جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰:۴۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۹:۵۰

استادان دانشگاه: وحدت و همدلی راهبردی‌ترین نیاز امروز کشور

به گزارش فرهنگ سار، دستاورد همراهی و وحدت مسوولان بنا به تاکید صاحب‌نظران امر می‌تواند به امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه منجر شود و بیش از پیش قطار توسعه و تعالی و پیشرفت را با تکیه بر جامعه‌ای پویا به حرکت در آورد. از سویی با توجه به شیوع ویروس کرونا و مضاعف کردن […]



به گزارش فرهنگ سار، دستاورد همراهی و وحدت مسوولان بنا به تاکید صاحب‌نظران امر می‌تواند به امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه منجر شود و بیش از پیش قطار توسعه و تعالی و پیشرفت را با تکیه بر جامعه‌ای پویا به حرکت در آورد.

از سویی با توجه به شیوع ویروس کرونا و مضاعف کردن مشکلاتی که در سایه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر کشور و ملت ما وارد شده مهمترین نیاز کنونی بنا به اعتقاد جمعی از استادان دانشگاه های اصفهان، هم‌نوایی و همبستگی تمامی جناح‌های سیاسی و قوای سه گانه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در ماه آبان در دیدار با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی کرونا ضمن ترسیم خطوط کلی رفتارها و کنش‌های قوای سه گانه و جریان‌های سیاسی فرمودند: دولت در خط مقدم مقابله با کرونا و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و حمایت از آن باید به عنوان اولویت سایر قوا، نهادها و جریان‌های سیاسی باشد، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شیوع کرونا کشور را در شرایط بغرنجی قرار داده است. دولت حدود سه سال است با تحریم‌ها دست و پنجره نرم می‌کند و هشت ماه است که اپیدمی کرونا بخش اعظم ظرفیت‌های کشور را درگیر خود کرده است، درک این نکته که کشور در شرایط عادی نیست موضوع چندان پیچیده ای نیست، امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

به اعتقاد جمعی از صاحب نظران سیاسی و روابط بین‌الملل، قرار گرفتن مسوولان در سطح قوای سه‌گانه و جناح‌ها و احزاب سیاسی در کنار دولت به عنوان دستگاه اجرایی کشور یکی از ضرورت‌های شرایط کنونی کشور به لحاظ فشارهای متعدد اقتصادی است.

نخبگان جناح‌های سیاسی همگرا و همنوا شوند

دانشیار علوم سیاسی و روابط بین‌المللل دانشگاه اصفهان گفت: در شرایطی که دنیا و بیشتر از آن کشور ما با آن مواجه است می‌طلبد که رهبران  و نخبگان تاثیرگذار از هر جناح، گروه و حزبی در مباحث کلان کشور و حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی با هم همگرا و هم‌نوا شوند.

محمدعلی بصیری در گفت و گو با فرهنگ سار تاکید کرد: باید بحث رشد، توسعه و اقتصاد که در تمام دنیا به صورت مباحث کلان احزاب و جریانهاست در کشور ما هم به آن بها داده شود و در این مساله همه با هم همراه باشند.

وی بر تقویت روحیه و امید تضعیف شده در مردم برای افق ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: باید با تزریق نشاط و انرژی مجدد به مردم، از این گردنه پربحرانی که در حدود ۲ سال اخیر کشور با آن درگیر شده با شادابی و تحرک بیشتر عبور کرد.

این استاد دانشگاه افزود: دنیا می داند که کرونا دیر یا زود مهار می شود و ما باید در این زمینه با برنامه‌ریزی به مردم امید و انرژی بدهیم.

وی با بیان اینکه بحث تحریم‌ها هم به احتمال با دولت جدید یا متوقف می‌شود یا از این بیشتر نمی‌شود، گفت: اینها نشانه های مثبتی است که می‌توان به مردم داد و موجب تقویت روحیه آنها شد.

بصیری با اشاره به در پیش بودن انتخابات آینده گفت: کاندیداهای انتخابات باید با برنامه‌های واقع‌گرایانه، تحول‌زا، مدون و دارای چشم‌اندازهای واقعی روی مشکلات فعلی اقتصادی، تورم، بیکاری وارد شوند تا مردم این افق را ببینند و امیدوار شوند و هم موجب هم‌نوایی شعارها، همکاری و انسجام ملی شود.

ضرورت تقویت روحیه و عزم و بسیج ملی

وی با مثالی درباره تاثیر تقویت روحیه مردم در بهبود اوضاع اشاره و اضافه کرد : بسیاری از کشورهای اروپایی که پس از جنگ جهانی دوم تمام زیرساختهای آنها خراب شده و بخش عمده از جمعیت آنها کشته و مجروح و تمام مراکز تولید و کشاورزی آنها از کار افتاده بود با شعار و تقویت روحیه و عزم و بسیج ملی، کشور خود را به بازسازی کرده و به سمت نشاط و پیشرفت کشاندند.

بصیری استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه  در شرایط حاضر فشارهایی به کشور وارد شده و در حدود ۳۰ درصد زیرساخت‌ها تعطیل شده است، مدیریت و برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات با وحدت و همدلی رهبران سیاسی، نخبگان و احزاب تاثیرگذار ممکن است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دولت در چهار سال اول فعالیت خود خوب نتیجه گرفت و اوضاع به نسبت مطلوب شد گفت: روی کارآمدن ترامپ برای دولت بدشانسی بزرگی بود که البته برای همه دنیا حتی متحدان آن شامل اروپایی‌ها، روس‌ها، چینی‌ها و حتی بخش عمده‌ای از مردم آمریکایی هم نقطه منفی و ضعف بود.

دولت توانست خوب مدیریت کند

وی اضافه کرد: با وجود آنکه ترامپ ضربه بیشتری به ایران زد ولی دولت برخلاف نقدهایی که می شود توانست از گردنه حوادث در این چهار ساله وضعیت کشور، ملت و امنیت را مدیریت کند تا به اینجا برساند.

بصیری افزود: دولت با وجود موج انتقادها و مخالفت‌هایی که علیه او می‌شود، نگذاشت اوضاع از این بدتر شود و مردم در صف‌های آنچنانی برای تهیه غذا بایستند یا بخشی از مردم همانند برخی از کشورها به دلیل بیکاری، نبود مواد غذایی، بنزین و دیگر نیازها به اجبار مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات خواسته و طرح دشمن هم بود که رخ بدهد گفت: دشمن می‌خواست با فشار بر مردم و ایجاد شورش‌ها، دولت را متزلزل و به هم ریختگی ایجاد کند ولی دولت توانست اوضاع بدتر را مدیریت کند.

ضرورت همراهی قوا و جناح‌ها با دولت 

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: در وضعیت فعلی و در چند ماه پایانی فعالیت دولت باید جناح‌های دیگر از جمله مجلسی‌ها و قوای دیگر برای مدیریت اوضاع کشور، همراهی کنند.

وی تاکید کرد: به هر حال با پایان یافتن فعالیت دولت فعلی و روی کارآمدن دولت جدید با توجه به تغییر شرایط بین‌المللی در سال آینده افق بهتری در پیش روی کشور قرار خواهد گرفت.

استاد روابط بین‌المللل دانشگاه اصفهان گفت: بیماری کووید ۱۹ در تمام دنیا علاوه بر آثار اقتصادی سوء، حالت منفعل، یاس، ناامیدی و افسردگی در مردم و دولتمردان حتی در بانشاط ترین دولتهای اروپا و آمریکا ایجاد کرده است اما این آثار منفی در کشور ما به دلیل وجود مشکلات مضاعف ناشی از تحریم‌ها و بروز حوادث طبیعی، مدیریت و اختلافات نمود بیشتری داشته است.

به گفته وی از آن بدتر تنش و تندروی بین رهبران و جناح های اصلی کشور نسبت به یکدیگر که این امر  می‌تواند نظر مردم را بیش از پیش کاهش و امیدشان به آینده را به حداقل برساند و به طبع مشارکت در انتخابات را کاهش ‌دهد.

بصیری، پیامد این اتفاق را از یک سو متضرر شدن سیستم و مردم برشمرد و گفت: از سوی دیگر دشمنان خارجی هم با این امید که مردم دیگر با سیستم نیستند و در میدان حاضر نمی شوند شیطنت‌های خود را بیشتر می کند و اوضاع بسیار بد می‌شود.

لزوم وفاق ملی بین سران قوا 

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: در شرایط کنونی وفاق  ملی بین سران سه قوه  و حرکت آنها در مسیر حفظ آرمانهای انقلاب و سیاست‌های کلان و استراتژیک نظام بسیار مهم و ضروری است.

علی‌اکبر کجباف در گفت و گو با فرهنگ سار اضافه کرد: در این راستا باید در درجه اول این همدلی و وفاق از سوی مسوولان برای مردم روشن‌تر شود و در درجه دوم خودشان را بهم نزدیک‌تر کنند و به‌ویژه مجلس با دولت، اختلافات را کمتر علنی کنند و بتوانند در صحنه حکومتی با هم همراه‌تر باشند.

این استاد دانشگاه، تاثیر همدلی و با هم بودن مسوولان را بر حل مشکلات کشور بسیار مهم و موثر دانست و افزود: اینکه هر کدام ساز خودش را بزند و به دنبال سیاست‌های خودش باشد موجب یاس و ناامیدی در بین مردم می‌شود،پس از وفاق در بین سران قوا سپس در  بدنه اجرایی در استانها بین استاندار و مسوولان استانی، شهرها و بدنه میانی ایجاد و خودبخود تاثیرگذاری در بین مردم بیشتر خواهد شد.

وحدت کلمه باید فصل‌الخطاب مسوولان باشد

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: مسوولان باید با توجه و فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه وحدت کلمه و حفظ آن با وجود سلیقه‌های مختلف، این زمینه را فراهم کنند که مردم در صحنه انتخابات همانند گذشته حضور داشته باشند و بیشتر و بهتر بتوانند با وجود شرایط نامطلوب و نابسامانی که کرونا ایجاد کرده از این صحنه هم به خوبی عبور کنند.

کجباف تصریح کرد: به طبع نتیجه مثبت وحدت و همدلی مسوولان به مردم بر می‌گردد و در مقابل چوب اختلاف و دودستگی مسوولان هم به مردم می‌خورد،  برخی خواسته و یا ناخواسته حرکتهایی می کنند که این حرکت ها در مقابل انقلاب است و باید این مهم را مدنظر داشته باشند که می‌توان با کمک و در کنار هم بودن بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی را با نظارت بی تعارف و با کمک مسوولان و دست‌اندرکاران سه قوه حل کرد.

این استاد تاریخ دانشگاه اصفهان با اشاره به مشکلات و پیامدهایی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در جامعه ایجاد شد، گفت: در فضای فعلی جامعه کرونا مزید بر علت شده و ناامیدی، ناتوانی و افسردگی را به سبب این میزان مرگ و میر و غم و اندوه در مردم ایجاد کرده است.

 کجباف افزود: حوزه اجرایی کشور در طول یکسال گذشته به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم، شیوع ویروس کرونا با مشکلات متعددی مواجه شد و از سویی انتقاد و اشکال نسبت به کسی که در اجرا هست همیشه وجود داشته ولی بحث این است که ما اگر خودمان در مسند اجرا باشیم چگونه عمل می کردیم.

نقد همراه با ارائه راهکار برای رفع مشکلات 

مدیر گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: همیشه انتقاد وجود دارد ولی بهتر است این نقد همراه با ارائه راهکار برای برون رفت از معضلات باشد و بتواند قدری مشکلات را کمتر کند، نقد به تنهایی در حالی که کشور با مشکلاتی در خارج و فشارهای اقتصادی در داخل مواجه است مشکلات را مضاعف می‌کند.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل و به واسطه آنکه محدودیت‌هایی که به وسیله کرونا در رفت و آمدهای خانوادگی ایجاد شده، استرس و افسردگی را در مردم موجب شده است باید با شیوه‌های مختلف به ایجاد آرامش و تزریق نشاط در جامعه پرداخته شود.

کجباف با یادآوری تاثیر پویش‌های همدلی در زمانه کرونا برای رفع کمبودهای محرومان با توجه به مشکلات و خسارتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از این ویروس به تمام بخشهای جامعه گفت: در شرایطی که با جنگ اقتصادی کرونا مواجه هستیم پیروزی بر این شرایط جز با وحدت و همدلی ممکن نیست.

وحدت و نشاط عامل افزایش مشارکت  

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: در شرایط موجود باید با ایجاد وحدت نشاط و شادابی در جامعه فضای افزایش رغبت و مشارکت مردم در انتخابات آینده فراهم شود، مردم با تاسی و احترام به خون شهدا در این ۴۰ سال نشان دادند که پای آرمانهای انقلاب و حافظ نظام با توجه به نقش ایران در منطقه و در حوزه جهانی، سیاسی و نظامی به عنوان یک موضع تاثیرگذار در کشورهای منطقه هستند.

کجباف تصریح کرد: حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب نیازمند یکسری برنامه‌ها و حرکتهای تاثیرگذار با ایجاد انگیزه و امید از سوی مسوولان است تا نشاط و امید در سایه انسجام بیش از پیش در کشور فراهم شود.

الگوی رفتاری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در راس امور قرار گیرد

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: یکی از دغدغه ها و سیاستهای بزرگان نظام در بُعد مسائل داخلی کشور طرفداری جدی و حمایت از محرومان و مستضعفان و به نوعی رفع فقر است و این مهمترین و ظلم ستیزانه‌ترین فراز و شعار در بیانات ایشان به عنوان الگوی رفتاری هم در دیدگاه و منش امام و هم در رفتار و کلام و تاکید رهبری مطرح است.

مدیر گروه تاریخ دانشگاه اصفهان یادآور شد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به شدت طرفدار عدالت اجتماعی بوده و هستند و لازمه عدالت اجتماعی، وحدت، انسجام ملی و وحدت کلمه است، براین اساس جناح‌های سیاسی، مسوولان و گروه‌های سیاسی و فکری با وجود تفاوت دیدگاه و سلیقه‌های متفاوت باید بر حفظ وحدت تلاش کنند.

کجباف تصریح کرد: رمز وحدت این است که بتوان از شعارهای اساسی انقلاب، سیاستها و آرمانهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب که صداقت در گفتار، رفتار، پرهیز از اشرافی‌گری و دور ماندن مسوولان و کارگزاران نظام از غرق شدن در مباحث دنیوی است فاصله نگرفت.

برخی شگردها برای کسب قدرت غیراخلاقی است

عضو هیات علمی و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان تصریح کرد: متاسفانه برخی در اختلاف نظرهای سیاسی برای بدست آوردن قدرت از شگردهایی استفاده می‌کنند که غیراخلاقی تلقی می‌شود و یا به نوعی سوء استفاده از اختیارات قانونی محسوب می‌شود.

علی امیدی در گفت و گو با فرهنگ سار با بیان اینکه این تحریم‌ها را فردی به نام ترامپ به خاطر قدرت دلار و اقتصاد آمریکا ایجاد کرد، گفت: به هر حال مجموعه عوامل دست به دست هم داد که شرایط اقتصادی کشور با مشکل مواجه شود، برخی از سیاستمداران در قوای کشور می خواهند میان‌بُر بزنند و فکر می کنند با استیضاح وزیر یا با  انتقادات تند و یا با کاهش اختیارات رییس‌جمهوری می‌توانند مشکلات را رفع کنند که نشدنی است.

حیطه اختیارات دولت در مصوبه مجلس رعایت نشد

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان به اختلاف نظرهای بین قوه مجریه و مقننه در خصوص مصوبه اخیر مجلس برای فعالیت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: به هر حال قوه مجریه یا همان دولت و به‌ویژه رییس جمهوری به عنوان شخص دوم کشور و مجری قانون این برداشت را داشتند که در این مصوبه که جنبه اجرایی دارد، حیطه اختیارات رعایت نشده است.

وی بیان داشت: از سویی یک فرصت بالقوه از طریق انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ایجاد شده و قولهایی داده شده و که اگر ایران آمادگی داشته باشد به برجام برمی‌گردند که در این راستا نیاز است که نشانه ‌های مثبت به جامعه بین الملل داده شود.

امیدی اضافه کرد: براین اساس می‌توان تا ۲۰ ژانویه صبر کرد اگر حُسن نیتی از طرف آمریکایی دیده نشد و اقدام موثری صورت نگرفت آن وقت دست ایران برای استفاده از اهرم فشار باز است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه اصفهان افزود: همچنین با توجه به انتقاداتی که به بودجه تنظیمی سال ۱۴۰۰ مطرح است  فروش ۲ میلیون بشکه در روز خوش بینانه است، گفت: در این راستا در جلسه سران قوا تصمیم گیری شد و رییس جمهوری گفتند که سعی می‌شود که نقطه نظرات و دغدغه‌های مجلس در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی ادامه داد: به هر حال ۲ مساله داریم یکی مساله قانون است و بنا به نظر حقوقدانان، مصوبه اخیر مجلس دخالت در حیطه اختیارات قوه مجریه محسوب می شود و قانون باید مصلحت اندیشانه باشد.

برخی قبول ندارند رییس جمهوری مجری قانون اساسی است

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با برشمردن وظایف قوا افزود: کار قوه مقننه، تقنین و نظارت است که باید این را بشناسد، قوه مجریه کارش اجرای قانون است و قوه قضاییه اجرای عدالت را عهده‌دار است ، یکی از مشکلات در کشور ابهام در قانون اساسی است زیرا برخی قبول ندارند که رییس جمهوری مجری قانون اساسی است و صرف یک قوه در کنار سه قوه دیگر محسوب نمی‌شود.

 عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: باید پذیرفت اقتصادی که ۸۰ درصد آن به صادرات نفت وابسته است و به یکباره قطع شود هر فرد دیگری به جای رییس‌جمهوری کنونی وارد میدان می‌شد، تغییر خاصی صورت نمی‌گرفت.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: قانونی که درباره تعریف رجُل سیاسی یا انتخابات ریاست جمهوری در مجلس مطرح و مصوب شده، پُخته تلقی نمی‌شود این قانون که هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است، اختلافات را زیاد و انگیزه و اشتیاق عمومی را برای انتخابات خرداد سال بعد کاهش می دهد و زمانی که  مردم مشارکت موثر نداشته و انفعال وجود داشته باشند دولتی هم که تشکیل می شود پشتوانه قدرتمند مردمی ندارد و توسعه سیاسی اقتصادی جامعه را به تاخیر می اندازد.

بهره‌گیری از خرد جمعی 

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: باید با استفاده از خردجمعی و نظر نخبگان، اختیار قوا در کشور قانونمند و دقیق شود زیرا تفسیر و برداشتی که از قانونی اساسی صورت می‌گیرد با خرد جمعی در رشته حقوق و حوزه حقوقدانان سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر رعایت اصل تفکیک قوا گفت: اگر به دنبال دموکراسی ایده‌آل اسلامی هستیم، این اصل تفکیک قوا با تحولات اخیر تاحدودی مخدوش می‌شود که دودش به چشم جامعه می‌رود و مشارکت اجتماعی، مشروعیت حکومت و کارآمدی آن کاهش می‌یابد و جامعه به جای پیشرفت، پَسرفت می‌کند.

مواجه شدن کشور با محدودیت‌های جدی و تحریم‌ها 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کشور در یکسال اخیر با محدودیت‌های جدی و متفاوت از دهه‌های گذشته درگیر شده، از یک سو حلقه تحریم‌ها و دشمنی‌ها بسیار تنگ‌تر شد، منابع درآمدی که بطور عمده در حوزه نفت و تجارت با دنیا بود به شدت افت کرد، اقتصاد و بازار را تحت تاثیر قرار داد و نقدینگی متورم شد و این موجب افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم شد که موجب نارضایتی هایی هم گردیده است.

حیدر قاسمی در گفت و گو با فرهنگ سار افزود: در این اوضاع و احوال پدیده کرونا هم کشور و جهان را درگیر کرد و محدودیت های زیادی فراهم کرد و هزینه های کشور را هم افزایش داد که تاثیرات مهم اقتصادی و روحی و روانی زیادی هم برای مردم پدید آورد.

وی ادامه داد: بدیهی است به دلیل اینکه دولت در پیشانی اجرای کشور قرار دارد انتظارت، توقعات و مطالبات هم بیشتر به سوی قوه مجریه است و ناخودآگاه همه انگشت به سمت دولت خواهند گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: واقعیت این است که دولت تلاش دارد و حتی تلاش‌های زیادی هم کرده حتی جدی‌تر از گذشته پیگیر بوده و  امور و مباحث و مسائل را دنبال کرده اما به لحاظ تراکم مشکلات و محدودیت‌ها و سطح مطالبات مردم و جامعه، پاسخگویی به همه مطالبات برای دولت امکانپذیر نبوده است.

وی اضافه کرد: از طرفی سال پایانی کار دولت بطور معمول، این موارد مضاعف می‌شود و حتی در درون دولت هم بعضا تغییر نگاه و رفتار به وجود می آید ولی با انصاف اگر به اقدامات انجام شده توجه کنیم در مقابل توان محدود و داشته‌های دولت می‌بینیم که کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

قاسمی افزود: البته در کنار مسائل و مباحثی که گفته شد گسترده و فضای اطلاع رسانی و پذیرش جامعه هم ضعیف شده زیرا در این راستا عده‌ای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته و بدون توجه به این شرایط بیشتر دنبال نقاط ضعف هستند و مرتب بر واژه ناکارآمدی دولت و مدیران دولت پافشاری کردند که این موضوع ذهن جامعه را با دوگانه‌هایی مواجه کرده و این دوگانه‌ها، اصولا امید و نشاط را مخدوش می کند.

وی تصریح کرد: اگرچه در نظام جمهوری اسلامی، کارکرد همه نهادها و قوا در کنار هم و به کمک هم و صد البته در کنار و همراهی مردم مفهوم پیدا می‌کند و تعریف می‌شود، نقدهای سازنده همراه با راهکارهای عملیاتی و اجرایی می‌تواند همواره ضامن و موجب پیشرفت و توسعه کشور باشد.

قاسمی افزود: بدیهی است که فرافکنی و تشکیک و بی‌توجهی به واقعیت‌ها و لحاظ نکردن رخدادهایی که به اجبار موجب تغییر روندها شده یا می‌شود، هیچ‌گاه این مشکل را حل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: مگر اینکه گاهی اوقات ساختارسازی‌هایی صورت می‌گیرد که هم عرض ساختارهای قانونی و پذیرفته شده هست این مشکلات را مضاعف می‌کند وکارها را در شرایط سخت و در اوضاع متلاطم جهانی و منطقه‌ای سخت‌تر می‌کند و نتیجه آن این می‌شود که توده‌های مردم ناخواسته آسیب بیشتری می‌بینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: همصدایی، همدلی و هم‌افزایی ضرورتی است که در شرایط سخت فرصت‌ها را بارور و تهدیدها را خنثی می‌کند.

وحدت رمز موفقیت

وی یکی از فاکتورهای اساسی در ثبات و رمز موفقیت جریان انقلاب اسلامی را عنصر وحدت عنوان کرد و گفت: این عنصر، موضوعی است که در کلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دایم بر آن تاکید و یادآوری شده است.

قاسمی تصریح کرد: اینکه ما با بی‌دقتی و کم‌توجهی خوراک تبلیغاتی بدخواهان را علیه کشور و نظام فراهم کنیم هزینه‌سازی برای کشور است.

وی ادامه داد: باید بدانیم حق همیشه معیار دارد و معیارهای آن اصولا جهان شمول و اخلاق محور و برآمده از عدل و انصاف است و اینکه حق را خودمان تعریف و با خودمان منطبق کنیم انحراف از معیار به وجود می آید و باعث می‌شود طلبکاری بی‌قاعده و کنش و واکنش‌های بی‌منطق، خسته‌کننده و فرسایشی صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: ما سال آینده در آغاز سده جدید ۲ انتخابات مهم داریم که شروع مراحل آن از اواخر امسال آغاز می‌شود، مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی که تجلی‌گاه اصلی آن در انتخابات‌هاست همواره ضامن توسعه کشور و موفقیت بیشتر مسوولان و متولیان اداره کشور است زیرا همه مسوولان و متولیان اداره کشور برآمده از رای و نظر مردم هستند.

قاسمی ادامه داد: لذا همه باید با هر گرایش و سلیقه‌ای تلاش و کمک کنیم تا زمینه‌های حضور و مشارکت بهتر و باانگیزه مردم برای تعیین سرنوشت خودشان فراهم شود.

وی تصریح کرد: این امر مستلزم توجه و دقت همه کسانی است که به نوعی با حوزه‌های اجتماعی و سیاسی مرتبط بوده و زمینه‌های همگرایی، رغبت و حضور مردم در صحنه به  گفتار، رفتار و عملکرد آنها وابسته است و امیدبخشی و اطمینان بخشی را فراهم می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 4 =