جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷:۲۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۳

کشتارگاهی در پیرانشهر در کمترین زمان به صادرات رسید

به گزارش فرهنگ سار، نامگذاری ۲ سال پیاپی با عناوین رونق و جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب، علاوه بر تاکید معظم له به موضوع تولید و جایگاه آن در راستای توسعه اقتصادی کشور و کاهش وابستگی به پول نفت، تبیین مسیر برای بخش خصوصی و مسوولان دولتی بوده است تا گام های هرچه بلندتری […]



به گزارش فرهنگ سار، نامگذاری ۲ سال پیاپی با عناوین رونق و جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب، علاوه بر تاکید معظم له به موضوع تولید و جایگاه آن در راستای توسعه اقتصادی کشور و کاهش وابستگی به پول نفت، تبیین مسیر برای بخش خصوصی و مسوولان دولتی بوده است تا گام های هرچه بلندتری را در راستای رونق بیش از پیش تولید بردارند.

توجه به عنوان اقتصاد درون زا و برون گرا در راهبرد اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب نیز از جمله مهمترین راهبردهای توسعه ای کشور در حوزه صنعت و اقتصاد بود که بسیاری از فعالان این بخش به آن توجه کرده و توانستند به صورت واقعی در راستای افزایش شاخص های اقتصادی کشور موثر باشند.

یکی از واحدهای تولیدی که با وجود نوپا بودن، توجه ویژه ای نیز به موضوع صادرات محصولات خود داشت، واحد تولیدی زرین پر میلاد پیرانشهر بود که در دهه فجر به بهره برداری رسید و در کمترین زمان ممکن، خود را در جمع واحدهای صادراتی قرار داد. 

فرماندار پیرانشهر در این خصوص به خبرنگار فرهنگ سار گفت: محصولات کشتارگاه زرین پرمیلاد پیرانشهر به دلیل کیفیت بالا علاوه بر توزیع در داخل کشور، مشتریان خارجی فراوانی نیز پیدا کرده است.

سیدعلی ترابی افزود: کشتارگاه زرین پر میلاد پیرانشهر با اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر محصولات خود را به دلیل کیفیت بالا به کشورهای افغانستان و عراق صادر می کند.

وی افزود: این کشتارگاه به طوور اتوماتیک و با بهره گیری از تکنولوژی روز جهان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده و یکی از برترین کشتارگاه های سطح کشور نیز محسوب می شود.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به همجواری پیرانشهر با کشور عراق گفت: وجود مرز تمرچین به عنوان یکی از شاهراه های صادراتی ایران به کشور عراق، می تواند موجب جذب سرمایه گذاران مختلف در بخش تولید در شهرستان پیرانشهر شود و اکنون علاوه بر این کشتارگاه، تعدادی کارگاه و کارخانه در شهرک صنعتی پیرانشهر، مشغول صادرات محصولات خود به کشور عراق هستند و خوشبختانه موفقیت های مناسبی را نیز در این زمینه کسب کرده اند.

رییس اداره دامپزشکی پیرانشهر نیز در خصوص وضعیت تولیدی محصولات این مرکز به خبرنگار فرهنگ سار گفت: شبکه دامپزشکی توسط پنج نفر از کارشناسان و دامپزشکان این اداره به صورت شبانه روزی پروسه تولید در این کشتارگاه را مورد بررسی قرار می دهند تا از سلامت محصولات اطمینان حاصل شود.

عباس شیخ رشیدی با اشاره به تولید مرغ کشتار روز و مرغ منجمد در این کارخانه ادامه داد: باتوجه به استفاده از تکنولوژی های روز در این کشتارگاه از مرحله کشتار تا بسته بندی و توزیع، کیفیت محصولات آن بسیار مطلوب است و این موضوع باعث شده که محصولات آن هم در بازار داخلی و هم کشورهای همسایه با استقبال مردم روبرو شود.

مالک کشتارگاه زرین پرمیلاد پیرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار کرد: این کشتارگاه در ۲ شیفت روز و شب مشغول به کار است و محصولات مربوط به مرغ به صورت کشتار روز و منجمد روانه بازار می شود.

سیدحسن قریشی ادامه داد: شرکت دام و طیور میلاد با راه اندازی کشتارگاه به یک مجموعه بزرگ تولیدی تبدیل شد به نحوی که از مرحله تولید خوراک دام و طیور تا مرحله پرورش مرغ و اکنون کشتار و بسته بندی را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: این واحد علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان استان، اکنون به یکی از شرکت های موفق صادراتی تبدیل شده است و در مدت کم فعالیت این کشتارگاه تاکنون پنج محموله ترانزیتی از این کشتارگاه به کشور افغانستان و ۱۵ محموله ترانزیتی به مقصد کشور عراق صادر شده است.

وی بیان کرد: کشتارگاه زرین پرمیلاد پیرانشهر در دهه فجر سال گذشته با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به میمنت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به بهره برداری رسید .

این فعال اقتصادی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه کمی و کیفی تولیدات، زمینه صادرات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر را فراهم کنیم.

پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی بوده و یکی از شهرستان های کوچک استان را در مرز کشور عراق تشکیل می دهد.

این شهرستان البته با دارا بودن گمرک بین المللی تمرچین،  یکی از مبادی اصلی صادرات ایران به کشور عراق به شمار می رود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − ده =