جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۱:۵۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

سایه کرونا بر جشنواره فیلم فجر در میبد

جشنواره فیلم فجر با سابقه ای ۳۸ ساله از سال ۱۳۶۱ هر سال در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار و در این رویداد فرهنگی برترین های سینمای ایران انتخاب می شوند، در سال های گذشته یکی از مشکلات علاقه مندان تهیه بلیت برای دیدن فیلم های جشنواره بود. امسال شیوع کرونا که مدت زیادی باعث تعطیلی سالن […]



جشنواره فیلم فجر با سابقه ای ۳۸ ساله از سال ۱۳۶۱ هر سال در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار و در این رویداد فرهنگی برترین های سینمای ایران انتخاب می شوند، در سال های گذشته یکی از مشکلات علاقه مندان تهیه بلیت برای دیدن فیلم های جشنواره بود.

امسال شیوع کرونا که مدت زیادی باعث تعطیلی سالن های سینما شد، استقبال از اکران فیلم ها را با چالش مواجه کرده اگرچه فیلم های جشنواره با رعایت ضوابط بهداشتی و اعمال محدودیت ها به نمایش درآمده است، اما در برخی شهرستان ها که امسال میزبان این رویداد فرهنگی هستند، کاهش حضور تماشاگران در سالن های سینما با وجود رعایت فاصله گذاری مشهود است.

استان یزد امسال برای ششمین سال میزبان اکران فیلم های جشنواره فجر است که با نمایش ۱۶ فیلم در سینماهای تک یزد و علاوه بر آن در سینما نگار میبد و آهن شهر بافق ، با رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با ۳۰ درصد ظرفیت سالن ها در حال برگزاری است.

مدیر سینما نگار میبد در خصوص اکران فیلم های جشنواره فجر در این شهرستان در گفت و گو با فرهنگ سار گفت: سانس‌های تعریف شده کشوری است و بسیاری از شهروندان تا ساعت ۱۴ و ۳۰ مشغول به کار هستند که به همین دلیل اکران فیلم در ساعت ۱۵ با استقبال کمتری مواجه می‌شود.

مجید طالبی با بیان افتتاح ساختمان نوساز سینما در مهر ماه امسال و مدتی تعطیل به دلیل کرونا، استقبال مردم از جشنواره را نسبت به تبلیغات انجام شده و تازه افتتاح شدن سینما خوب توصیف کرد.

وی اظهار داشت : ساخت سینما با حمایت‌های آیت الله اعرافی امام جمعه میبد از ۲ سال پیش در زیربنای ۲ هزار متر مربع شامل هشت سالن شروع شد و در هم اکنون یکی از سالن‌های آن با ظرفیت ۲۷۰ نفر راه‌اندازی شده‌است.

یکی از خبرنگاران میبد که در اولین دوره جشنواره فیلم فجر در میبد تا به حال ۲ روز بیننده فیلم‌ها بوده نیز به فرهنگ سار گفت : فیلم هایی «تک تیرانداز» و «شیشلیک» از میان فیلم های جشنواره فیلم فجر سطح خیلی خوب دارد و مورد استقبال نوجوانان ،جوانان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

احمد کریمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تب سنجی و اندازه‌گیری اکسیژن خون هنگام ورود افراد به سینما  و برگزاری جشنواره را خوب ارزیابی کرد، اظهار داشت: حمایت از افرادی که در زمینه فعالیت های فرهنگی سرمایه گذاری و با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم می کنندباید افزایش یابد.

فرزانه قاسمی ار شهروندان میبدی که در همه روزهای نمایش فیلم‌ها حضور داشته، اقدام مسوولان در انتخاب میبد برای میزبانی ششمین دوره نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در یزد را ستود و از مهیا شدن فضای نمایش فیلم با تلاش‌های مسوولان تشکر کرد.

وی از استقبال خوب مخاطبان از بعضی فیلم‌ها مانند «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «تک تیرانداز» با کارگردانی علی غفاری خبرداد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم  از نمایش ۱۶ فیلم در بخش رقابتی جشنواره که امسال به جز مراکز استان‌ها در شهرستان‌ها نیز مجوز اکران یافته خبرداد و گفت: همه فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران و به صورت آنلاین در این سینما نمایش داده می‌شوند.

هادی زارع دلیل انتخاب سینما نگار میبد برای اکران فیلم های جشنواره را نوساز بودن ، فعالیت خوب گذشته و دارا بودن استاندارهای لازم سینمایی برشمرد .

وی از  استقبال تماشاگران از فیلم تک تیرانداز خبرداد و تصریح کرد: اکران این فیلم با یک سوم ظرفیت سالن انجام گرفت و با وجود استقبال شهروندان اجازه پخش دوباره داده نشد ، چون هر فیلم طبق ضوابط جشنواره یک بار اجازه پخش دارد.

وی بر حمایت اداره ارشاد از مراکز فرهنگی مانند سینما در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز این فضاهای  تاکید کرد.

میبد  ۳ سینمای دارای سالن و همراه با تجهیزات و امکانات و یک سینمای روباز در منطقه حسن آباد و در بام میبد دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − دوازده =