دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۵:۰۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

آشنایی با فرزندپروری هوشمند در دنیای مدرن

در سخنی با خوانندگان این کتاب آمده است: ما نخستین نسل از پدر و مادرانی هستیم که فرزندانمان با پدیده‌ای به نام اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی سر و کار دارند و به راحتی در چند لحظه با فشردن چند دکمه به جدیدترین اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و با ساده ترین […]



در سخنی با خوانندگان این کتاب آمده است: ما نخستین نسل از پدر و مادرانی هستیم که فرزندانمان با پدیده‌ای به نام اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی سر و کار دارند و به راحتی در چند لحظه با فشردن چند دکمه به جدیدترین اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و با ساده ترین روش ها می توانند با هر فردی در هر جای دنیا ارتباط نوشتاری و تصویری برقرار کند.

این پیشرفت در تاریخ بی سابقه است و ما به عنوان نسلی که پدران ما چنین تجربه ای نداشته و طبعاً برای آن برنامه‌ای هم نداشتند خود باید این پدیده را شناخته و به فرزندانمان کمک کنیم تا به درستی از آن استفاده کنند به طور حتم این پدیده مانند هر پدیده ای نوظهور دیگری در صورت استفاده درست و فواید زیادی به ما و فرزندانمان خواهد رساند و از آن سو اگر مدیریت نشود قطعاً به ما و خانواده و جامعه ما آسیب خواهد زد.

کتاب فرزندپروری هوشمند در دنیای مدرن به منظور تبیین برنامه‌ای برای استفاده صحیح خانواده از اینترنت و فناوری رسانه های جدید نوشته شده است. گرچه مطالب این اثر بر اساس خصوصیات جامعه آمریکا نوشته شده بسیاری مطالب جهان شمول اند و در همه جا قابل استفاده.
 

بخشی از کتاب: استفاده نامناسب از آی پد و گوشی همراه در نوجوانان که این وسائل را در اختیار دارند موضوع مهمی است اگرچه یکی از مشکلات واضح، دیدن تصاویر مستهجن در سایت‌های مربوط به بزرگسالان است ولی نمونه های دیگری از استفاده نامناسب هم وجود دارد مثل دیدن فیلم های نامناسب در یوتیوب، دانلود آهنگ های تحریک کننده یا نصب برنامه ها و بازی های غیر مجاز.

اگر وسیله الکترونیک فرزند شما کاملاً باز است به این معنی که تمام کارکردهای آن فعال و در دسترس است به احتمال زیاد فرزند شما دچار سوء استفاده اینترنتی خواهد شد و احتمال اینکه به طور تصادفی به تصاویر جنسی برخورد کنند زیاد است احتمال تماس با غریبه ها بیشتر می شود و حد و مرزهای اجتماعی ضعیف تری خواهد داشت.

تمام این موارد باید قبل از دادن آن وسیله به فرزندتان در گفتگو با او مطرح شود این اقدامی است که با آن می توانید وسوسه و احتمال بروز چنین وقایعی را کاهش دهید که در واقع وسیله کنترلی والدین برای نشنیدن صدای شوم این آهنگ است. نفس عمیق بکشید. این اتفاق آنقدرها هم که فکر می کنید بد نیست، خبر خوب این است که برای حل این مشکل نباید مهندس نرم‌افزار باشید ما قدم به قدم با همدیگر برای حل این مشکل پیش می رویم…

کتاب فرزندپروری هوشمند در دنیای مدرن نوشته برایان هاسمن به تازگی توسط انتشارات ارجمند منتشر شده در کتاب فروشی ها و نیز با ده درصد تخفیف در سایت انتشارات ارجمند قابل دسترسی است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده + دو =