یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴:۵۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

نرگس آبیار: بر موج موفقیت فیلم قبلی سوار نمی شوم

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نشست پرسش و پاسخ فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار با حضور محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده)، پریسا کرزیان (فیلمنامه‌نویس)، مهران احمدی، گلاره عباسی، الناز شاکردوست، بهرام رادان، هوتن شکیبا، گیتی معینی (بازیگر)، حمید نجفی‌راد و با اجرای محمود گبرلو مجری و منتقد امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های برج […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نشست پرسش و پاسخ فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار با حضور محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده)، پریسا کرزیان (فیلمنامه‌نویس)، مهران احمدی، گلاره عباسی، الناز شاکردوست، بهرام رادان، هوتن شکیبا، گیتی معینی (بازیگر)، حمید نجفی‌راد و با اجرای محمود گبرلو مجری و منتقد امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

نرگس آبیار در ابتدا ضمن گلایه از شرایط صوتی سالن نمایش برج میلاد، گفت: سالن برای نمایش خوب نیست و صداها و برخی از موارد دیالوگ ها درست شنیده نمی‌شد امیدوارم این نقص اصلاح برطرف شود. 

پس از آن الناز شاکردوست در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند که این همکاری مجدد با آبیار سیمرغ دیگری را برای وی به همراه بیاورد گفت: همه تشویق را دوست دارند ولی ما با این نقش می‌خواستیم صدای زنانی باشیم که شنیده نمی شود و این شنیده شدن صدا برای من مهم تر از دریافت سیمرغ است. 

هوتن شکیبا نیز در پاسخ به این سوال گفت: هیچکس نیست که دوست نداشته باشد برنده سیمرغ شود. فیلم ما رسالتی داشته که به انجام رسانده امیدوارم فیلم خوب دیده و منصفانه قضاوت شود. 

گلاره عباسی هم در مورد چالش‌های نقش خود با اشاره به اینکه کار کردن با خانم آبیار دلچسب و چالشی شیرین است، نقش خود را جالب و از طبقه ای متفاوت و جذاب عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این نقش باورپذیر شده باشد.

این هنرمند سینما و تلویزیون در ادامه، چالش دیگر اضافه وزن آوردن خود در این فیلم عنوان کرد و گفت: امیدوارم برطرف شود. 

هوتن شکیبا هم گفت: در پذیرش این فیلم سعی کردم برای خودم چالشی ایجاد کنم که هم اضافه وزن بود و همه این که در شرایطی که سالن ها بسته بود تلاش کردم در خانه به سختی ورزش کنم و امیدوارم خروجی خوب شده باشد. 

نرگس آبیار در ادامه و در پاسخ به‌ این‌ پرسش که این فیلم چقدر بازتاب شرایط جامعه است گفت: هنرمند آینه جامعه است و اگرچه ما نشان دادیم که کاراکتر اصلی سکوت می‌کند و مصلحت را انتخاب می‌کند اما می‌گوییم این سکوت مسکنی موقت است و در زیر زمین هنوز موش ها هستند و چیزی عوض نشده است. راحله قصه ما انتخاب می‌کند دروغ بگوید و جبر او را مجبور به سکوت‌ نکرده است و انتخاب می‌کند که مصلحت را برگزیند و این شرایط زندگی هرروزه آدمها در شرایط پیچیده است و مختص ایران نیست. حقیقت درست است یا مصلحت؟ این سوال و چالش فیلم است. 

وی گفت :نماد در فیلم های من همیشه هست نه خیلی گل درشت اما تنیده شده در فیلم است و این نمادها همیشه وجود دارند و اگر اینها اشیایی باشند که کاراکتر دارند و تفسیر در فیلم ایجاد می‌کند ممکن است نظر من با مخاطب هم راستا نباشد اما اینها وجود دارد. 

آبیار در مورد گریم گلاره عباسی هم توضیح داد: گریم های مختلفی را روی خانم عباسی انتخاب کردیم تا به این گریم رسیدیم و مدل حرف زدن او را به کار اضافه کردیم. 

وی افزود: لوکیشن از ابتدا در زورآباد اتفاق می افتد و اطراف تهران است و کسانی که خانه ای ندارند از آنجا شروع می کنند و چنین لوکیشن درست اطراف همه کلانشهرها در تمام دنیا است که در این فیلم ناکجاآبادی به نام زورآباد است. 

پرسیا گرزیان نیز درباره ایده فیلم توضیح داد: درست است که شخصیت اصلی زن است اما دغدغه رنج انسان است و برخوردش با جامعه اطراف و همیشه این دغدغه کاری من بوده هست و خواهد بود. 

آبیار گفت : شرایط پیش آمده در فیلم ممکن است برای همه پیش آمده باشد اما برای زنان این شرایط پیچیده بیشتر روی می دهد چرا که زنان‌ بخاطر آسیب پذیری و معاش خود وابسته هستند و سکوت می‌کنند. 

وی گفت: من این مشکل را نشان دادم که چه چیزهایی ممکن است باعث شود شما مصلحت را به عنوان مسکن موقت انتخاب کنید. 

آبیار در توضیح تقابل برج و زاغه در فیلم افزود :تقابل برج و شهربازی با لوکیشن فیلم تنها حالت اختلاف طبقاتی را نشان می‌دهد.

کارگردان ابلق افزود: این فیلمنامه بارها بازنویسی شد و حتی در حین تولید هم تغییراتی داشت.
اوتوضیح داد: دوست دارم کار اقتباسی کنم و روایت و نگاه خودم را به کار اضافه کنم.

وی افزود: هرگز بر موج موفقیت فیلم قبلی سوار نمی‌شوم و همواره سعی می کنم که آن را بشکنم و موضوعی جدید را خلق کنم. 

به گزارش فرهنگ سار، جشنواره بین المللی فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است که سالانه و هر سال در نیمه بهمن ماه برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که از سال ۱۳۶۱ و به یاد بهمن ماه ۱۳۵۷ (سالروز پیروزی انقلاب اسلامی) مستمر برگزار شده است. مجری برگزاری این جشنواره بنیاد سینمایی فارابی است که آن را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.
این جشنواره از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۴ تنها به تولیدات سالانه سینمای ایران می‌پرداخت، اما از سال ۱۳۷۴ این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان تأکید دارد. بخش‌های دیگری نظیر فیلم کوتاه، مستند و مسابقه مواد تبلیغاتی نیز به آن اضافه شده است، در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می شود.
سیمرغ بلورین نام جایزه ویژه این جشنواره است که در بخش‌های رقابتی جشنواره شرکت کنندگان برای تصاحب آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، در کنار سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از دیگر جوایز این جشنواره است که شرکت کنندگان می‌توانند برنده آن باشند.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.
فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید. امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌اولی هستند. این اولین بار است که هفت فیلمساز اول در حال رقابت در سودای سیمرغ هستند. همچنین شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده که ضریب سی درصد اشغال، فاصله‌گذاری تماشاگران و سانس‌ها، تهویه هوا بین سانس‌ها و … موارد مختلف رعایت خواهد شد.
هماهنگی‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی و کمک‌های پزشکی از مخاطبان جشنواره صورت گرفته است.
همچنین نشست های این رویداد سینمایی در فضای مجازی هم به صورت زنده پخش خواهد شد. آنچه حائز اهمیت است اینکه جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید را پیش رو خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + دوازده =