جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

حضور حداکثری در انتخابات لازمه اقتدار ملی

بیش از ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به عنوان مهمترین رویداد سیاسی – اجتماعی کشور که نقش مهمی در تعیین سرنوشت مردم و نظام دارد باقی مانده است. انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اراده ملت است چرا که نظام شکل‌گرفته در ایران، نظامی مبتنی بر آرای عمومی است که […]



بیش از ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به عنوان مهمترین رویداد سیاسی – اجتماعی کشور که نقش مهمی در تعیین سرنوشت مردم و نظام دارد باقی مانده است.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اراده ملت است چرا که نظام شکل‌گرفته در ایران، نظامی مبتنی بر آرای عمومی است که در قانون اساسی نیز تبلور پیدا کرده  و مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران رکن اصلی تصمیم‌گیری هستند و با انتخاب مسوولان در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذارند.

مشارکت حداکثری مردم  در انتخابات بهترین پشتوانه برای نظام و رییس‌جمهوری منتخب است و هر چه مشارکت بالا باشد منتخب مردم در خدمت‌رسانی، چانه‌زنی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی قدرت مانور بیشتری دارد.

جمعی از مسوولان و جامعه دانشگاهی تربت‌حیدریه در خصوص اهمیت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار فرهنگ سار گفتند که حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای در روز ۲۸ خرداد ماه و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری یکی از راه های رفع مشکلات کشور و لازمه اقتدار ملی است.

امام جمعه تربت‌حیدریه به خبرنگار فرهنگ سار گفت: یکی از مولفه‌های قدرت و اقتدار یک ملت بلکه مهمترین آن، پشتوانه مردمی حکومت‌ها و مدیریت‌هاست که با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شکل می‌گیرد به حدی که تشکیل دولت مقتدر، در گرو مشارکت حداکثری مردم است.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود:  آنچه در انتخابات، برای ما در اولویت نخست قرار دارد مساله حضور گسترده و مشارکت حداکثری است چون اقتدار نظام اسلامی را در جهان آشکار و متجلی می‌سازد.
مدیر حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه گفت: مشارکت حداکثری هم تکلیف شرعی مردم و هم به منزله دفاع آنان از حقوق خودشان است تا در سرنوشتشان اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: در این ارتباط تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند چراغ راه قرار گیرد آنجا که گفته اند منتخب، باید مشکلات اصلی کشور را بداند و برای حل آنها برنامه داشته‌ باشد.
امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: اشتغال جوانان، مشکلات معیشتی قشر ضعیف جامعه، مافیای وارداتی که تولید کشور را از بین ‌برده است و کمر آن را شکسته و بی‌توجهی به جوانان مبتکری که خلاقیتی دارند از مشکلات کشور است که باید برطرف شود و بر این اساس باید مدیری را انتخاب کرد که توجه وی به معضلات اصلی کشور، متمرکز و برای رفع آنها برنامه داشته‌ باشد.
عصمتی افزود: این بدان معناست که مردم،فرد توانمند و کارآمدی را انتخاب کنند که در عرصه های مختلف کشور، قادر باشد به وظیفه خطیر خود عمل کند.

تقویت نظام و ناامیدی دشمن در گروه حضور پررنگ مردم
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه هم به خبرنگار فرهنگ سار گفت:حضور پرشور مردم و مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری موجب تقویت نظام و ناامیدی دشمن می‌شود.
حسین شرافتی‌راد افزود: طی ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد مشارکت و آگاهی مردم در دفاع از نظام و انقلاب، فتنه های دشمن را خنثی کرده است.
وی ادامه داد: کارآمدی، تخصص و تعهد، دلسوزی نسبت به مردم و انقلاب اسلامی از ویژگی های یک نامزد اصلح برای ریاست جمهوری است و مردم هم به دنبال انتخاب مسوول کارآمد و مردمی هستند.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه های خود را به مردم ارائه کنند و مردم نیز برنامه های نامزدها را بررسی کنند تا منطبق بر واقعیت بوده و قابلیت اجرایی داشته باشد.
شرافتی راد افزود: هرچند تحریم های ظالمانه علیه کشور، وضعیت معیشتی مردم را با مشکل مواجه کرده است اما وقتی مردم ببینند نامزدهای اتخابات برای رفع مشکلات جامعه برنامه عملیاتی دارند باانگیزه بیشتری به حضور در انتخابات ترغیب می شوند.
وی ادامه داد: با وجود توطئه دشمنان علیه کشور، امنیت ما در جهان بی نظیر است و مشکل ناامنی نداریم و این از برکات انقلاب اسلامی است و مردم از مسوولان، تقاضای خدمت رسانی صادقانه دارند و همیشه وظیفه خود را در قبال انقلاب اسلامی با حضور پرشور در همه عرصه ها انجام داده اند.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از تخریب یکدیگر بپرهیزند و برنامه های خود را برای رفع مشکلات مردم ارائه کنند چون تخریب، مردم را ناراحت کرده و دشمن را شاد می کند.
شرافتی راد افزود: زمینه برگزاری انتخابات پرشور در شهرستان تربت حیدریه فراهم شده است و در هر شعبه اخذ رای یک ضابط بهداشتی برای رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی حضور دارد.

شرکت در انتخابات حق مردم ایران است
مسوول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هم به خبرنگار فرهنگ سار  گفت: شرکت در انتخابات حق هر ایرانی و هیچ کس نباید این حق را از دست بدهد چون رای ندادن به معنی نابودی حق مردم است.
حجت الاسلام حسین صافدل افزود: شرکت در انتخابات نوعی وظیفه دینی و ملی هم محسوب می شود که باید این وظیفه را به بهترین شکل ادا کرد.
وی ادامه داد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری باید پرشور باشد چون مشارکت حداکثری مردم در این عرصه، زمینه تقویت کشور در همه حوزه ها و ناامیدی دشمن را فراهم می کند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بحث دوم انتخاب فرد اصلح است و مردم باید کسی را برای مدیریت کلان کشور انتخاب کنند که تقوی داشته و اخلاق مدار باشد و آمادگی و تخصص لازم برای مدیریت کلان کشور را داشته باشد و با فساد به شکل ریشه‌ای برخورد کند.
صافدل افزود: فردی که می خواهد در مقام ریاست جمهوری قرار گیرد باید شجاعت لازم برای ایستادگی در مقابل فشارهای دشمنان را داشته باشد و در میدان عمل، فردی عملیاتی و اجرایی باشد.

مردم به برنامه‌ها رای بدهند
فرماندار زاوه نیز گفت: بعضی از برنامه‌ها که توسط نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مطرح می‌شود، شاید عملیاتی نباشد و مردم باید به این موارد توجه کنند.
محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: مردم برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی را بررسی کنند تا منطبق با واقعیت ها باشد و  قابلیت اجرایی داشته باشد.
وی افزود: دشمنان کشور و انقلاب همواره در همه انتخابات به دنبال مایوس کردن مردم از حضور پرشور در عرصه بوده و هستند اما ملت ایران همیشه و با حضور آگاهانه خود در صحنه، نقشه های دشمنان را خنثی می کنند.
او ادامه داد: حضور در انتخابات باعث اعتلای کشور است و مردم ما در این ۴۲ سال که از پیروی انقلاب اسلامی گذشته، همواره در همه عرصه ها حضوری پرشور داشته اند و این بار هم با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری دشمنان کشور را یک بار دیگر مایوس می کنند.
فرماندار زاوه گفت: کسانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند از صلاحیت های لازم برخوردار هستند اما مردم باید به برنامه های ارائه شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری به لحاظ اجرایی بودن و قابلیت تحقق آنها توجه کنند.
صادقی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند افرادی هم که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان احراز نشد به این معنی نیست که فاقد صلاحیت هستند، بلکه شورای نگهبان نتوانسته صلاحیت آنها را احراز کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × چهار =