جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰:۳۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

۲۴ کیلومتر بزرگراه چابهار- کنارک تا مرداد سال آینده افتتاح می‌شود

مرتضی بانک در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه چابهار- کنارک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار اظهارداشت: مبلغ قرارداد این پروژه ۲۹۰ میلیارد تومان و طول مسیر  ۲۴.۵کیلومتر بوده که عملیات اجرایی آن از دیماه امسال آغاز شده است. وی گفت: این پروژه تعداد ۸۳ دستگاه آبرو دارد و حجم خاکریزی آن ۸۶۰ هزار متر مکعب، حجم […]



مرتضی بانک در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه چابهار- کنارک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار اظهارداشت: مبلغ قرارداد این پروژه ۲۹۰ میلیارد تومان و طول مسیر  ۲۴.۵کیلومتر بوده که عملیات اجرایی آن از دیماه امسال آغاز شده است.

وی گفت: این پروژه تعداد ۸۳ دستگاه آبرو دارد و حجم خاکریزی آن ۸۶۰ هزار متر مکعب، حجم خاکبرداری ۱۴ هزار و ۹۵۰ متر مکعب و آسفالت سه میلیون و۹۰۰ هزار مترمربع است.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: مسیر چابهار- کنارک به عنوان قسمتی از کریدور ترانزیت کالا از آبهای آزاد به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است از اینرو راه ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر از اهمیت بالایی برای مردم استان سیستان وبلوچستان و کشورهای همسایه برخوردار است.

به گزارش فرهنگ سار ساخت باند دوم جاده چابهار- کنارک از محل بندر شهید بهشتی تا پلیس راه بطول ۱۸ کیلومتر توسط سازمان بنادرودریانوردی، قطعه دوم از پلیس راه به طرف کنارک بطول ۲۴ کیلومتر توسط منطقه آزادچابهار و ۲۴ کیلومتر دیگر تا شهر کنارک توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برنامه ریزی شده است.

عملیات راه‌سازی در این محور با حدود ۶۶ کیلومتر طول در سه جبهه انجام می شود و با توجه به اهمیت آن در توسعه حمل ونقل، سهولت در جابجایی کالا ومسافر، کاهش تصادفات جاده ای و تردد آسان مسافران، گردشگران و سرمایه گذاران بسرعت در حال انجام است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به چابهار  بهمراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق و معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، هیات مدیره، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار امروز سه شنبه وارد فرودگاه کنارک شدند.

بازدید از پروژه زیرساختی بزرگراه چابهار – کنارک، شرکت در شورای اداری استان سیستان‌ و بلوچستان با حضور استاندار، مدیران کل و مسوولان اجرایی شهرستان چابهار، کنارک و دشتیاری در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد، افتتاح خانه فرهنگ کمالان، پروژه‌های اقتصادی، پروژه‌های مسوولیت اجتماعی خانه های امید، زمین‌های چمن روستایی و مدارس و بازدید از پتروشیمی، پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی از جمله برنامه‌های سفر مرتضی بانک به جنوب این استان است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − 7 =