جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۱:۲۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

پروژه راه آهن شیراز – بوشهر از اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰ است

به گزارش فرهنگ سار، عباس خطیبی روز سه شنبه در بازدید از پروژه راه آهن بوشهر – شیراز در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: همچنین اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر بیانگر این است که توجه خاصی به این پروژه می‌شود.  وی بیان کرد: همه […]



به گزارش فرهنگ سار، عباس خطیبی روز سه شنبه در بازدید از پروژه راه آهن بوشهر – شیراز در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: همچنین اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر بیانگر این است که توجه خاصی به این پروژه می‌شود.

 وی بیان کرد: همه روش‌های سرمایه گذاری در پروژه راه آهن شیراز – بوشهر حتی موضوع فاینانس خارجی آن با شرکت چینی که به دلیل تحریم نتوانستیم به صورت قطعی دنبال کنیم نیز مورد توجه قرار دارد و هنوز از دستور کار خارج نشده است و با توجه به مذاکرات فشرده ای که در این راستا انجام شده در صورتی که شرایط مهیا شود ادامه داده می‌شود.

خطیبی اضافه کرد: همچنین  به غیر از آن روش‌های دیگری از جمله ماده ۵۶ و استفاده از بازار سرمایه برای پیشرفت پروژه راه آهن شیراز – بوشهر نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اعتباری برای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر تعریف می‌شود برای کل ۴۵۰ کیلومتر طول پروژه است بیان کرد: ابر پروژه‌هایی مانند راه آهن شیراز – بوشهر چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تنها نمی‌شود به استناد بودجه عمومی کار کرد و امید می‌رود با توجه به تامین سرمایه و تلاش صورت گرفته آینده بهتری برای این پروژه مهم رقم بخورد.

خطیبی گفت: طبق بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های قانون برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.

خطیبی ادامه داد: بر این اساس ادامه راه آهن اصفهان – شیراز اتصال به خط ریلی به بندر بوشهر است زیرا اتصال به بنادر یکی از سیاست‌های اصلی توسعه خط ریلی کشور است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: هرچند در مقطعی اجرای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر شرایط مشکلی داشتیم اما از ۲ سال گذشته با پی‌گیری مسئولان و نمایندگان استان پروژه به لحاظ کار اجرایی و تامین منابع شرایط بهتری را پیدا کرد به طوری که امروز کار اجرایی در ۲ قطعه ۱۰ الف و ۱۰ ب در بخش‌های مختلف بعنوان سخت ترین قسمت فعال است.

وی یادآورشد: اعتقاد داریم اگر این بخش اجرایی شود کار سبکتر می شود و برای تامین منابع آن علاوه بر بودجه عمومی روش‌های تامین اعتبار دیگری  نیز در برنامه قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 − هشت =