یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹:۰۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

شخصیت قرآنی سردار سلیمانی به جامعه معرفی می‌شود

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ روز یکشنبه در نشست خبری ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: کارگروه قرآنی دهه فجر از سال گذشته و با شهادت حاج قاسم سلیمانی به کارگروه قرآنی انقلاب اسلامی تغییر نام داد تا از ۱۳ دیماه تا ۲۲ بهمن فعالیت و حرکت قرآنی منسجمی […]



حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ روز یکشنبه در نشست خبری ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: کارگروه قرآنی دهه فجر از سال گذشته و با شهادت حاج قاسم سلیمانی به کارگروه قرآنی انقلاب اسلامی تغییر نام داد تا از ۱۳ دیماه تا ۲۲ بهمن فعالیت و حرکت قرآنی منسجمی را با همکاری نهادهای قرآنی برپا کند.
وی افزود: ۴۷ عنوان برنامه کلی در پاسداشت یاد و خاطره سردار دلها و شخصیت قرآنی این سردار با شعار شهید سلیمانی سردار قرآنی در نظر گرفته شده است.
رئیس کارگروه قرآنی ستاد بزرگداشت قاسم سلیمانی افزود: پویش های ختم قرآن، برپایی جلسات قرآنی، ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی و دیدار با خانواده شهید سلیمانی و همرزمانش با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستور کار جامعه قرآنی قرار دارد.
وی ادامه داد: ۱۴ برنامه شاخص از سوی نهادها و مراکز قرآنی اجرا می شود که چله گفتمان سازی مکتب سلیمانی، گفتمان شهادت و ایثار از نگاه قرآن و شهید سلیمانی، برپایی کاروان قرآنی از ۱۳ دیماه تا ۲۲ بهمن، تولید فیلم مستند با هدف منش و سیره سردار شهید سلیمانی و برپایی  محافل انس با قرآن به وسعت جبهه مقاومت از این برنامه هاست.
اخوان افزود: راه اندازی پویش سراسری دانش آموزان در شبکه شاد، تاسیس دارالقرآن شهید سلیمانی در تهران و پویش محفل انس با قرآن در نهم دی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
به گفته این مقام مسئول برگزاری محافل قرآنی در بقاع سراسر کشور، پرداختن به ابعاد زندگی سردار دلها در رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما، بررسی مبانی قرآنی وصیت نامه شهید سلیمانی و ایجاد خط خبری به عنوان ادبیات مقاومت ار برنامه های اختصاصی نهادها و موسسات قرآنی است.
اخوان گفت: تکریم سه واقعه یعنی ایام فاطمیه، نهم دی و سالگرد شهادت حاج قاسم در واقع گره زدن حرکت سردار با شهادت حضرت زهرا (س) و استفاده از ظرفیت معنوی این ایام در دستور کار این ستاد است.

همدلی نهادهای قرآنی در برنامه های شهید سلیمانی
محمدتقی میرزاجانی رئیس کارگروه اجرایی ستاد قرآنی گرامی داشت شهید سلیمانی نیز گفت: در سال های اخیر شاهد یکی از برجسته ترین مظاهر همدلی نهادهای قرآنی بودیم که یکی از برکات خون شهید سلیمانی است.
وی افزود: این حرکت امسال نیز ادامه پیدا کرد و در حدود ۵۰ برنامه قرآنی در این راستا شکل گرفته است.
معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی از هفتم دی ما تا هفتم اسفند مصادف با سالروز ولادت حضرت علی (ع) اضافه کرد: معرفی ویژه و برجسته شخصیتی سلیمانی به عنوان مکتب سردار دلها منادی محبت ایمانی در گستره جامعه انسانی است که ترجمان رحماء بینهم می باشد.
وی اجرای برنامه های گرامی داشت سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را در راستای تحکیم پیوندهای معنوی میان ایران و عراق ارزیابی کرد و از برگزاری محفل انس با قرآن در شامگاه سه شنبه نهم دیماه در مجتمع امام خمینی خبر داد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 + 10 =