پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۶:۵۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

دبیر تجمع دانشجویان: تجمع‌های ضداسرائیلی باید با هویت نخبگان شکل بگیرد

به گزارش سه شنبه شب فرهنگ سار از سازمان تبلیغات اسلامی، تجمع دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در میدان فلسطین برگزار شد. میر جعفری از دانشجویان فعال حوزه استکبارستیزی با اشاره بر پایی تجمع‌های اعتراضی در تمامی کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی در حمایت از مردم […]



به گزارش سه شنبه شب فرهنگ سار از سازمان تبلیغات اسلامی، تجمع دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در میدان فلسطین برگزار شد.

میر جعفری از دانشجویان فعال حوزه استکبارستیزی با اشاره بر پایی تجمع‌های اعتراضی در تمامی کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی در حمایت از مردم فلسطین، گفت: تعدادی از دانشجویان تهران کاملاً خودجوش این تجمع را برپا کردند این در حالی است که در کشور ما جز معدود دفعاتی شاهد این اتفاق نبوده‌ایم.

میرجعفری گفت: موضوع فلسطین وجهی نخبگانی دارد و ما تأکید داریم این تجمع باید با هویت دانشجویی و نخبگانی شکل بگیرد تا آغازی دوباره بر نگاه نخبگانی و دانشجویی بر مساله فلسطین باشد، این نگاه می‌تواند شروع یک فعالیت حقوقی، سیاسی یا رسانه‌ای باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا ثابت کنیم مساله فلسطین تبدیل به یک موضوع کلیشه‌ای نشده است و همچنان مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فلسطین مسئله اول جهان اسلام است لذا باید به بازیابی هویت نخبگانی انتفاضه فلسطین توسط دانشجویان و طلاب کمک کنیم.

این دانشجوی فعال در حوزه استکبارستیزی تصریح کرد: تا چند شب گذشته بنا نبود این تجمع برگزار شود اما با مشارکت روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج دانشجویی و بسیج دانشگاه صداوسیما این تجمع برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این تجمع عنوان کرد: ابتدا تلاش می‌کنیم تا با استفاده و دعوت از خبرگزاری‌های بین‌المللی خبر این اتفاق را به مردم فلسطین برسانیم و قوت قلبی برای ادامه راهشان باشیم. در مرحله بعد سعی داریم در داخل کشور، فرهنگ نخبگانی حمایت از فلسطین را ترویج کنیم تا دانشجویان و نخبگان بدانند که هرکدام با توجه به ظرفیت و توانی که دارند در قبال موضوع فلسطین و مقاومت آن مسئول‌ هستند.

در ادامه میرجعفری به مشارکت اقشار مختلف در برگزاری این تجمع اشاره و ابراز کرد: ما با گروه‌های دانشجویی و افرادی که در طول سال دغدغه موضوع مقاومت را دارند جلسات متعدد هم‌اندیشی برگزار کردیم و نتیجه مشارکت با آن‌ها، شکل گیری این تجمع بود.

دبیر تجمع دانشجویان در حمایت از فلسطین با اشاره به شکل برگزاری این تجمع افزود: شروع نزاع‌های فلسطین با نماز ۹۰ هزارنفری آن‌ها بود، به همین دلیل ما این تجمع را با موضوع برپایی نماز جماعت برگزار کردیم. منطق دیگر برگزاری نماز در این تجمع سخن امام موسی صدر است که می‌گوید: «موضوع بازگشت فلسطین؛ نماز ما، ایمان ما و دعای ما است و هرچه رنج در این راه بکشیم باعث تقرب ما خواهد بود».

این تجمع روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ در میدان فلسطین، با حضور دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + ده =