شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵:۰۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

«سالواتور موندی» از آپارتمانی در ناپل سردرآورد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری فرانسه، پلیس ایتالیا کپی ۵۰۰ ساله تابلوی معروف سالواتور موندی از لئوناردو داوینچی را از آپارتمانی در شهر ناپل کشف کرد و به موزه محل نگهداریش برگرداند. ماموران پلیس می‌گویند پس از کشف تابلو از کمد اتاق خواب این آپارتمان، مالک ۳۶ ساله آن را به […]



به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری فرانسه، پلیس ایتالیا کپی ۵۰۰ ساله تابلوی معروف سالواتور موندی از لئوناردو داوینچی را از آپارتمانی در شهر ناپل کشف کرد و به موزه محل نگهداریش برگرداند.

ماموران پلیس می‌گویند پس از کشف تابلو از کمد اتاق خواب این آپارتمان، مالک ۳۶ ساله آن را به اتهام در اختیار داشتن اموال مسروقه بازداشت کرده‌اند.

نسخه کپی شده از تابلوی سالواتور موندی یک نقاشی رنگ روغن اثر جیاکومو الیبرندی شاگرد داوینچی متعلق به اوایل دهه ۱۵۰۰ میلادی است که بخشی از کلکسیون موزه دوما در کلیسای سن دومنیکو ماجوره بود. این تابلو در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت و رکورد گرانترین نقاشی تاریخ حراج را شکست. با این حال دزدیده شدن آن به پلیس گزارش نشده بود زیرا موزه دوما چند ماهی را به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل بود و کسی از گم‌شدن این تابلو خبردار نشد. 

جووانی ملیلو دادستان ناپل در این باره می‌گوید: این تابلو روز یکشنبه طی یک عملیات هوشمندانه توسط ماموران پلیس کشف شد. گزارشی درباره گم شدن آن ثبت نشده بود و در واقع این ما بودیم که با موزه (دوما) تماس گرفتیم. از آنجا که اتاقی که این تابلو در آن نگهداری می‌شد در سه ماه گذشته تعطیل بود، متولیان موزه روحشان هم از ناپدید شدن آن خبر نداشت.  

 به گفته ملیلو از آنجایی که هیچ نشانی از ورود غیرقانونی به این اتاق وجود ندارد، ماموران پلیس تحقیقاتی را درباره نحوه به سرقت رفتن این تابلو آغاز کرده‌اند.  

وی می‌گوید: امکان دارد پای یک دزدی سفارشی از طرف سازمانی که در حوزه تجارت بین‌المللی آثار هنری فعالیت می‌کند، در میان باشد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سیزده − دوازده =