جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۸

وجود ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام در کشور/ سهم ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هم اکنون ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام در کشور در حال احداث است.



به گزارش فرهنگ سار از بروجرد، مهرالله رخشانی‌مهر امشب در جلسه بررسی مشکلات واحدهای آموزشی این شهرستان اظهار کرد: از مجموع ۴۰ هزار کلاس درس در حال احداث در کشور تا پایان سال ۹۹، ۱۴ هزار کلاس درس تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به ترتیب فرسوده‌ترین کلاس‌های درس را در بین فضاهای آموزشی کشور دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام در بروجرد بیان کرد: در جریان بازدید امروز در خصوص تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی برای دو پروژه استخر دانش‌آموزی بروجرد و اشترینان تصمیم‌گیری شد.

رخشانی‌مهر ایجاد خوابگاه شبانه‌روزی در اشترینان با هدف ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر در مقاطع متوسطه اول و دوم را از دیگر مصوبات در بروجرد برشمرد و افزود: تعمیر و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و راه‌اندازی نمایندگی نوسازی مدارس در این شهرستان از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود.

وی از مجتمع‌سازی به عنوان یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد و تاکید کرد: در این راستا مجتمع‌های آموزشی با عنوان حیات طیبه در زیربنای ۸ تا ۱۲ هزار متر مربع ایجاد می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در این راستا در خصوص طراحی مجموعه حیات طیبه در شهرستان بروجرد تصمیم‌گیری شد.

رخشانی‌مهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع اعتباری سازمان نوسازی از سه حوزه منابع مالی، اعتبارات استانی و اعتبارات خیرین تامین می‌شود.

وی افزود: اعتبارات ملی در سرفصل‌های تکمیل پروژه‌های مشارکتی خیرساز، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی و تخریب و بازسازی مدارس فرسوده هزینه می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با قابل توجه خواندن سهم کمک‌های اعتباری خیرین در نوسازی و احداث فضاهای آموزشی در کشور اظهار کرد: سال گذشته خیرین بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی کمک کردند.

رخشانی‌مهر در خصوص کمک‌های خیرین به استان های سیل‌زده لرستان، خوزستان و گلستان بیان کرد: از مجموع اعتبارات ۲۱۰ میلیارد تومانی، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به لرستان اختصاص یافت.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲/و


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست + هفده =