جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۳۶:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

آغاز صدها طرح‌ عمرانی و اشتغالزایی؛ هدیه تازه دولت برای استانها

 بیست  و هشتم فروردین تا سوم اردیبهشت ماه  فرصت دیگری بود که طی آن دولتمردان اعم از معاونین رییس جمهوری، وزرا  و معاونین آنها عزم استان ها کردند و با بهره‌برداری از طرح های عمرانی، کلنگ زنی واحدهای مسکونی جدید و اشتغالزایی در مناطق محروم، نور امید را در این ایام کرونایی زنده نگه داشتند.  […]



 بیست  و هشتم فروردین تا سوم اردیبهشت ماه  فرصت دیگری بود که طی آن دولتمردان اعم از معاونین رییس جمهوری، وزرا  و معاونین آنها عزم استان ها کردند و با بهره‌برداری از طرح های عمرانی، کلنگ زنی واحدهای مسکونی جدید و اشتغالزایی در مناطق محروم، نور امید را در این ایام کرونایی زنده نگه داشتند. 

از جمله دولتمردان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بود که هفت طرح زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری را در جنوب تهران افتتاح و از طرح‌های مدیریت شهری پایتخت بازدید کرد. بررسی مقدمات توسعه نیروگاه زباله سوز ۸۰۰ تنی یکی از محورهای مورد نظر در برنامه روز سه شنبه جهانگیری بود که می تواند علاوه بر تهران به نیازهای شهرهای اطراف پایتخت در زمینه پسماند پاسخ دهد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم عازم سیستان بلوچستان شد تا وضعیت طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در این استان را بررسی کند.

اما افتتاح مرز پیشین- مند که “تبادلات مرزی و رفت و آمدهای تجاری با پاکستان را متحول می‌کند”، سوغات سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان بود. 

موقعیت منحصربه فرد نقطه مرزی پیشین – مند و نزدیکی آن به آبادی ها و شهرهای پاکستان از جمله بندر راهبردی کراچی  از اهمیت ویژه ای برخوردار است، موضوعی که وزیر راه ابراز امیدواری کرد که به واسطه آن، ترانزیت کالا از این مرز افزایش یافته و رونق بیشتر و اشتغال را برای منطقه به ارمغان آورد.

در این میان خیز چهارم ویروس کرونا در سراسر کشور که بخش عمده ای  از تمرکز وزارت بهداشت را به خود معطوف کرده است، مسوولان این وزارتخانه را بر آن داشت تا بار دیگر در مناطق مختلفی از کشور از نزدیک به بررسی وضعیت موجود و مسائل مراکز درمانی و بیمارستانی  بپردازند؛ وزیر بهداشت در البرز، معاون کل وزیر در قزوین و سخنگوی وزارتخانه در مازندران و گرگان.

علاوه بر این، بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی به دستور رییس جمهوری در قالب شصت و چهارمین برنامه افتتاح طرح ها و همچنین گشایش هشت پروژه صنعت آب و برق در قالب سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛ با حضور وزیر نیرو دو برنامه ویدیوکنفرانسی هفته قبل بود. 

 چکیده ای از دستاورد سفرهای استانی هفته قبل در جدول های زیر آمده است: 

مسوول   روز استان   برنامه سفر  مهمترین اظهارات 
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری 

سه‌شنبه  

۳۱ فروردین

تهران  افتتاح پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند /بازدید از مجتمع دفن زباله آرادکوه /بازدید از طرح‌های مدیریت شهری پایتخت   عوارض پسماند از مردم گرفته می‌شود و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست قرار می‌گیرد اما باید  برای کمک به پایتخت در اختیار شهرداری قرار گیرد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری

دوشنبه 

۳۰ فروردین 

سیستان و بلوچستان  

بازدید از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی و دست‌آوردهای پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان

مشکلات این استان با راه‌حل بومی باید حل شود زیرا این منطقه از جهات مختلف با سایر استان‌ها   متفاوت است.

تا سه ماه دیگر کارخانه نوآوری  در استان احداث می شود 

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده

 یکشنبه

۲۹ فروردین  

خراسان شمالی  شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان 

تلاش می شود سهم زنان در پست‌های مدیریتی تا پایان دولت به ۳۰ درصد برسد

باید مهارت آموزی زنان را افزایش دهیم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی 

دوشنبه 

۲۹ فروردین 

تهران  افتتاح ۶ طرح عمرانی در شهر پرند 

 در احداث مسکن به جریان پایدار رسیده‌ایم

 با عرضه مسکن ملی به زودی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود 

سه شنبه

۳۰ فروردین  

سیستان و بلوچستان 

افتتاح مرز رسمی پیشین / بازدید از شهر جدید تیس چابهار/ بازدید  از طرح یکهزار واحدی مسکن روستای مرادآباد

با وجود مرز پیشین، تبادلات مرزی و رفت و آمدهای تجاری با پاکستان متحول خواهد شد

برای اختصاص کد گمرکی به پایانه‌های مرزی پیشین و ریمدان سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم

افزایش همکاری‌های همه‌جانبه ایران و پاکستان مورد تاکید است

سعید نمکی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 

چهارشنبه 

اول اردیبهشت 

البرز  شرکت در نشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز

ایران تا پایان بهار به یک تولید کننده خوب واکسن کرونا تبدیل می‌شود

معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی هفته قبل در استان ها پیگیر مسائل حوزه های خود بودند. 

استان  مسوول برنامه سفر  مهمترین اظهارات  
شنبه ۲۸ فروردین 

اصفهان

احمد اصغری مهرآبادی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آیین کلنگ‌زنی۵۵۸ واحد مسکن محرومان و اقدام ملی در اردستان

پرونده مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم مختومه می‌شود

دوشنبه ۳۰ فروردین 
قزوین  ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  شرکت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان

تست فراگیر کرونا باید در دستور کار جدی قرار گیرد

قرنطینه فرد مبتلا به کم هزینه‌ترین و موثرترین راه   مقابله با کروناست

 البرز علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران   بازدید از شرکت شهرک های صنعتی البرز

امسال ۱۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد کشور به چرخه تولید باز می گردند

سه‌شنبه ۳۱ فروردین 
کردستان  نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی شرکت در آیین ویدیوکنفرانسی تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان

از ابتدای ماموریت دولت  تاکنون هشت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده که یک رکورد است

توسعه بخش راه و حمل و نقل استان در دستورکار است

مازندران  سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 شرکت در نشست ستاد مقابله با کرونای استان، 

بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی

جمعیت بالای ۱۸ سال کشور تا پاییز امسال علیه کرونا واکسینه می‌شود

ویروس جهش یافته جدیدی در ایران مشاهده نشد

چهارشنبه اول اردیبهشت
لرستان 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

بازدید از مراحل ساخت قطعه اول آزاد راه خرم آباد – اراک /بازدید از شهرک صنعتی “چمن سلطان ” الیگودرز 

 آزادراه خرم آباد – بروجرد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد 

پارسال سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان  برای شهرک‌های صنعتی هزینه شد

گلستان  سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بازدید از روند واکسیناسیون کرونا در گرگان 

در پایان فاز نخست تزریق و تا پنجم اردیبهشت امسال، همه کادر درمان، جانبازان، سالمندان و بیماران خاص کشور در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

اجرای طرح بستری موقت و درمان بیماران کرونایی در منزل 

پنجشنبه دوم اردیبهشت 
قزوین  علی مراد اکبری، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی شرکت در آیین بهره برداری از چهار هزار هکتار آبیاری نوین اراضی

مصوبه دولت برای آبیاری نوین ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قزوین محقق شد

بوشهر مرتضی رضایی، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  شرکت در  آئین افتتاح ۵۷۱ پروژه دامی کشور

 ایران با دست یافتن به خود اتکایی در تولید کره ا توان پیوستن به باشگاه صادر کنندگان کره در دنیا را دارد.

تولید مرغ به ۲میلیون و ۶۰۰ هزارتن افزایش یافت

اشتغالزایی برای ۴۲ هزار نفر در مناطق محروم با دستور رییس جمهوری

همچنین پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه در شصت و چهارمین برنامه افتتاح طرح ها، نوبت بهره برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی بود که چهار هزار و ۶۳۵ طرح کشاورزی در حوزه آب، شیلات و دام و طیور با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

این طرح ها تلاشی در جهت تمرکز جمعیت در مناطق محروم به شمار می آید و بر اساس برآوردهای انجام شده، ارزش ریالی آنها هشت هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال است  که زمینه اشتغال ۴۲ هزار و ۳۰۰ تن از هموطنان را مهیا می کند. 

طرح های یاد شده به طور کلی شامل طرح آبیاری ۱۴ هزار هکتار دشت سیستان، سه هزار و ۹۱۳ طرح سامانه های نوین آبیاری به مساحت ۷۲ هزار هکتار، ۱۵۰ طرح حوزه شیلات و نیز ۵۷۱ واحد دام و طیور در سطح کشور بود.

سومین هفته از پویش #الف_ب_ایران

سومین هفته از پویش #الف_ب_ایران با افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و اصفهان و برق‌رسانی به ۶۲ روستا در ۱۶ استان همراه بود.

 برای طرح هایی که در برنامه ویدیوکنفرانسی  ۳۱ فروردین  با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت همزمان در استان های مختلف افتتاح شد، در مجموع ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده بود.

رونمایی از «روتور توربین بخار نیروگاه بعثت»، افتتاح چهار پروژه صنعت برق در اصفهان، ۲ پروژه وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری باز دیگر بخش های این برنامه بود.  

سفرهای استانی سایر مسوولان 

 معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز چهارشنبه  در حاشیه بازدید از سد هراز در آمل با اعلام این‌که معمولا حدود ۶ درصد از منابع عمومی بودجه کل کشور برای مدیریت بحران در نظر گرفته می‌شود ، گفت که امسال برای مدیریت بحران اعتباری بالغ بر ۶٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نیمی از این بودجه برای  پیشگیری از حوادث و نیم دیگر هم ویژه مقابله با بحران است.

اسماعیل نجار افزود: با وجود مشکلات مالی و گستردگی حوادث، دولت طی چند سال اخیر در زمینه مقابله با رخدادهای پیش بینی نشده اهتمام جدی داشته است.

معاون وزیر کشور یکی از عوامل و ریشه های ایجاد بحران های پیش بینی نشده در کشور را تغییرات اقلیمی برشمرد و افزود : متاسفانه تاثیر تغییرات اقلیمی در ایران زیاد است و بر همین اساس هم کشور حدود ١٧ سال با خشکسالی مواجه بود.

همچنین  علی‌محمد طهماسبی بیرگانی  مدیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه در ارومیه گفت: یک میلیون و ۴۶۰ هزار هکتار از تالاب های کشور و سه میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زیستگاه‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست غبارخیز است.

 وی با بیان اینکه ۵.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور غبار خیز است، اضافه کرد: باید برنامه مدونی وجود داشته باشد چرا که در زمینه منابع ملی چالش دام یک موضوع مهم است.

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراحل حفر تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در شهرستان نقده گفت: حفاظت از آب رودخانه گدار تا انتقال به دریاچه ارومیه با فنس کشی نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه است.

احمدرضا لاهیجان زاده  افزود: برای مراحل بعد از آبگیری سدکانی سیب، حفر تونل و اتمام کانال بتنی انتقال آب گدار چای نیازمند اطمینان بخشی هستیم که آب کامل به دریاچه خواهد رسید.

 مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز  در  سمنان گفت: ۲ میلیون دوز واکسن کرونا بر اساس آمار تاکنون وارد کشور شده و طبق مندرجات سند ملی واکسیناسیون و بر اساس جمعیت، بین استان‌ها تقسیم شده است.

علی ابزاره روز پنجشنبه با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور  ابراز داشت: ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا طی روزهای آینده در کشور تزریق می‌شود.

علاوه بر این، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  در کرج اعلام کرد که طبق پیش بینی ها، هشت میلیون و۳۰۰ هزار نفر در فازدوم واکسیناسیون کرونا کشور تا پایان بهار امسال واکسن دریافت می کنند.

وی با تکذیب شایعاتی در خصوص عوارض جدی یا مرگ برخی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ایران،گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی در زمینه واکسن های داخلی و وارداتی مشاهده نشده است ضمن آنکه میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک وی روسی بالای ۹۷ درصد است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی هم که برای شرکت در آیین معارفه مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم به این ۲ جزیره سفر کرده بود، گفت: اصلاح قانون چگونگی مدیریت مناطق آزاد و تدوین برنامه هفتم توسعه برای حل مشکات فعلی مناطق آزاد کشور هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

حمیدرضا مومنی افزود: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری کشور سرمایه گذاری شده است..

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

7 + 11 =