یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱:۱۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

بازگشایی موزه‌ها در انتظار اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا

محمدرضا کارگر روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار با اعلام این که بازگشایی موزه ها منوط به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: منتظر برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا و اعلام نظرشان هستیم. وی با بیان این که منطقی است با تبدیل شدن شهرها از نارنجی […]



محمدرضا کارگر روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار با اعلام این که بازگشایی موزه ها منوط به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: منتظر برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا و اعلام نظرشان هستیم.

وی با بیان این که منطقی است با تبدیل شدن شهرها از نارنجی به زرد و یا زرد به آبی و کاهش محدودیت ها امکان باز شدن موزه ها ممکن شود، گفت: البته ما در این حوزه تصمیم گیر نیستیم و منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش فرهنگ سار،  با توجه به طبقه‌بندی مشاغل مختلف در چهار گروه و قرارگرفتن موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها در گروه شغلی سوم، زمانی که وضعیت هر منطقه نارنجی اعلام شود، گروه سوم مشاغل از فعالیت منع می‌شود.

فعالیت موزه ها نیز همچون دیگر فعالیت ها با ورود کرونا از اسفندها دچار تغییراتی شد، فعالیت نصفه و نیمه موزه‌ها تا پایان اسفندماه ادامه پیدا کرد تا سرانجام محمدرضا کارگر خبر داد موزه‌ها از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ به طور کامل تعطیل هستند، فقط کارمندان موزه در روزهای تعطیل غیررسمی باید در موزه حضور داشته باشند. این تعطیلی رسما تا خردادماه و روز بعد از عید فطر ادامه پیدا کرد. سرانجام بعد از عید فطر و کاهش شیوع کرونا در کشور موزه‌ها نیز مانند برخی از فضاهای فرهنگی و هنری فعالیت خود را بر اساس پروتکل‌های تهیه و تدوین‌شده توسط اداره کل موزه‌ها و ایکوم ایران آغاز کردند.

اما در موج دوم شیوع کرونا در ایران، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، موزه ها تعطیل شد و این تعطیلی تا  دوم مرداد ادامه یافت، شیوع موج سوم کرونا بار دیگر فعالیت مکان‌های فرهنگی و هنری و این بار تاریخی را با یکدیگر متوقف کرد. ۱۳ مهر با اشاره به دستور ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا، تعطیلی مکان‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها تا به امروز اعلام شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده − 10 =