جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۵۲:۲۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

تولید ماده موثره دارویی «دولوکستین» در کرمانشاه رونمایی شد

به گزارش فرهنگ سار؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این آیین گفت: در راستای توسعه محصولات فناورانه، شرکت نیکان اکسیر باختر موفق به ایجاد دانش فنی تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در سال ۱۳۹۹ شد. دکتر «رضا خدارحمی» با توضیح اینکه دولوکستین یک مهارکننده انتخابی برداشت سروتونین و نوراپینفرین (SSNRI) با […]



به گزارش فرهنگ سار؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این آیین گفت: در راستای توسعه محصولات فناورانه، شرکت نیکان اکسیر باختر موفق به ایجاد دانش فنی تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در سال ۱۳۹۹ شد.

دکتر «رضا خدارحمی» با توضیح اینکه دولوکستین یک مهارکننده انتخابی برداشت سروتونین و نوراپینفرین (SSNRI) با مصرف خوراکی است، افزود: اندیکاسیون های درمانی دولوکستین شامل اختلالات افسردگی ماژور، اختلال اضطرابی عمومی، درد نوروپاتیک محیطی دیابتی و فیبرومیالژی است.

او گفت: مطالعات نشان داده انتقال بیمارانی که بدون پاسخ یا با پاسخ ناقص به SSRI بودند، به درمان با دولوکستین موجب بهبود قابل توجهی در اثربخشی، ایمنی و تحمل پذیری می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین نشان داده شده که دولوکستین در درمان دردهای مزمن مانند درد نوروپاتیک محیطی ناشی از دیابت (DPNP) مؤثر است و برای این منظور، با نام تجاری Cymbalta در آمریکا و اروپا نیز تأیید شده است.

به گزارش فرهنگ سار، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نه − 7 =