جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۱:۲۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

فرمانده مرزبانی ناجا: اولویت اصلی مرزبانی تامین امنیت مرزهای کشور است

به گزارش فرهنگ سار، سردار ” احمد علی گودرزی ” روز سه شنبه در جمع مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر و در دیدار با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی در همه شرایط، در برقراری امنیت مطلوب در مرزها با اقتدار ایستاده اند و برای حفظ امنیت، آرامش هموطنان […]



به گزارش فرهنگ سار، سردار ” احمد علی گودرزی ” روز سه شنبه در جمع مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر و در دیدار با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی در همه شرایط، در برقراری امنیت مطلوب در مرزها با اقتدار ایستاده اند و برای حفظ امنیت، آرامش هموطنان و مرزنشینان تمام تلاش و توان خود را بکار بسته اند.

وی افزود: با توجه به شعار سال ” تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها ” که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، مرزبانان نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در مرزها، مشارکت و تعامل با مرزنشینان به خوبی توانسته اند به این امر مهم جامه عمل بپوشانند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ارتقای توان عملیاتی، مهارت افزایی و افزایش توان جسمی پرسنل را از اصلی ترین برنامه های مرزبانی خواند و اظهار داشت: فرماندهی انتظامی از سال گذشته هوشمندسازی این نیرو را در دستور کار قرار داده و بر این اساس نیروی مرزبانی هم برای اقتدار بیشتر و با توجه به نیازی که به امکانات و علوم جدید دارد تا تحولی اساسی در این بخش صورت گیرد.

سردار گودرزی افزود: استان آذربایجان غربی به علت همجواری با کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان به عنوان دروازه ورود و پل ارتباطی ایران به کشورهای اروپایی است و بی شک یکی از استان های مهم  مرزی و راهبردی کشور در این زمینه به شمار می رود.

فرمانده مرزبانی ناجا برای بازدید از یگان های مرزی استان آذربایجان غربی امروز وارد این استان شد؛ شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی ایران است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان (نخجوان) ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، این استان دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی نیز است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × 1 =