یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۹:۰۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

همایش بین‌المللی «ایفلا ۲۰۲۱» برخط برگزار می‌شود

به گزارش مجله ادبی اکچوالیته، با توجه به لغو همایش سالانه ایفلا که قرار بود در ماه اوت (مرداد-شهریور ۹۹) امسال برگزار شود، این همایش در سال ۲۰۲۱ به صورت برخط برگزار خواهد شد. تصمیم به برگزاری برخط نسخه ۲۰۲۱ این همایش، با هدف پیشگیری از احتمال لغو آن به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شده […]



به گزارش مجله ادبی اکچوالیته، با توجه به لغو همایش سالانه ایفلا که قرار بود در ماه اوت (مرداد-شهریور ۹۹) امسال برگزار شود، این همایش در سال ۲۰۲۱ به صورت برخط برگزار خواهد شد.

تصمیم به برگزاری برخط نسخه ۲۰۲۱ این همایش، با هدف پیشگیری از احتمال لغو آن به دلیل شیوع کرونا اتخاذ شده است. به گفته متولیان فدراسیون انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) این تصمیم همچنین چالش‌های برگزاری حضوری این رویداد را برطرف کرده و امکان دسترسی به آن را برای تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

این نخستین بار در تاریخ ۸۷ ساله برگزاری همایش ایفلا است که این رویداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

قبل از شیوع کرونا، همایش ایفلا در سال ۲۰۲۱ برای ۱۹ تا ۲۶ اوت (۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده بود اما هنوز تاریخی برای برگزاری نسخه مجازی آن اعلام نشده است.   

ایفلا یک سازمان مستقل، غیر دولتی، بین‌المللی، و غیرانتفاعی با ماموریت ارتقای تفاهم بین‌المللی، همکاری، گفت و شنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع رسانی، و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌المللی کتابداری را ارائه کرد. مقر اصلی ایفلا، کتابخانه سلطنتی شهر لاهه ‌است. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

7 + سیزده =