دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶:۴۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

کمک‌هایی به رنگ خدا

اینجا یکی از محله نیروی هوایی تهران است که یک طبقه از خانه وقف کمک های مومنانه شده است؛ تا مردمانی با نیت های خداجویانه، داوطلبانه بساط مهربانی را پهن کنند و اقدام به تهیه بسته های معیشتی برای نیازمند کنند. نیازمندانی که از قبل شناسایی و فهرست آنها تهیه شده است تا در این روزهای سرد کرونایی […]



اینجا یکی از محله نیروی هوایی تهران است که یک طبقه از خانه وقف کمک های مومنانه شده است؛ تا مردمانی با نیت های خداجویانه، داوطلبانه بساط مهربانی را پهن کنند و اقدام به تهیه بسته های معیشتی برای نیازمند کنند.

نیازمندانی که از قبل شناسایی و فهرست آنها تهیه شده است تا در این روزهای سرد کرونایی آنها را فراموش نکرده و عید مبعث آنها را با کمک های خیران گرم کنند.

وارد این خانه که به اسم حسینیه حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده است می شویم و افرادی را می بینیم که در حال بسته بندی برنج، روغن، چای، انواع حبوبات و سایر کالاهای اساسی هستند.  

بسته هایی که در سراسر حیاط چیده شده است و خودروهایی که در جلوی درب ایستاده اند تا بر اساس فهرستی که در دست فرد توزیع کننده است، بسته ها را بار بزنند و به دست نیازمندان واقعی برسانند.

خیران این هیات که نمی خواهند نامی از آنها آورده شود به خبرنگار فرهنگ سار می گویند که این هیات از سال ۷۶ با کمترین امکانات تاسیس شده است و تا کنون با اضافه شدن خیران و مردمان نیکوکار همچنان تجمیع و توزیع کمک ها ادامه دارد و در هیچ مقطعی قطع نشده است.

این خیران از روزهای سخت کرونایی می گویند؛ زمانی که همه از این ویروس می ترسیدند، اما بودند جوانانی که داوطلبانه به آنها پیوستند و کارهایی از جمله ضدعفونی مراکز و اماکن دولتی، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی را انجام دادند.

یکی از این خیران که سابقه ای ۳۰ ساله در این حسینیه دارد به خبرنگار فرهنگ سار می گوید: امروز ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۵۰۰ هزار تومان از سوی حدود ۴۰ تن از خیران این هیات تهیه و در این محله و حومه استان تهران توزیع می شود.

وی اضافه می کند: این اولین بسته معیشتی نیست بلکه پیش از این ۱۳۶ بسته در بین نیازمندان واقعی توزیع و حدود ۳۰۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی نیز به این افراد اهدا شده است.

یکی دیگر از این خیران به فرهنگ سار می گوید که در روزهای کرونایی دانش آموزان و زوج های نیازمند را نیز فراموش نکرده ایم و برای این افراد تلفن هوشمند و جهیزیه تهیه کرده ایم.

وی قربانی ۴۶ گوسفند، تهیه و توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم، ۱۲ هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی، پرداخت ۱۲۰ مورد وام قرض الحسنه، تهیه آبمیوه و اقلام خوراکی به بیمارستان ها را از مهم ترین اقدامات این هیات عنوان کرد.

دستان یاری بخش و کمک های مومنانه ای که در این روزهای سخت کرونایی به داد مردمانی نیازمند رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت + 10 =