یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷:۵۰
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

صدها تاریخ‌دان خواستار برکناری ترامپ شدند

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مورخان برنده جایزه پولیتزر، گری ویلز، رون چرنو، جان میچهام و استیسی شیف در جمع بیش از ۲۰۰ تاریخ‌دان دیگر با امضای یک نامه سرگشاده خواستار برکناری دونالد ترامپ از مقام ریاست‌جمهوری آمریکا شدند. این اقدام در اعتراض به اشغال خشونت‌بار هفته گذشته کنگره […]



به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مورخان برنده جایزه پولیتزر، گری ویلز، رون چرنو، جان میچهام و استیسی شیف در جمع بیش از ۲۰۰ تاریخ‌دان دیگر با امضای یک نامه سرگشاده خواستار برکناری دونالد ترامپ از مقام ریاست‌جمهوری آمریکا شدند. این اقدام در اعتراض به اشغال خشونت‌بار هفته گذشته کنگره به دست حامیان ترامپ صورت گرفت.

در بخشی از این نامه که روز دوشنبه به صورت برخط منتشر شد، آمده است: ترامپ با تحریک به خشونت در کنگره و تلاش برای ایجاد اخلال در دمکراسی منطبق بر قانون اساسی که به کشته شدن یکی از ماموران پلیس کنگره و چند تن از شورشیان منجر شد، سوگند ریاست جمهوری خود مبنی بر حفظ، حفاظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا را نقض کرد. وی خطری آشکار و حاضر برای دمکراسی آمریکایی و امنیت ملی ایالات متحده آمریکاست.

نویسندگان اصلی این نامه شان ویلنتز مورخ و استاد تاریخ، سیدنی بلومنتال مشاور ارشد بیل کلینتون رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا و دیوید گرین‌برگ مورخ و استاد روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه هستند. از دیگر امضاکنندگان این نامه نیز می‌توان به داگلاس برینکلی، مری بث نورتون، ریک آتکینسون، دایان مک‌هورتر و ریک پرلستاین اشاره کرد.  

با این که تنها چند روز تا پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده است، مجلس نمایندگان آمریکا که در دست دمکرات‌هاست خود را برای استیضاح وی در هفته جاری آماده می‌کند. براساس پیش‌نویسی که به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده است، ترامپ در جلسه استیضاح پیش رو، با اتهام تحریک به شورش مربوط به حمله به کنگره آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش فرهنگ سار، چهارشنبه هفته گذشته (۱۷ دی) پس از پایان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش، صدها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول بررسی آرای مجمع گزینندگان (کالج الکترال) بود هجوم برده و در روند تائید نهایی نتایج انتخابات ۱۳ آبان وقفه ایجاد کردند. در تیراندازی‌هایی که در جریان این شورش اتفاق افتاد، دست کم چهار نفر کشته و دهها تن زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دستکم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. با این حال پس از فروکش کردن التهابات، نمایندگان مجلس و سناتورها با تائید آراء الکترال، به پیروزی جو بایدن در پنجاه‌ونهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسمیت بخشیدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + هشت =