جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۴:۲۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

۲۵ دیماه و آخرین خبرهای کرونا

به گزارش گروه استان ها سعید نمکی در جلسه شورای ناظرین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد که در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خرداد بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن […]



به گزارش گروه استان ها سعید نمکی در جلسه شورای ناظرین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد که در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خرداد بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند. 

وزیر بهداشت در حالی بر عدم بازگشایی مدارس تاکید دارد که از طرفی برخی دانش آموزان نه شبکه شاد دارند و نه دسترسی به اینترنت و رایانه و تبلت. کرونا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ واقعا شماری از دانش آموزان را گرفتار خود کرده است . مثل یکی از خبرهای امروز که  به نقل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از ۶۲۲ هزار دانش آموز استان ، ۱۰۸ هزار نفر در شبکه شاد فعالیت نمی کنند و به وسایل کمک آموزشی هوشمند و زیرساختهای اینترنتی دسترسی ندارند یا مثلا در خراسان شمالی که امروز رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد؛ اکنون ۲۰۰ مدرسه استان در نقاط روستایی و عشایری اینترنت ندارد که تلاش داریم تا این مشکل زیرساختی حل شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حالی ابراز نگرانی در خصوص بازگشت خیز بیماری کووید – ۱۹ را دارد که مسئولان در نقاط مختلف کشور براساس نوع رنگی که نشان از وضعیت شیوع کرونا در آنها دارد ، تصمیم گیری می کنند به عنوان مثال در حالی که نماز جمعه در تمام شهرهای گیلان اقامه  وحدود پنج هزار روضه خانگی ایام فاطمیه در همین استان برگزار می شود و یا اینکه نماز جمعه در ۲۵ شهر استان همدان اقامه می‌شود  اما در جایی مثل فارس  برگزاری حضوری مراسم فرهنگی،ورزشی و مذهبی همچنان ممنوع است.

در این میان هیات رزمندگان اسلام با فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اعلام کرده است که  در فاطمیه دوم، سه مراسم عزاداری در حرم مطهر امام خمینی (ره) براساس آخرین شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور محدود افراد برگزار می‌کند.

کرونا جان ۸۱ نفر دیگر را در ایران گرفت
ایران، امروز هم شاهد جانباختن شماری از هموطنان بود که براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که با فوت ۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۵۳۸ نفر رسیده است.
به جز این اظهارات سیما سادات لاری،  مسئولان استان های کشور در خبرها و گزارش های جداگانه ای رصد امروز وضعیت کرونا را در منطقه خود اعلام کردند. به عنوان مثال ۶۳۶ بیمار کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل شناسایی شد. یا اینکه ۲ بیمار کرونایی دیگر در قم جان باختند.
در جاهایی مثل آذربایجان شرقی به نقل از رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیرداروضعیت کرونا در این استان پایدار است. همچنین کرونا در استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشت. در البرز روزهای بدون فوت ناشی از کرونا به سه روز رسیده است که خبری خوشحال کننده است یا مثلا تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل با یک جانباخته و ۳۷ بستری جدید . در برخی مناطق مثل نوشهر هم خبرداده اند که ۲۱۱ نفر طی این هفته به جمع بیماران کرونایی نوشهر اضافه شده اند.
 

امروز ۲۵ دیماه همچنین خبرهایی از کمک ها و تسهیلات  و تجهیزات هم داشتیم که می توان به توزیع ۱۰ هزار و  ۸۰۰ بسته معیشتی اهدایی رهبرمعظم در میان آسیب‌دیدگان کرونا در زاهدان اشاره کرد.یا اینکه در شهر سلسله لرستان ۹ میلیارد تومان تسهیلات کروناپرداخت شد و در شهرستان لنجان توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی انجام شد.
به گفته رییس مرکز بهداشت قم  ۹۰۰ تست رپید در این شهر انجام شد. امروز همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: انجام تست سریع و رایگان کرونا در ایستگاه مترو شوش (خط یک) انجام می‌شود.

گزارش ها: 

کرونا در آذربایجان‌غربی؛ تداوم روند کاهشی امیدوارکننده
ابهام در پیک موج سوم کرونا در مازندران
آقا معلم خسته نیست!
بار کرونایی اضافی شهرهای قرمز و نارنجی مازندران روی دوش روستاها
تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل با یک جانباخته و ۳۷ بستری جدید

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ،در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۴۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۳۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

سیماسادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۴۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون هشت میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، هفت شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش فرهنگ سار، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 + یک =