جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۴:۵۰

معاون وزیرآموزش و پرورش:توسعه عدالت آموزشی مورد توجه جدی دولت است

رضوان حکیم زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با فرهنگ سار درکرج اظهارداشت: دراین دولت افزایش نرخ ثبت نام در دوره ابتدایی از ۹۷.۸ به ۹۸.۱۸ رسید که این میزان افزایش بیشتر در مناطق کمتر برخوردار صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: آماربازماندگان دراین دولت نیز از جذب ۱۴ هزار دانش آموز به بیش […]



رضوان حکیم زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با فرهنگ سار درکرج اظهارداشت: دراین دولت افزایش نرخ ثبت نام در دوره ابتدایی از ۹۷.۸ به ۹۸.۱۸ رسید که این میزان افزایش بیشتر در مناطق کمتر برخوردار صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آماربازماندگان دراین دولت نیز از جذب ۱۴ هزار دانش آموز به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

حکیم زاده یکی از نکات مهم در تعمیم دوره پیش دبستانی برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید را  تصویب ردیف خاصی برای توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه با حمایت دولت ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با تصویب این ردیف اعتباری این امکان مهیا شد تا در مناطق کمتر برخوردار رشد قابل توجهی حاصل شود که حتی از میانگین کشوری هم درصد پوشش پیش دبستانی بیشتر است.

وی بیان داشت: بطوری که نرخ پوشش پیش دبستانی از میانگین ۳۸ درصد در سال ۹۲-۹۳ به بالای ۷۰ درصد در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ رسید.

حکیم زاده یادآورشد: نرخ پوشش پیش دبستانی در روستاها از ۲۳.۳ درصد در سال‌های ۹۲-۹۳ به ۶۵.۷ درصد رسید.

وی ادامه داد: نرخ ۹ درصد پوشش پیش دبستانی در سال ۹۲- ۹۳ استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی گذشته به بالای ۸۰ درصد رسید و دراستان‌های خوزستان، خراسان شمالی، ایلام و کرمان هم شاهد افزایش قابل توجه نرخ پوشش پیش دبستانی شدیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه به ویژه در مناطق دوزبانه و کمتر برخوردار یکی از شروط لازم برای تحقق عدالت آموزشی است.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان دختر در مناطق عشایری افزایش داشته و تعداد مدارس شبانه‌روزی‌ تاسیس شده برای دانش‌آموزان عشایری هم  ۱۱ درصد افزایش یافته است.

حکیم زاده تاکید کرد: حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری عمیق ،پایدار و مهارت‌محوری ،ممنوعیت ورود کتاب‌های کمک آموزشی، کمک درسی تستی و ورود موسسات از دیگر اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در مدارس ابتدایی است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده − ده =