جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۸:۲۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

افتتاح مرز ریمدان موجب توسعه تجارت و اشتغال در جنوب بلوچستان می‌شود

به گزارش فرهنگ سار، احمدعلی موهبتی جمعه شب در نشست بررسی نحوه برگزاری مراسم افتتاح این طرح مهم به ریاست وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: از اینکه پس از سالها انتظار مرز ریمدان افتتاح می شود مردم و مسوولان و به ویژه مرزنشینان خوشحال هستند. وی بیان کرد: از آستارا تا خرمشهر بطول ۲ هزار […]



به گزارش فرهنگ سار، احمدعلی موهبتی جمعه شب در نشست بررسی نحوه برگزاری مراسم افتتاح این طرح مهم به ریاست وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: از اینکه پس از سالها انتظار مرز ریمدان افتتاح می شود مردم و مسوولان و به ویژه مرزنشینان خوشحال هستند.

وی بیان کرد: از آستارا تا خرمشهر بطول ۲ هزار کیلومتر چندین مرز رسمی ولی از ترکمن صحرا تا چابهار با سه هزار کیلومتر طول تنها هفت مرز رسمی وجود دارد که توجه به این ظرفیت مهم به اشتغال و توسعه کمک می کند.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و ایران ساکن هستند مرز ریمدان می تواند نقش قابل توجهی در توسعه تجارت داشته باشد.

به گزارش فرهنگ سار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر جمعه وارد چابهار شد.

وی قرار است فردا در مراسمی با حضور مسوولان ایرانی و پاکستانی مرز رسمی ریمدان را افتتاح کند.

مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شد و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود تا اینکه در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × یک =