان کرد و افزود:  متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت ‌نام شرکت در جشنواره می‎توانند به وب ‌سایت این جشنواره مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 5 =