پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۴:۰۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

سخنگوی وزارت بهداشت: در تولید واکسن کرونا پیشرفت خوبی حاصل شده است

سیما لاری روز دوشنبه در نشست مدیریت و مبارزه با بیماری ویروس کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا افزود: وزارت بهداشت و سپاه شبانه روزی در حال فعالیت بوده و هیچ ماموریتی جز […]



سیما لاری روز دوشنبه در نشست مدیریت و مبارزه با بیماری ویروس کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا افزود: وزارت بهداشت و سپاه شبانه روزی در حال فعالیت بوده و هیچ ماموریتی جز کنترل و قطع ویروس ندارند.

وی با ابراز خرسندی از اجرای موفق طرح در استان گیلان و پیشرفت ۲۷ درصدی آن افزود : رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاون بهداشتی آن نقشه راه خوبی برای پیشبرد طرح دارند و اکنون نتیجه آن ملموس و پیشرفت‌ها مشخص است.

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان های شمال کشور خاطر نشان کرد: روحیه شهید سلیمانی خالصانه خدمت کردن و عاشق مردم بودن بود و اکنون مزین شدن این طرح به نام شهید سلیمانی موجب شده تا همه بیشترهمراهی و کمک کنند.

وی با تاکید به تقویت بنیه و سرمایه های اجتماعی در کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی اضافه کرد: همه کشور و نظام در تلاشند تا طرح شهید سلیمانی به بهترین شکل ممکن اجرا شده و به انجام برسد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در کرونا پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: دو هزار و ۷۶ پایگاه مقاومت در استان وجود دارد که شناسایی، آموزش و بیماریابی کرونایی برای بسیجیان بسیار راحت است.

سردار محمد عبدالله پور افزود: در اجرای این طرح در هر خانه یک نفر به عنوان مسئول کرونا انتخاب و آموزش داده شده ضمن اینکه چند شماره تماس از ۴۰۳۰ و مراقبین بسیج به آن‌ ها داده می‌ شود تا در بروز مشکل سریع تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه بیماران نیازمند در طرح غربالگری شهید سلیمانی حمایت می‌شوند، اظهار داشت: سپاه علاوه بر تامین غذای بیماران نیازمند در این طرح توجه نسبتا مطلوبی به آسیب پذیران بیمار در این طرح دارد و در مواردی حداقل حقوق مورد نیاز خانوار را در مدت زمان معین پرداخت می‌کند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه سپاه علاوه بر بیماریابی و حمایت از اقشار آسیب پذیر، ملزومات بهداشتی و حفاظت فردی خانوارها را نیز تامین می‌کند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۲۵ تب‌سنج نیز برای اعتماد سازی و تب سنجی مردم استان توسط گروه‌های عملیاتی خریداری‌ شده و در اختیارشان قرارگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این نسبت با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی به جهت بیماریابی گفت: مزین شدن طرح غربالگری به نام شهید سلیمانی موجب همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در استان شده است.

دکتر ارسلان سالاری با بیان همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی و خدماتی با علوم پزشکی برای اجرای موفق‌ تر طرح شهید سلیمانی افزود: سپاه و بسیج در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با کادر سلامت بود و اکنون نیز همراه است و امیدواریم ویروس کرونا در این استان بیشتر کنترل شود.

وی با بیان اینکه اکنون افروزن بر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان غربالگری شده‌اند، اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح مشکوک و ۶۲ درصد آنها توسط پزشک ویزیت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ۴۳ درصد افراد ویزیت شده، نمونه‌گیری نیز انجام شده است، خاطر نشان کرد: تست کرونا ۱۹ درصد از افراد نمونه‌گیری مثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد موارد مشکوک ویزیت شده توسط پزشک تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته اند، اضافه کرد: مواد مثبت کووید ۱۹ به صورت ۱۰۰ درصد تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 10 =