شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۲:۰۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

۲۹ مرداد و مهمترین اخبار کرونایی در استان‌ها

کمرنگ شدن تدریجی رعایت تدابیر پیشگیرانه و دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و خودداری از ترددها و سفرهای غیرضرور، تابستان امسال موج جدیدی را از شیوع کووید ۱۹ در مناطق مختلف کشور سبب شده است که علاوه بر افزایش آسیب های جانی و مالی، بار دیگر  اهمیت بی […]



کمرنگ شدن تدریجی رعایت تدابیر پیشگیرانه و دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و خودداری از ترددها و سفرهای غیرضرور، تابستان امسال موج جدیدی را از شیوع کووید ۱۹ در مناطق مختلف کشور سبب شده است که علاوه بر افزایش آسیب های جانی و مالی، بار دیگر  اهمیت بی تفاوت نبودن یکایک افراد را در قبال سلامت فردی و جمعی پررنگ کرد. 

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا امروز ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری با بیان این که  ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

از پیامدهای  شیوع کرونا این که پنجاه و هفتمین کنکور سراسری صبح چهارشنبه در حالی آغاز شد که بسیاری از استان های کشور از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار  داوطلب و خانواده های آنان ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی شده اند. 

آزمون سراسری کنکور ۹۹ پس از مدت‌ها تعویق و برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا، طی روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود و با توجه به سختگیری‌های مسئولان و برنامه ریزی های گسترده برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت داوطلبان تضمین شده‌ است.

به واقع، داوطلبان کنکور هیچگاه گمان نمی‌کردند که روزی علاوه بر مداد، پاک‌کن و کارت شناسایی، این آزمون سراسری را با ماسک و الکل و موادضدعفونی کننده برگزار کنند.

از سوی دیگر، همه ساله با آغاز ماه محرم، شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری مراسم و حضور دسته‌های عزاداری بودند  اما امسال قرار است شور حسینی با رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد تا مهار کرونا در ماه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیز ادامه یابد. 

همچنین نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و مسائل آن دغدغه دیگری را برای مردم ایجاد کرده است که می‌طلبد وضعیت موجود با همکاری آحاد مردم و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه مسوولان  هر چه زودترمدیریت شود. 

در همین پیوند، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش امروز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس کشور برای سال تحصیلی آتی نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش یافت.
«علی الهیار ترکمن»  در استان مرکزی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور، گرایش مردم برای تحصیل دانش آموزان بیشتر به صورت مجازی و حضور کمتر در مدارس بوده و برخی از والدین حاضر به ثبت نام کودکان خود برای سال تحصیلی آتی نیستند.

این همه در حالی است که در پایان ششمین ماه فعالیت ویروس کرونا در کشور سیستم بهداشت و درمان و کل حوزه سلامت نیز تحت فشار شدید به سر می برد.
تازه ترین تولیدات خبرنگاران فرهنگ سار در ۲۴ ساعت گذشته تازه ترین وضعیت شیوع کرونا و مسائل مرتبط با آن را در استان ها  نشان می دهد که برخی از آن در زیر می آید:

آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل؛ ۴۵ بیمار بستری جدید و فوت ۶ نفر
در استان اردبیل که با وجود کاهش نسبی تعداد مبتلایان جدید، میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا در آن ثابت مانده است،  طی شبانه‌روز گذشته ۴۵ بیمار جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند و ۶ نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.

به گفته دکتر شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل،  از میان افراد بستری ، ۲۸ نفر در اردبیل، پنج نفر در پارس‌آباد، چهار نفر در مشگین‌شهر، پنج نفر در گرمی و سه نفر در خلخال بستری و در حال مداوا هستند.

وضعیت کرونا در اردبیل هم اکنون قرمز است. 

آزمایش کرونای ۶۰ نفر از هر صد نفر اصفهانی مثبت است
همچنین در اصفهان اعلام شد که اکنون در این استان از هر ۱۰۰ نفر، آزمایش کرونای ۵۰ تا ۶۰ نفر مثبت می‌شود یعنی تعداد بیماران بدحال افزایش می یابد.

بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میانگین روزانه از هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک حدود ۵۰۰ نفر کرونا مثبت هستند، یعنی روزانه حدود پانصد بیمار جدید در داخل استان شناسایی و  حدود ۱۵۰ نفر بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیر صعودی تعداد بیماران و بیماران بستری به وضوح در استان دیده می‌شود، افزود: برآورد ما این است که این روند با سرعت ادامه دارد تا ببینیم دورهمی‌های شهریورماه چه وضعیتی برای ما به وجود خواهد آورد.

وی افزود: دست کم ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های شهر اصفهان بستری هستند و به تدریج افزایش بستری را در شهر اصفهان و در شهرهای بزرگ استان مانند خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا و فلاورجان داریم همچنین در شهرستان‌های کوچکتر شرایط قابل قبول است اما به نسبت جمعیت عدد زیادی است.

افزون بر دو هزار راننده از کرونا خسارت دیده اند 
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به خسارت مالی به  ۲ هزار و ۱۴ راننده ماشین سواری، اتوبوس و مینی بوس برون شهری این استان بر اثر شیوع ویروس کرونا، گفت: این افراد در سالجاری وام ۶۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

اختصاص چهار بوستان بانوان تهران به هیات‌های مذهبی زنان
در تهران تصمیم  گرفته شده است که با توجه به شرایط ویژه کرونا و دستور شهردار، فضای چهار بوستان بانوان امسال برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در اختیار هیات‌های مذهبی زنان قرار می‌گیرد.

اخبار پراکنده کرونایی 

استاندار: ایلام برای هر تصمیم ستاد ملی کرونا در اربعین آماده است

کرونا بیشترین آسیب را به بخش‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان زد

بیمه ۴۸ هزار نفر از آغاز شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

گزینه‌های پیش‌رو برای فعالیت موکب‌‎های خوزستانی درایام محرم و اربعین

بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت به ۴ دستگاه ونتیلاتور جدید تجهیز شد

امام جمعه یزد: در شرایط کرونا، روضه‌های خانگی احیا شود

گزارش‌ها 

تهران / حذف یا استمرار محدودیت‌های کرونایی؟

بوشهر/ حوزه‌های کنکور ایمن و بی خطر

خراسان شمالی/ پایانی بر اضطراب کنکور در تب و تاب کرونا

همدان/ کرونا در سایه محرم

گیلان/ کرونا به کنکور راه نمی‌یابد

کرمان/ دومینوی کنکور سراسری به مهره آخر رسید

خوزستان/ ضربه‌ای که کرونا به بازار و اقتصاد دزفول زد

لرستان/ رقابتی متفاوت در سایه کرونا

خراسان جنوبی/ کنار آمدن با گرما و کرونا

کرونا در استان ها به روایت آمار 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − هشت =