یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱:۱۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

جهانگیر الماسی از تحریف سینمایی انقلاب می‌گوید

برنامه تلویزیونی افق سینما با حضور کارشناسان برجسته سینمای ایران همچون تهیه‌کنندگان، بازیگران و سینماداران و مدیران سینمایی و فرهنگی کشور، طی هفته جاری هر روز از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. در بیستمین قسمت این برنامه، جهانگیر الماسی بازیگر نام آشنا حضور می‌یابد.موضوع گفت‌وگوی این برنامه، بررسی نفوذ جریان‌های التقاطی در سینما و […]



برنامه تلویزیونی افق سینما با حضور کارشناسان برجسته سینمای ایران همچون تهیه‌کنندگان، بازیگران و سینماداران و مدیران سینمایی و فرهنگی کشور، طی هفته جاری هر روز از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. در بیستمین قسمت این برنامه، جهانگیر الماسی بازیگر نام آشنا حضور می‌یابد.
موضوع گفت‌وگوی این برنامه، بررسی نفوذ جریان‌های التقاطی در سینما و تحریف تاریخ انقلاب است، در این بخش با علی زادمهر کارشناس رسانه هم گفت‌وگو خواهد شد.
در بخشی دیگر، مجید کریمی مدیر بخش مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت حضور می‌یابد و پیرامون این جشنواره توضیحاتی ارائه می‌دهد.
سعید الهی اجرا و سردبیری افق سینما را بر عهده دارد. این برنامه هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت ۳ بامداد روز بعد روی آنتن می‌رود.

معلم نمونه‌ای از دیار گیلان

بیست و پنجمین قسمت مجموعه مستند معلم مهر درباره معلم نمونه رامسری، شنبه این هفته از شبکه افق پخش خواهد شد. مجموعه مستند معلم مهر در هر قسمت به سراغ از معلمان خلاق آموزش و پرورش در سراسر کشور می رود و از زبان خود آنها، روایت گر سال ها تدریس و آموزش می شود.
رضا خوشدل راد تهیه کنندگی این مستند را بر عهده دارد.
در بیست و پنجمین قسمت، یکی از پیشکسوتان آموزش کشور، اسماعیل پور رستمی از شهرستان رامسر معرفی خواهد شد. معلم مهر شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن ساعت ۱۲:۳۰ روز بعد روی آنتن می رود.

پخش مستند «سیاره زنده» از شبکه چهار

مستند خارجی چهارقسمتی سیاره زنده از ۲ آذرماه در قالب برنامه چهارسوی علم به نمایش در می آید، سیاره زنده/ Living Universe محصول ۲۰۱۸ استرالیا است.
در قسمت اول این مجموعه با همکاری دانشمندان یک ماموریت میان ستاره ای آینده را بر اساس مفاهیم طراحی های پیشرفته به تصویر می کشد. گزارشی از ماموریت فرضی مینروا Minerva در سال ۲۱۵۷  میلادی، هدف این ماموریت یافتن حیات هوشمند میان میلیاردها سیاره موجود در کیهان است .
در قسمت های بعدی این مستند خواهیم دید: بعد از ۵۰ سال مطالعه روی سیارات سامانه خورشیدی زمان اکتشاف و بررسی سیارات خارج از سامانه خورشیدی است. برای دستیابی به این مهم برنامه ریزی ها و آماده سازی های بسیاری نیاز است که دانشمندان برای تحقق آنها در تلاشند. آیا جهان جدید برای شناخته شدن آماده است؟
مجموعه چهار سوی علم به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

بررسی کتاب «خرمشهر در جنگ طولانی» در «چراغ مطالعه»

دهمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه شنبه ۱ آذر ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. چراغ مطالعه در این قسمت کتاب خرمشهر در جنگ طولانی را با حضور مهدی انصاری به‌عنوان مؤلف آن بررسی خواهد کرد.
نویسندگان کتاب خرمشهر در جنگ طولانی می‌گویند مقاومت ۳۴ روزه مردم خرمشهر نشان داد در یک مبارزه نابرابر، با به‌کارگیری چه سازوکارهایی می‌توان دشمن را سرگرم کرد و به پیروزی در آینده نزدیک دست‌یافت.
مهدی انصاری، محمد درودیان و هادی نخعی که سالیان زیادی به تحقیق درباره جنگ پرداخته‌اند، در این کتاب کوشیده‌اند با روش علمی تاریخ خرمشهر را تا اشغال آن در چهارم آبان ۵۹ روایت کنند. مهدی انصاری، یکی از نویسندگان این کتاب، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی، از پژوهشگران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس است.
چراغ مطالعه برنامه‌ای گفت‌وگومحور در حوزه کتاب است که به گفت‌وگوهایی انتقادی با نویسندگان و مترجمان آثاری در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. این برنامه شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما روی پخش می‌شود.

«هانا» از امشب به شبکه سه می آید

مجموعه خارجی هانا ازامشب شنبه اول آذر ماه روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد . این سریال محصول ۲۰۱۹ آمریکا در ژانر درام –حادثه ای است که دارای ۱۶  قسمت ۵۰ دقیقه ای است.
کارگردانان این مجموعه  اندرس انگستروم و جون جوناس هستند و بازیگرانی چون اسمه کرید مایلز، میرله انوس، جوئل کینامن و ریانا  بارتو در آن نقش آفرینی کرده اند.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: اریک هلر در یک مجموعه نظامی سّری زیر نظر سی آی ای کار می کند که مخفیانه از کودکان نوزاد نگهداری می کند. او یک کودک را از آنجا دزدیده و به همراه نامزدش فرار می کند. ماموران سی آی ای در درگیری   برای دستگیری آنها باعث کشته شدن همسر اریک می شوند .سپس خودروی آنها در آتش می سوزد  و ماموران سی آی ای تصورمی کنند تمام سرنشینان خودرو کشته شده اند اما اریک با نوزادی که همراه دارد به عمق جنگل پناه می برد و …
این سریال از شنبه اول آذر هر شب ساعت ۱۹ و ۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × چهار =