جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳:۳۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

معاون رییس‌جمهوری: جوانب انصاف در نقد دولت رعایت شود

«حسینعلی امیری» روز سه شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی ساختمان اسناد راکد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ماه های پایانی دولت بحث مذاکرات بین المللی برای احیای برجام و به سامان رساندن پروژه ها، طرح ها و برنامه های خود را در […]



«حسینعلی امیری» روز سه شنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی ساختمان اسناد راکد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ماه های پایانی دولت بحث مذاکرات بین المللی برای احیای برجام و به سامان رساندن پروژه ها، طرح ها و برنامه های خود را در دستور کار داریم و با این شرایط به استقبال انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی می‌رویم اما اقتضای انصاف این است که در نقدهایی که به دولت وارد می‌شود، جوانب انصاف رعایت شده و نقد منصفانه با ادبیات اخلاقی و لحاظ اصول اسلامی انجام شود.

به گفته وی، دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که قطعنامه های متعددی بر علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشت و شرایط بسیار سخت بود اما با حمایت‌ها و درایت رهبر معظم انقلاب و تدابیر و تلاش‌های رییس جمهوری و مجموعه دولت، سایه قطعنامه های متعدد با یک قطعنامه از سر کشور کنار رفت اما کمتر به این موضوع پرداخته می شود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: ورود هجمه های گسترده تبلیغاتی به دولت و در بعضی مواقع همراه شدن با برنامه‌ها و اهداف رژیم صهیونیستی و دشمنان، انصاف نیست زیرا دولت ها می آیند و به کار خود پایان می‌دهند اما این نظام و کشور اسلامی است که با خون شهیدان و از خودگذشتگی ایثارگران بنا شده و باید با اقتدار پایدار بماند.

امیری افزود: هرگونه رقابت سیاسی باید در چارچوب ها و اصول اخلاقی و انقلاب و گفتمان حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب روی دهد و زیر سوال بردن دستاوردهای دولت به معنای زیر سوال بردن تمام دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: دغدغه رییس جمهوری و مجموعه دولت اداره خوب کشور، آسایش، معیشت و رفاه مردم است که با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد پیگیری می شود و انتظار داریم افرادی که نقد می کنند و رقبای سیاسی دولت، این مسائل را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت فقط رییس جمهوری و مجموعه هیات دولت نیست، اظهار داشت: تمام افراد و خدمتگزارانی که در جای‌جای کشور اسلامی خدمت رسانی می کنند، مجموعه دولت هستند و نیاز به تشویق و ترغیب دارند تا بتوانند به وظایف خود بهتر عمل کنند؛ صدا و سیما نیز در این زمینه نقش موثری دارد و مردم نیز از این سازمان انتظار دارند که اگر نقدی می‌شود، منصفانه باشد و در کنار آن خدمات و زحمات دولت نیز مطرح شود.

نماینده ای از دولت در مناظره های تلویزیونی انتخابات حضور یابد

معاون رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که نمایندگانی از همه طیف ها در رقابت های انتخابات حضور پیدا کنند و در صورت برگزاری مناظره‌های تلویزیونی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، نماینده‌ای نیز از طرف رئیس جمهوری حضور داشته باشد تا بتواند ابهامات را رفع و به سوالات پاسخ دهد که این موضوع می تواند از مولفه هایی باشد که مشارکت مردم را در انتخابات بالا ببرد.

امیری همچنین گفت که حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان را ناامید می‌کند چراکه هر جا که حضور مردم کمرنگ بوده ضمن اینکه دلسردی هایی در داخل کشور ایجاد کرده، طمع دشمنان هم زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: به تجربه ثابت شده هر جا مردم پای صندوق های رای با شور، شعور و مشارکت حداکثری حضور پیدا کردند، دشمنان ناامید شدند.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حفظ اسناد موضوع بسیار مهمی است، گفت: در این راستا سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای مدرن کردن حفظ اسناد، دیجیتالی کردن آن و به کارگیری هوش مصنوعی در مدیریت اسناد را برنامه ریزی کرده است و در ایام کرونایی نیز ثابت شد که داشتن اسناد دیجیتال بسیار موثر و قابل تقدیر است.

امیری در ادامه اسناد و مدارک را حافظه و هویت تاریخی یک ملت دانست و افزود: گاهی فقدان یا از بین رفتن یک سند می تواند منجر به مشکلات اجتماعی، امنیتی یا حتی درگیری هایی ببن اقوام و کشورها شود از این رو حفظ این اسناد دارای اولویت و اهمیت زیادی است و در کشور ما نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته که می توان تدریس رشته آرشیو و اسناد در دانشگاه ها را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی با بیان اینکه در دنیا حدود ۸۵ درصد از ساختمان های بایگانی های راکد فاقد استانداردهای مربوطه است، اظهار داشت: با مطالعاتی که در مکان یابی و طراحی این بنا انجام گرفته، احداث یک ساختمان استاندارد و با بهره گیری از آرشیو دیجیتالی و بایگانی هوشمند را در دست اقدام و اجرا داریم.

به گزارش فرهنگ سار، ساختمان بایگانی راکد امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس کلنگ زنی و توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ساخته خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 3 =