جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱:۵۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

وزیر راه و شهرسازی: طول آزاد راه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش فرهنگ سار، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: همچنین طول بزرگراه های کشور از حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۳ هزار کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد که بخشی از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قبلا […]



به گزارش فرهنگ سار، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: همچنین طول بزرگراه های کشور از حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۳ هزار کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد که بخشی از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قبلا افتتاح و بخشی دیگر نیز در سفر اخیر افتتاح خواهد شد و مابقی تا پایان دولت ساخته می شود.

وی با اشاره به نبود هیچ تبعیضی در ایجاد بزرگراه و آزاد راه در استان های کشور، افزود: برای دولت ،شمال و جنوب ،غرب و شرق هیچ فرقی نمی کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعال بودن ۲هزار و ۳۰۰ تردد شمار در جاده های کشور ،تصریح کرد: تردد شمار ها بیانگر میزان ظرفیت جاده و استفاده از آن هستند و بر اساس آن میزان نیاز به احداث بزرگراه و آزاد راه به صورت ریاضی محاسبه می شود.

اسلامی تاکید کرد که در ساخت آزاد راه و بزرگراه نگاه منطقه ای وجود ندارد و آزاد راه و بزرگراه های کشور با توجه به میزان ترافیک و نیاز ایجاد می شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور افتتاح شد و تا پایان دولت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.طول راه های روستایی کشور ۲۰۶هزار کیلومتر است.

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح یاسوج – سه راهی مهریان ( جاده اصلی سورمق، اقلید – یاسوج )، افتتاح طرح های توسعه و بهسازی ،روشنایی باند،تکمیل ساختمان ها و ارتقای زسرساخت های فرودگاه یاسوج و افتتاح عملیات تکمیلی بزرگراه گچساران خیرآباد از جمله برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهرسازی به کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − 10 =