جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۶:۳۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

هفتم شهریور ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها

شیوع ویروس کرونا، مراسم محرم امسال و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را به شیوه متفاوتی تبدیل کرده ‌و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری به بخشی از الزامات برگزاری مراسم ها تبدیل شده است .  امسال با وجود […]



شیوع ویروس کرونا، مراسم محرم امسال و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را به شیوه متفاوتی تبدیل کرده ‌و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری به بخشی از الزامات برگزاری مراسم ها تبدیل شده است .

 امسال با وجود شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ پیروان  اباعبدالله الحسین (ع) از نخستین روزهای محرم با حضور در آیین های عزاداری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی “شور و شعور حسینی” را با هم متجلی کردند.

 رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک از مباحثی است که مسئولان حوزه سلامت همه روزه آن را گوشزد می کنند و حفظ جان خود ودیگران را از اهم واجبات و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید می دانند از این رو مسئولان هیات ها و سوگواران حسینی ضمن به نمایش گذاردن ارادت خالصانه خود به ساحت اهل بیت (ع) و برگزاری عزاداری پرشور تلاش دارند از شیوع بیشتر این بیماری همه گیر جلوگیری و زحمت کادر درمان را کم کنند .

معاون بهداشتی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هم در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آیین های عزاداری گفت: در روزهای گذشته شاهد رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیات های عزاداری در کشور بوده ایم.

علیرضا رئیسی با تقدیر از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای برگزاری عزاداری سالار شهیدان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و رعایت این دستورالعمل‌ها از سوی ایشان افزود: درشرایط کنونی بیش از آنکه نگران شیوع ویروس کرونا در عزاداری‌های محرم باشیم نگران انتشار ویروس در سفرهای غیر ضروری هستیم.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 بر اساس آخرین اطلاعات رسمی کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر فرهنگ سار در ۲۴ ساعته گذشته تلاش کردند تا تازه ترین اخبار و گزارش ها با محوریت کرونا را به اطلاع عموم برسانند که برخی از آنها در ذیل می آید :

مردم سیستان و بلوچستان نذورات خود را نذر سلامت عزادران حسینی کنند

۳۵۰ گروه پیشگیری از کرونا ویژه تاسوعا و عاشورا در اصفهان تشکیل شد

پرداخت ۳۹۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری خراسان رضوی

پذیرش گردشگران سلامت در مشهد از سر گرفته می‌شود

۱۵ تیم بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار نظارت دارند

ورود هیات‌های عزاداری به امامزادگان شهرری ممنوع است

نماینده مردم تبریز به علت احتمال ابتلا به کرونا در قرنظینه خانگی است

گزارش هایی با محوریت کرونا 

سوگواری سالار شهیدان در تنگنای کرونا

محرم متفاوت در کرمان

همنشینی محرم و کرونا در کربلای ایران

تازه ترین آمار وزارت بهداشت 

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  ۹۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

لاری گفت:  تا کنون ۳۱۸ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با  تاکید مجدد بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک توسط مردم ، از کلیه عزاداران و شیفتگان مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) خواهشمندیم تا تمام همت و تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر مناسک عزاداری بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب به کار گیرند تا به لطف و مدد الهی شاهد برگزاری محرمی آمیخته با معنویت و سرشار از شور و شعور حسینی در همه نقاط کشور عزیزمان باشیم.

 ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 + چهار =