یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۴۹:۵۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

تصویر نوجوان در سینمای ایران و نگاهی به آثار «مجید مجیدی»

این برنامه جمعه این هفته ساعت ۲۲ با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن شبکه پنج می‌رود.در بخش ابتدایی برنامه با میزبانی امیررضا مافی و همراهی آرش خوشخو و منوچهر اکبرلو تصویر نوجوان در سینمای ایران را بررسی خواهند کرد، در ادامه این گفتگو، حضور نوجوانان در آثار مجید مجیدی کارگردان با سابقه سینمای ایران […]



این برنامه جمعه این هفته ساعت ۲۲ با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن شبکه پنج می‌رود.
در بخش ابتدایی برنامه با میزبانی امیررضا مافی و همراهی آرش خوشخو و منوچهر اکبرلو تصویر نوجوان در سینمای ایران را بررسی خواهند کرد، در ادامه این گفتگو، حضور نوجوانان در آثار مجید مجیدی کارگردان با سابقه سینمای ایران مورد بحث و بررسی قرارخواهد گرفت.
نقد سینما به بهانه سال پایانی دهه نود و نزدیکی به ایام آخرین جشنواره فیلم فجر در این دهه، در سومین برنامه از سلسله گفت و گوهای بررسی دهه نود، با حضور ابوالحسن داوودی، کارگردان شناخته شده سینمای ایران، درباره ژانر و تنوع ژانری در سینمای دهه نود ایران، گفتگو خواهد شد.  
قسمت های دیگر برنامه این هفته شامل بخش رویدادها با حضور علیرضا مرادی و میثم محمدی خبرنگاران سینمایی و رسانه با موضوع  آخرین رویدادهای سینمایی ، تنوع ، اعتبار جشنواره های سینمایی بین المللی و آسیب شناسی این جشنواره ها خواهد بود.  

میز آموزش فیلمسازی بهروز افخمی با موضوع فیلمنامه نویسی در سینما خواهد بود. 
برنامه نقد سینما به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی‌ آنتن می‌رود.

واکاوی آشفتگی در بازار محصولات کشاورزی و دامی در برنامه «تهران ۲۰»
برنامه تهران ۲۰ امشب چهارشنبه ۲۸ آبان ماه با حضور دکتر سیدجواد ساداتی نژاد ، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
در این برنامه، به بررسی مشکلات بخش کشاورزی و برنامه های کمیسیون کشاورزی مجلس برای مدیریت این بخش پرداخته می شود.
تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

بررسی، فیلم «درخواست نهایی» به کارگرانی «سی جی چندر» در شبکه یک

پیام های فیلم درخواست نهایی ، امروز در مجموعه برنامه سینما حکمرانی بازخوانی می شود.
فیلم درخواست نهایی فیلمی درام و مهیج و محصول سال ۲۰۱۱ کشور آمریکا است، که بازیگران مطرحی چون کوین اسپیسی، زکری کوینتو و پل بتانی، در آن به ایفای نقش کرده اند.
محمدرضا حاجی جعفری، تهیه کننده مجموعه مستند، سینما حکمرانی که امروز ساعت ۲۱ : ۱۹ دقیقه از شبکه یک پخش می شود، با اشاره با اینکه داستان این فیلم درباره بحران مالی ۲۰۰۸ آمریکا و تاثیر آن بر بورس و شرکت های بورسی آمریکا است گفت: با توجه به ضرر فوق العاده اخیر مردم در بورس و معضلات بنیادی که در بورس وجود دارد، بازخوانی پیام های فیلم درخواست نهایی و اتفاقاتی که در سال ۲۰۰۸ آمریکا افتاد، را به بینندگان این برنامه پیشنهاد می کنیم.
حاجی جعفری افزود: درخواست نهایی پیام های خوبی برای بورس و شرکت های بورسی ما هم دارد ، اینکه افرادی در بازار سرمایه هستند به نام سینگنال فروش، افرادی که حاضر هستند سهام ها را به قیمت ارزان به سهامداران خرد بفروشند و آنها ضرر کنند و بسیاری از مردم را قربانی خواسته های خودشان بکنند، این فیلم دقیقا همین اتفاقات را در امریکا روایت می کند و پیام دیگرش شفافیت در بازار سهام و بورس است که اگر فعالیت های شرکت های سرمایه گذاری شفاف بشود و شرکت ها اطلاعاتشان را بصورت شفاف اعلام کنند که یکی از مواد قانونی است که متاسفانه در کشور ما اجرا نمی شود. این پنهان کاری ها  و این قربانی شدن مردم پیشگیری و از حبابی شدن بازار بورس هم جلوگیری می شود.
اسم درخواست نهایی که ترجمه مارجین کال است برای این فیلم در حقیقت یک لفظ کنایه آمیز است که به آخرین پیشنهاد بورس باز در آخرین درخواست بورس بازان برای خرید ارزان سهام و در حقیقت حفظ منافع خودشان و قربانی شدن سهامدارها است اشاره می کند.
داستان این فیلم از این قرار است که یک شرکت بزرگ مالی، تعدیل نیرو می کند. یکی از قربانیان این رویداد مدیر بخش کنترل بحران است که پیش از این اتفاق روی یک پروژه آنالیز عظیمی کار می کرد. دستیار او پس از ساعت کاری تحقیقات خود را کامل می کند و با همکارانش تماس می گیرد و اطلاعاتی راجع به فاجعه مالی شرکت را در اختیار آنها قرار می دهد و…
مجموعه مستند سینما حکمرانی که در ۱۰ قسمت تهیه شده است، هر بار با پخش بخش هایی از یک فیلم سینمایی، پیام های مهم آن را به مخاطب و سیاستمداران، یادآوری می کند. پیام هایی که حاوی راهکارهایی در حد کلان برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور مورد نظر است. اهمیت شفافیت اطلاعات مالی و سیستم های متصل بانکی و مالی؛ بی نتیجه بودن مذاکره با برخی کشورها و سنگینی جرم فرار مالیاتی از جمله موضوعاتی است که فیلم های معرفی شده، سعی در طرح آنها دارند.
فیلم های سینمایی تاریک ترین ساعت به کارگردانی جو رایت، تسخیرناپذیران به کارگردانی برایان دیپالما و رستگاری در شاوشن به کارگردانی، فرانک دارابونت از جمله فیلم هایی است که بخش هایی از آن در سینما حکمرانی بررسی می شود.
این مجموعه کاری از گروه جهش تولید است که نخستین فصل آن در ۱۰ قسمت تهیه و پخش آن از ۷ آبان ماه آغاز شده است.

بازگشت تله تئاترها به شبکه چهار

واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما به صورت هفتگی جمعه ها ساعت ۱۵ یک تله تئاتر منتخب از آثار قدیمی شبکه چهار را در قالب برنامه نمایشخانه بازپخش میکند.
تئاتر تلویزیونی پرواز از فراز تیر چراغ برق به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی و کارگردانی هنری محمدرضا اجاقی جمعه ۳۰ آبان ساعت ۱۵ در نمایشخانه پخش خواهد شد.
این نمایش تلویزیونی ماجرای جوانی را روایت می کند که برای جلب نظر خانواده نامزدش، بالای تیر چراغ برق می رود و آنها را تهدید می کند که خودکشی خواهد کرد و در این میان ماجراهای جالبی اتفاق می افتد…
فرزاد حسنی، فردوس کاویانی، سهیلارضوی، رامین ناصرنصیر، مینا خسروانی، سعید نوراللهی و مارال حاجی زاده بازیگران اصلی این تله تئاتر هستند.

گذری به قدیمی ترین محله تهران در یک «روز خوش»

برنامه روز خوش پنجشنبه ۲۹ آبان ماه به محله سنگلج تهران می رود و مخاطبان شبکه جام جم را با این محله آشنا می کند.

دکتر شهاب اولیایی کارشاس رژیم درمانی پنجشنبه ۲۹آبان ماه در برنامه روز خوش از اصول تغذیه صحیح می گوید.
در بخشی دیگر، دکتر علی منیری کارشناس و مدرس کسب و کار به موضوع  ارزش آفرینی می پردازد.
همچنین، دکتر مسعود فروزنده پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه در رابطه با اقوام ایرانی گفتگو می کند.
آیتم «خوش مزه» آموزش رول سوخاری را برای مخاطبان تدارک دیده است و در بخش «خوش قلم» کتاب منم تندیس تنهایی به دوست داران کتاب و کتاب خوانی معرفی می شود.
در کنار همه این بخش ها برنامه روز خوش گذری دارد به قدیمی ترین محله تهران،محله سنگلج و مخاطبان را با این محله قدیمی آشنا می کند.
در برنامه جمعه ۳۰ آبان ماه نیز مریم فرضی رواشناس بالینی نقش خانواده در آموزش مجازی را بررسی می کند.
محمد عبدالعلی پور پژوهشگر فرهنگ و تاریخ از مراسم آیینی اقوام ایرانی می گوید.
در ادامه «خوش و بش» خواهیم داشت با سازنده ساز و همچنین یک کتاب داستان ادبیات نیز معرفی می شود.
به مناسبت روز جهانی کودک و تلویزیون گروه موسیقی نوجوانان و نخبگان عرصه موسیقی نیز در برنامه حضور دارند.
برنامه روز خوش با نگاه به زندگی از منظر سبک زندگی ایرانی – اسلامی با اجرای محمدامین نبی اللهی و مریم ماهور تلاش می‌کند صبحگاه ایرانی – اسلامی را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، در این برنامه اطلاعات، اخبارو رویدادهای امیدبخش به ویژه نمایش پیشرفت های غرورانگیز ایرانیان توسط مهدی آقابیگی به سمع و نظر مخاطبان می‎رسد.
مجله صبحگاهی روز خوش از دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح به وقت تهران به تهیه کنندگی حسین علیاری از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × یک =