جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۷:۲۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

سفر نخل نمادین کن به سرزمین نخل‌ها و نمادها

جشنواره سه روزه کن ۲۰۲۰ که بخاطر پاندمی کرونا امسال برگزار نشد و به صورت نمادین شکل گرفت، شب پیش به فیلم کوتاه «ستاشر: می‌ترسم چهره‌ات را فراموش کنم» نخل طلای خود را اهدا کرد.این نخستین فیلم کوتاه مصری است که چنین جایزه‌ای را از آن خود می‌کند.به گزارش فرهنگ سار،جشنواره کن، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین […]



جشنواره سه روزه کن ۲۰۲۰ که بخاطر پاندمی کرونا امسال برگزار نشد و به صورت نمادین شکل گرفت، شب پیش به فیلم کوتاه «ستاشر: می‌ترسم چهره‌ات را فراموش کنم» نخل طلای خود را اهدا کرد.
این نخستین فیلم کوتاه مصری است که چنین جایزه‌ای را از آن خود می‌کند.
به گزارش فرهنگ سار،جشنواره کن، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به‌شمار می‌آید. جشنواره فیلم کن برای اولین بار در شهر کن در جنوب فرانسه در سپتامبر ۱۹۳۹ برگزار شد، اما پس از آن تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری مجدد این جشنواره متوقف ماند. جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۴۶ با حمایت وزارت خارجه فرانسه بار دیگر راه‌اندازی شد و با وجود آن که ماهیت اصلی شکل‌گیری آن رقابت با جشنواره ونیز بود، اما مقامات این دو فستیوال در توافقی پنهانی پذیرفتند تا برگزاری هر دو فستیوال در سال‌های متمادی را جشن گرفته و گرامی بدارند. این رویداد سینمایی معتبر در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۰ به علت مشکل بودجه برگزار نشد و در سال ۱۹۵۱ بود که به لطف روابط حسنه میان فرانسه و ایتالیا، زمان برگزاری جشنواره کن به بهار منتقل شد و جشنواره ونیز در همان مدت پاییز باقی ماند.

برگزاری هفتاد و سومین جشنواره سالانه کن از ۱۲ تا ۲۳ مه سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود. در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ اسپایک لی به عنوان رئیس هیات داوران انتخاب شد.با این حال، در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۰ مسئولان برگزاری جشنواره اعلام کردند که با توجه به پاندمی کرونا، در فرانسه امسال جشنواره به شکل معمول خود برگزار نمی‌شود. اما فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه، می‌توانند با نشان‌واره فیلم منتخب جشنوارهٔ کن به نمایش درآیند.

.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

13 + 17 =