یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۰:۱۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

فهرست آثار رسیده به دبیرخانه جایزه جلال منتشر شد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فهرست کتاب‌های رسیده به سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در چهار گروه رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه (بر اساس حروف الفبای نام ناشر) دسته‌بندی شده‌اند. طبق روال دوره‌های گذشته، اطلاعات مربوط […]



به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فهرست کتاب‌های رسیده به سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در چهار گروه رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه (بر اساس حروف الفبای نام ناشر) دسته‌بندی شده‌اند. طبق روال دوره‌های گذشته، اطلاعات مربوط به آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۸ از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مرجع رسمی اعلام آمار کتاب‌های منتشر شده، دریافت شده است. همچنین همزمان با انتشار فراخوان، طی مکاتباتی با مراکز نشر، فراخوان جایزه اطلاع‌رسانی شده بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه، فهرست کتاب‌های دریافت شده از طریق وب‌سایت رسمی جایزه ادبی جلال آل احمد قابل دسترسی است.

بر پایه این خبر، داوری آثار از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۸ برای نخستین بار در یکی از حوزه‌های رمان و داستان بلند، مستندنگاری، نقد ادبی و مجموعه داستان کوتاه در ایران منتشر شده باشند، انجام می‌شود.

جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه ادامه داشته و هر سال هم‌زمان با سالروز تولد جلال آل احمد، با انتخاب کتاب های برگزیده به کار خود پایان می‌دهد. 

ابراهیم محمد حسن‌بیگی، حمید حسام، محمدرضا شرفی‌خبوشان، مصطفی جمشیدی، علی چنگیزی، ابوالفضل حری، مرتضی سرهنگی، مریم مشرف و محمدرضا بایرامی اعضای هیئت علمی این جایزه در سال جاری هستند و ابراهیم محمد حسن‌بیگی به عنوان دبیر علمی و مصطفی راضی جلالی به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده اند.
 تصویب شیوه‌نامه اجرایی و نیز انتخاب هیئت داوران چهار بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری از عمده ترین وظایف هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × چهار =