جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۱:۱۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

وزیر بهداشت مسائل سیستان و بلوچستان را با تمام قوا پیگیری می‌کنند

به گزارش فرهنگ سار محمد سرگزی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در منطقه سیستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد اظهارداشت: حوزه سیستان از عقب ماندگی تاریخی رنج می‌برد و در تمام حوزه‌ها نسبت به سایر نقاط کشور عقب تر است. […]



به گزارش فرهنگ سار محمد سرگزی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در منطقه سیستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد اظهارداشت: حوزه سیستان از عقب ماندگی تاریخی رنج می‌برد و در تمام حوزه‌ها نسبت به سایر نقاط کشور عقب تر است.

وی افزود: بیمارستان‌های زهک و هیرمند به دلیل کمبود در آمد و عدم استقبال از سوی پزشکان تنها برخی از بخش‌های آن فعال است به طوریکه وزیر بهداشت امروز دستور ویژه را صادر تا تقسیم نیروی متخصص برای خدمت در این ۲ بیمارستان تعیین شوند.

نماینده شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین ریزگردها به واسته بادهای ۱۲۰ روزه که امروز به ۲۰۰ روز تبدیل و خشکسالی بی سابقه به عنوان کانون گرد و غبار باعث شده تا مرکز سل در منطقه ایجاد و تجهیز شود در حالیکه یک فوق تخصص ریه در زابل حضور ندارد.

وی پرداخت مطالبات کادر درمان، پزشکان، پرستاران و تمام افراد شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زابل را خواستار شد و افزود: با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان بخشی از این مطالبات پرداخت می‌شود.

سرگزی تاکید کرد: بخش زیادی از آمبولانس‌های موجود در منطقه فرسوده هستند به طوریکه این آمبولانس‌ها باید مسیر ۴۰ تا ۱۲۰ کیلومتری در منطقه سیستان بیماران را جا به جا کنند.

وی اختصاص دستگاه اکسیژن ساز در زابل، زهک، هیرمند، دستگاه پی سی آر، اتوبوس آمبولانس را خواستار شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل نیز گفت: امروز من نه از جایگاه فرماندار زابل بلکه از زبان یک شهروند دردمند عاجزانه قسم می‌دهم که هر چه در توان دارید دردهای تن رنجور سیستان را مرهم باشید.

عباسعلی ارجمندی افزود: پرداخت مطالبات نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی زابل، تامین تجهیزات بیمارستانی، آزمایشگاه، بیمارستان سل، تامین نیروی متخصص و فوق تخصص در رشته‌های فوق ریه و عفونی، تخصیص دستگاه ام آر آی، تخصیص نیروی انسانی با توجه به اینکه ۱۸۰۰ پست سازمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل خالی است را درخواست داریم.

وی اظهارداشت: بسیاری از مردم حوزه سیستان بدلیل مشکلات اقتصادی و خشکسالی‌های متمادی هزینه درمان بیمارستان را ندارند که درخواست کاهش هزینه‌های بیمارستانی و کرونا را دارند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × سه =